Zo,
Ik heb óp mijn gemak wat kleine dingetjes af kunnen vinken.
Onder andere de krukpennen de krukpen borgplaten,bronzen tussen ringen een lagerbusje voor mijn tandwielen,een opsteekdoorn voor mijn modulefrezen en uiteindelijk de tandwielen.
De pennen passen precies,de drijfstangen bewegen soepel en absoluut zonder speling en de krukpennen kan ik er net met de hand uit duwen.
Verder dus ook de tandwielen,ik had er 3 nodig,2 van 25 en 1 van 10 module 1
Je hebt voor verschillende aantal tanden verschillende frezen en dit gaat vanaf 12 tanden.
Ik heb het 10 tands wiel met de frees voor 12 en 13 tanden gefreesd en hoop dat het ok is anders bestel ik alsnog het 10 tands tandwiel.
Ook nog een paar plaatjes van het maken van 1 van de tandwielen.
eerst een blank draaien,
Vevolgens in de MC2 spantang rechtstreeks in de verdeeltafel.
Toch fijn als je wat gereedschap verzameld hebt in de loop der jaren..
Dit was het 10 tands wiel,de 2 25 tands die ik nodig heb had ik al gemaakt.
Tevens plaatje van de homemade opspandoorn.
Het 10 tands wiel is makkelijk te maken op elke verdeelschijf,gewoon 9 keer helemaal rond per tand.
Het 25 tands was 3 keer rond en dan 12 op de 20 schijf en dat keer 25 dus.
daarna op afzagen en op maat draaien
vervolgens moest ik een lagerbusje maken waar het geheel in komt te draaien.
Het 25 tands op het 10 tands en een 25 tands op de krukas.
En dan kijken of alles past natuurlijk..
Past perfect!
Volgende week ga ik voor de tweede poging CNC nokkenschijf maken,mocht dit weer niks worden dan probeer ik het conventioneel.
Maar daar gaat dan wel heel veel tijd in zitten,op zich ook niet erg.
Wat belangrijk is dat het goed gaat als ik hetzelfde profiel om het 60 tands binnentandwiel ga frezen,dat is meteen 50 euries weg als het mis gaat.
wordt vervolgd...
Ik heb óp mijn gemak wat kleine dingetjes af kunnen vinken.
Onder andere de krukpennen de krukpen borgplaten,bronzen tussen ringen een lagerbusje voor mijn tandwielen,een opsteekdoorn voor mijn modulefrezen en uiteindelijk de tandwielen.
De pennen passen precies,de drijfstangen bewegen soepel en absoluut zonder speling en de krukpennen kan ik er net met de hand uit duwen.
Verder dus ook de tandwielen,ik had er 3 nodig,2 van 25 en 1 van 10 module 1
Je hebt voor verschillende aantal tanden verschillende frezen en dit gaat vanaf 12 tanden.
Ik heb het 10 tands wiel met de frees voor 12 en 13 tanden gefreesd en hoop dat het ok is anders bestel ik alsnog het 10 tands tandwiel.
Ook nog een paar plaatjes van het maken van 1 van de tandwielen.
eerst een blank draaien,
Vevolgens in de MC2 spantang rechtstreeks in de verdeeltafel.
Toch fijn als je wat gereedschap verzameld hebt in de loop der jaren..
Dit was het 10 tands wiel,de 2 25 tands die ik nodig heb had ik al gemaakt.
Tevens plaatje van de homemade opspandoorn.
Het 10 tands wiel is makkelijk te maken op elke verdeelschijf,gewoon 9 keer helemaal rond per tand.
Het 25 tands was 3 keer rond en dan 12 op de 20 schijf en dat keer 25 dus.
daarna op afzagen en op maat draaien
vervolgens moest ik een lagerbusje maken waar het geheel in komt te draaien.
Het 25 tands op het 10 tands en een 25 tands op de krukas.
En dan kijken of alles past natuurlijk..
Past perfect!

Volgende week ga ik voor de tweede poging CNC nokkenschijf maken,mocht dit weer niks worden dan probeer ik het conventioneel.
Maar daar gaat dan wel heel veel tijd in zitten,op zich ook niet erg.
Wat belangrijk is dat het goed gaat als ik hetzelfde profiel om het 60 tands binnentandwiel ga frezen,dat is meteen 50 euries weg als het mis gaat.
wordt vervolgd...