Begonnen met de detaillering. Eerst het plakken van de paneellijnen. Van de romp ben ik vergeten een foto te maken.
Dan is het vervolgens kwestie van spuiten met spuitplamuur, grondig schuren en weer spuiten en schuren, enz.... Niet mijn favoriete bezigheid. Achteraf had ik het spuiten en schuren beter eerst kunnen doen voordat ik de paneellijnen geplakt had, maar gelukkig hebben ze het schuren goed doorstaan, ook al worden ze voor de uiteindelijke verflaag weer verwijderd.
Nadat ik tevreden was met het oppervlak eerst nog wat schaaldetails aangebracht voordat de laatste, witte, laag primer erop gaat.
Na de laatste laag primer de paneellijnen weer verwijderen. Er blijft dan een mooie paneellijn achter. Dan is het tijd voor de klinknagels. De Gee Bee heeft, zo ver ik heb kunnen ontdekken alleen verzonken klinknagels (op de motorkap) en verzonken plaatschroeven (romp- en vleugelbeplating). Deze boots ik na doormiddel van een 2mm klembusje, iets scherp gevijld, in de Dremel met een gematigd toerental op het oppervlak te drukken.
De motorkap is reeds gedaan. De klinknagels vallen nu heel erg op, maar naar het schilderen van de motorkap geeft het een mooi detail, denk ik.
Voordat de romp zijn laatste laag primer kan krijgen moeten er nog een paar dingetjes gebeuren. Eerst de romp-stabilo overgang. Deze heb ik gemaakt van 0,4mm triplex. Een beetje plamuur voor de mooie overgang en naar schuren is het een mooie romp-stabilo overgang.
Hierna is de cockpit aan de beurt. Eerst inwendig een beetje opleuken, dan cockpit bevestigen en cockpit stijlen aanbrengen zodat deze met het verven gelijk meegenomen worden.
groeten kjel