2 maal bouwverslag Beech D18 Nick Ziroli.!

De oplossing waar ik voor gekozen had is niet meer zichtbaar helaas; maar de wheel bays dus recht gemaakt met valse liggers.

Verder nog wel wat bezig geweest met de cockpit:

6c7ee56a503806fada3a92c211b08540.jpg

Instrumenten:
b3eaf91bd59880a41a4cc138a4323aa2.jpg

En de afwerking is ook begonnen: glas/epoxy/primer en aluminium folie. Het laatste komt bij Mick Reeves vandaan; mooi dun spul! Aanbrengen vergt wel veel geduld en waarschijnlijk ook nog wat polijstwerk...

Kielvlak:
ae5791f8880e50b749a3082b443ca098.jpg

d5d0c8804772b92c84c8d8f9678f274b.jpg

Popnageltjes:
1e07445e5281b750a7d632d3b6133f24.jpg

.
Prachtig werk Christiaan!
The extra mile :thumbsup:
Cockpitpaneel is ook erg mooi geworden.
Wordt een prachtige Beech!

Groeten, Ramses
.

Dankjewel Han. Hij heeft gevlogen! Met zweet in de bilnaad, dat wel. Maar het is goed gegaan. Zwaartepunt was wat achterlijk en 1 motor liep in het middengebied niet optimaal. In de tweede vlucht was vlak voor de landing 1 motor uitgevallen; dat bleek een losgetrilde voedingsstekker van de ontstekingsbatterij. Paroes haalde ik in de uitrol het landingsgestel schakelaar om in plaats van de killswitch van de andere motor. Dom natuurlijk maar anders dan een gescheurde prop, gelukkig geen schade. Overigens viel me een enorm verschil in vlieggedrag op met ingetrokken versus landingsgestel uit. Met het landingsgestel opgetrokken vliegt ie als op rails,

Hier wat foto's en een compilatie van de eerste twee vluchten.

Van Harte met je eerste vluchten :friends:

Het blijft altijd spannend om een kist waar zoveel uren in zijn gegaan de eerste keer te vliegen.
Maar als het lukt geeft je dat veel voldoening.

En nu dan :beer:

Ton

He Christiaan avn harte en veel geluk er mee. Nog 1 opmerking doe nog wat gewicht in de neus.
Dan is het vlieggedrag met de wielen uit ook beter, En het landinggestel intrekken bij de uitrol weet ik ook alles van hihi ipv flaps in.

Gr Han.

Van harte gefeliciteerd met de eerste vlucht en wat een mooi geluid die viertaktmotoren. Welke motoren heb jij er op zitten? Ik zit te denken om mijn beech te voorzien van twee lasers 155. Zou dat voldoende zijn?

Back