zo, even een laatste update voor m'n vakantie :
Afgelopen week erg druk geweest met de feestdagen maar desondanks toch nog de connectoren aan de accudraden gesoldeerd, een goede plaats gevonden voor de ontvanger en voor de jazz regelaar.
Voor de laatste moest ik een carbon plaatje mbv 2 alu hoeksteuntjes aan de onderkant van het frame monteren, zodat ook het zwaartepunt goed uitkomt.
Verder ga ik toch die zwarte braiding sleeve bestellen, want het staat zoveel netter dan de huidige witte "slang" die als bescherming om de servodraden heen loopt. Bovendien is het veel flexibeler en daardoor gemakkelijker in bochten te leggen.
De draden van de regelaar naar de motor heb ik getwist om een zo klein mogelijk strooiveld te krijgen die de ontvangst beinvloedt.
Ook heb ik de canopy flink onderhanden genomen (is een stuk minder hoog geworden en aan de onderkant is er een driehoekvormige opening uitgefreest) en hem tevens gespoten , waarbij het cockpitvenster helemaal tot aan de achterzijde doorloopt. Ik kwam op dat idee door zijn kleinere broerrtje , de Furion, die kap vind ik prachtig. Doordat er een flink stuk af is , scheelde dat weer 30gram, weegt dus nu ca. 160gram
En een nieuwe seizoen breekt aan, dus ook maar een andere kleurtje dan de gebruikelijke neon . Ik moet hem nog wel verder afwerken (streep oranje + blanke lak), maar het is gewoon te koud om hem nu te spuiten. Dus de staartvin moet dan ook nog, daar zit nu alleen nog de witte grondlak op en hangt nog in de garage ...
De plek voor de Turnigy bec moet ik nog bepalen. De draden zijn er inmiddels allemaal afgesoldeerd, want de meesten zijn te lang en kunnen daardoor ook nog eens extra storing oppikken en het scheelt ook gewicht, daar moest ik ook op letten van iemand .... ;-)
De schakelaar van 5Volt/6Volt is eraf , dan staat hij namelijk op 5V en is prima voor mij. De aan/uit schakelaars is er ook af en de bec staat nu altijd aan. Ik verbind hem namelijk met de 2s accu mbv twee 3.5mm connectren. Door de verwijdering van de 2 schakelaars weer een potentiele foutbron minder ...
wordt vervolgd ....