Duidelijk ben je ff een beetje kwijt hoe het in de on-road momenteel gaat, geeft niet Jaap, ik zal het je ff uitleggen.
- Baaninzet: ik begrijp niet dat dit een probleem kan zijn; in de offroad hanteren wij het 'duitse systeem' wat voor iedereen begrijpelijk is en nooit tot problemen lijdt. Wat is er bij de 1/8 onroad zo onduidelijk over het baaninzetten? Is het zo ingewikkeld dat de deelnemers het niet meteen begrijpen?
Baaninzetten is onder het huidige systeem lastig op het moment dat we bij de finales zijn aangekomen, dan stromen er namelijk mensen door, en die hebben hun tijd nodig om hun auto te prepareren voor de volgende finale, ergo baaninzet zit dan "in de weg", als ook er baaningezet dient te worden door de niet doorstromers naar de volgende finale, maar dat weet je pas heel laat.....
(Ook meteen antwoord voor Peter

)
- Verandering: 'om het te proberen'.
Daar zijn NK wedstrijden niet het juiste platform voor; het proberen van 'veranderde reglementen' kan beter gebeuren bij de clubwedstrijden. Dan krijg je inzicht en kan je evalueren of het aanslaat. Aansluiting bij internationale reglementen op NK niveau lijkt mij beter, gezien onze toppers internationaal op het hoogste niveau mee strijden. Om door te stromen naar dit hoge niveau moet je wel gewend zijn aan het wedstrijd formaat
Proberen op een clubrace kan een idee zijn, maar daar is momenteel de opkomst dusdanig laag, dat er maar 1 finale is en geen halve enzo.... er valt dus niets "te proberen"
ook de huidige kwalificatie opzet leidde tot heftige discussie in Japan tijdens het WK 2013.
Bij 6 kwalificatie ronden en 150 man ja, en verdeelt over meerdere dagen....
Het zou bij ons wel een oplossing kunnen zijn in geval van regen, want je verplicht de rijder ook in de regen te rijden, en dan zie ik weer mogelijkheden voor een ouder voorstel van mij, maar ik zal hier niet over in detail treden....
