Bedankt voor de reacties.
Het werk gaat ondertussen wel verder, maar is iets te eentonig om hier continu updates over te plaatsen.
Ik heb dus steuntjes geplaatst, en nog meer steuntjes en nog meer...
Ondertussen door omstandigheden was ik verplicht om de eerste buis (of stukje dan) te plaatsen alvorens verder te gaan.
De mast die ernaast staat er maar tijdelijk om de oplijning te zien. Op de kleine steuntjes die errond gezaaid zijn komt een U-vorm in alle buizen, die dienen om de thermische spanning (van omgevingstemperatuur in een paar minuten naar -42°C geeft een beetje krimping op de buizen

)
Verder heb ik de tank domes (geen idee hoe die in het Nederlands noemen) in de grondlaag gespoten (spuitbus). Ondertussen een Badger 150 airbrush gekocht, na wat oefenen zal ik dan de domes in hun eindkleur spuiten.
Hier zijn de tankdomes ook op hun plaats gezet. Ik heb er 3mm pinnen in gezet om ze netjes op hun plaats te krijgen en om ze steviger vast te zetten.
Het gaatje tussen deze twee tank domes is de plaats waar de kraan komt.
Verder heb ik, veel belangrijker (voor mij dan) een paar tests gedaan met de motor (ben ik niet echt gek op) met de motor schuin. Dat was enkele maanden geleden al, maar de as klapperde te veel. Ik besloot dan maar om het juiste ding te doen en de motor echt in lijn te proberen krijgen met de as. Ik moest dus mijn drie dubbele 8mm kiel weghakken. Het is nogal moeilijk manoeuvreren binnen in de romp en verder had ik niet echt het juiste gereedschap om dit soort werk te doen. Ik besloot dan maar om het gewoon weg te boren.
Gelukkig heb ik de romp niet beschadigd en heb ik de motor erna terug getest. Het klapperen is al een stuk minder, hoewel het bij bepaalde toerentallen plots kan opkomen. Als ik langzaam toerental opdrijf blijft het soms uit.
Ondertussen ook motor vastgekleefd opgelijnd met de as en getest. Nog wat hout opkuisen en dan kunnen we terug verder.
Als ik de motor apart test hoor ik soms variaties in het toerental zonder iets aan de controle te veranderen, zijn dit electronische storingen van de ESC? En kan dit het plotse klapperen veroorzaken? Eens hij begint stopt het niet meer zonder de motor te stoppen.