Zit wat in Sebastiaan, maar op mijn brandstof heli heb ik dus een 4200 mAh NimH accu die onder last gewoon 5,4-5,5 V blijft geven. Ofwel dan zit je ruim boven 4,8V of de 5,1V die de meeste dual regulators geven.
Klopt wat je zegt over die gemiddelde stromen en dat de servo actiever is, maar wat doen we bij onze brushless motoren? Meer LiPo's 12S ipv 10S om de stroom lager te houden. Dat zou dus ook bij de servo's moeten werken (uiteraard binnen bepaalde grenzen) Want daar zit ook een regelaar in. Ofwel als je de staartservo op een wat hogere spanning zet dan zal de motor minder stroom trekken om toch hetzelfde vermogen te leveren. Ofwel het vermogen dat de staartservo afgeeft tijdens een vlucht zal niet veranderen, het opgenomen vermogen zal dus ook niet heel erg veranderen lijkt mij alleen komt de verhouding tussen spanning en stroom anders te liggen? Denk je ook niet?
Maar wat goed werkt denk ik is een 6 Volt regulator nemen en dan tussen de regulator en gyro/servo een diode plaatsen. De gyro/staartservo wordt dan met 5,3-5,4 V gevoed wat weer gelijk is aan de standaard 4Cell spanning en dat werkt goed, zo vlieg ik al jaren.
Greetz,
Michiel.