Heren, allereerst bedankt voor alle tips/waarschuwingen. Ik ga dat zeker meenemen in mijn beslissing wat ik ga doen, want inderdaad ben ik erg voorzichtig.
ECHTER, laten we elkaar ook niet gek maken en rondschreeuwen dat 35MHz PER DEFINITIE niet te gebruiken is (zo is eigenlijk ook de kredietcrisis ontstaan, maar goed da's een heel andere verhaal ...) Het kan per geval anders zijn.
Want hoe deed men dat dan in het verleden ? Men heeft jaaaaren rondgevlogen op 35MHz, al dan niet met pcm ..…
Stel dat ik voor 2.4GHz zou gaan, dan zijn er verschillende systeemmodules op de markt.
Futaba FASST, Spektrum, Graupner IFS II , ACT 2.4 , etc.
Ik moet dan een module zoeken die in mijn Graupner MX-24s past, het liefst zonder aanpassingen omdat ik ook nog naar 35MHz moet kunnen gaan zonder al teveel problemen (in "rotor" van deze maand staat een "inbouw" van een XP-9303 = mx-22 , met een spektrum module :
http://www.modellsport.de/bilderportal/rotor/12-08_Senderumbau.pdf , helaas las ik op het rc-heli.de forum dat dit niet gaat in mijn mx-24s omdat deze 1 extra rijen pinnen heeft vanwege de synthesizer in de zendmodule ….)
Gevoelsmatig zou ik voor voor Graupner kiezen, dat moet onderling in ieder geval werken.
Nu begreep ik alleen dat het Graupner systeem op zich iets minder goed is dan van Futaba. Dus ja, wat is wijsheid. Iedereen roept natuurlijk dat zijn systeem het beste is , ha ha ha !
En wat kosten die modules ?
En is antenne diversity bij alle systemen standaard aanwezig ? mmm …. ik heb nog een hoop op te zoeken ……
ps. ik heb SLS 4200 25C besteld, een compromis tussen gewicht en capaciteit