Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je hebt de gang er in zitten.
Hoe gaat de binnenzijde van de motor gesmeerd worden?
komt er een oliepomp op ?
Met een membraam van een 125cc crossblok?Bekijk bijlage 269479
Nee,
Geen oliepomp.
De brandstof(mengsmering) wordt centraal door het carter aangezogen en smeert hierdoor de motor.
Op het plaatje zie je het,in het midden komt de carburateur en via het carter wordt het mengsel verdeeld over de 7 openingen die naar de inlaatkleppen leiden.
Met een membraam van een 125cc crossblok?
Ah ok ik vroeg mij dat al af met 7 cilinders hoe dat zat met de onderdruk in het carter.Nee,
Volgens mij is het carter volume bij stilstaande en draaiende motor gelijk en is er dus geen afwisselende positieve en negatieve druk in het carter en is er dus ook geen zuiger, klep of membraamsturing nodig zoals bij een tweetakt.
De onderdruk die nodig is voor de aanzuiging wordt verzorgt door de opeenvolgende inlaatslagen door de 7 aansluitingen op dit centrale gedeelte.
En hij klinkt prachtig!De motor heeft gelopen.
Niks meer aan doen. Het koper is echt mooi om te zien, combinateert goed met het aluminium.... De koperen buis is inderdaad uitgegloeid koper. Heb deze voor het buigen vol gegoten met tin. Voor mij de eerste keer dat ik dit gebruik. heb dus geen ervaring of dit heel blijft. Eerst geprobeerd om een rvs buis van 10x0,5 te buigen. maar dat knikt. ...
En doe dat aan de "binnenkant" (de groeven uitkomend op de body van de drijfstang, niet richting de uiteinden).maak met een bol frees op de zij flanken van de big en smal end gaten een kleine oliegroef.