... als je nu de spanning vergroot zal de gemiddelde stroom toenemen en het vermogen en de dissipatie dus ook. ....
Bas
Even bijleren... wat is dissipatie Bas?
Gr, Roy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
... als je nu de spanning vergroot zal de gemiddelde stroom toenemen en het vermogen en de dissipatie dus ook. ....
Bas
Niet helemaal... Dissipatie is het vermogen van motoren (en ander hardware) om warmte "op te nemen".Ter verduidelijking, dissipatie zorgt er dus voor dat bijvoorbeeld motoren en servo's warm zijn omdat ze geen 100% nuttig rendement hebben.
Ik weet zeker dat er een PWM regeling in een servo zit. Het gaat er alleen om hoe de regelkring is opgezet anders kan het zo zijn dat het opgenomen vermogen vrijwel gelijk blijft bij een gelijke hoekverdraaiing.
Sebastiaan, goed idee over die meetmethode alleen heb ik dan nog steeds een geheugenscope/snelle spanningslogger nodig en die heb ik niet. Kan jj hier via je werk aankomen want ik vind het wel een interessant vraagstuk.
Greetz,
Michiel.
Stel je vraagt
@ Sebas (je naam is wel erg lang om iedere keer voluit te schrijven ;-) ) Ja die 8mm connectors heb ik laatst ook gezien, maar dat is volgens mij wel erg overdreven, denk je ook niet? Als het bij Cees al werkt met 4mm moet het bij ons zeker werken met 6mm en deze passen mooi bij het kabel formaat.
Greetz,
Michiel.