het Walkera 4#3 verzameltopic

  • Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje niet op deze topic geweest, maar ik heb nu eindelijk een 4#3tje.

Er zijn alleen een paar probleempjes bij het vliegen.

Is het normaal dat deze heli heel erg draait bij het opstijgen? Mijn heli blijft tollen tot het gas wat minder wordt. Dan gaat hij stil hangen, maar is het meestal al te laat.
Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.
 
Daar schiet ik niet heel erg veel mee op. Een heli is een complex ding, zelfds zo'n kleine. Zou handig zijn als er iets specifieks uitgelegd kan worden, zodat ik niet 1001 dingen zit te proberen, en met de kerst nog niks voor elkaar heb.
 
dus je heli is stabiel bij het hoveren, maar als je gast bij geeft trekt de staart het niet meer en ga je met de torsie mee draaien?

Dan ben ik bang dat je staartmotor bejaard is. Beide Btjes van mijn kwamen met een prut staartmotor binnen.

De gyro is trouwes uberhaupt niet super. Als je vanuit hover hem in vol gas knalt zal hij altijd wat met de torsie mee draaien.
 
Daar schiet ik niet heel erg veel mee op. Een heli is een complex ding, zelfds zo'n kleine. Zou handig zijn als er iets specifieks uitgelegd kan worden, zodat ik niet 1001 dingen zit te proberen, en met de kerst nog niks voor elkaar heb.

sorry was niet zo bedoeld;)
 
Ik geef het op, de mijne gaat de verkoop in, nu die nog steeds heel is.
dus als iemand belangstelling heeft mag die reageren via PB.
 
Ah wat jammer om te horen Lafox.Je had nieuwe onderdelen/of nieuwe 4#3b besteld en waarschijnlijk gemonteerd?Ondanks dat lukt het niet?
 
Ik heb de gewone 4#3. en hij is nog helemaal heel, maar het lukt me gewoon niet, ik heb wel nieuwe moteren etc erbij maar nog niet nodig gehad.

Nee ik geef het op, ik ga wel verder met de lama, en sparen voor een buiten heli, ik denk een king II.

Ah wat jammer om te horen Lafox.Je had nieuwe onderdelen/of nieuwe 4#3b besteld en waarschijnlijk gemonteerd?Ondanks dat lukt het niet?
 
Lafox misschien een goed idee van jou om een iets grotere=stabielere helicopter te oefenen en zet deze in de kast een half jaar.Zonde om deze te verkopen voor weinig.Ik weet zeker dat je deze later misschien ook deze onder controle krijgt.Heb er ook moeite mee gehad in het begin maar het lukt uiteindelijk!!Gr jaap
 
Laatst bewerkt:
Heb je mischien ook wel gelijk in, maar dan zijn er vast wel weer andere modellen beschikbaar, de techniek gaat snel.

Lafox misschien een goed idee van jou om een iets grotere=stabielere helicopter te oefenen en zet deze in de kast een half jaar.Zonde om deze te verkopen voor weinig.Ik weet zeker dat je deze later misschien ook onder controle krijgt.Heb er ook moeite mee gehad in het begin maar het lukt uiteindelijk!!Gr jaap
 
Zo , ik heb een nieuwe motor geprobeerd (ik heb een aantal spares), maar het probleem met het rondtollen is er nog steeds. Ik heb gekeken of er nog wat instelbaar was aan de heli, maar aan deze is dat dus niet. Ik denk dat ik beter af was een 4#3B versie te nemen als ik dat wilde.

Ik kom er nu echt niet meer uit. Eigelijk heb ik alles al geprobeerd wat in mij op kon komen.
 
Probeer eens te kijken of er genoeg speling is tussen je hoofdmotor tandwiel en je rotoras tandwiel de speling moet voldoende zijn anders komt je hoofdrotor niet geheel op toeren (de tandwielen zitten dan te strak tegen elkaar).Doe er een vloeitje of iets anders tussen voordat je de motor vastzet .Gr
 
maar dan zijn er vast wel weer andere modellen beschikbaar, de techniek gaat snel.
Klopt daar heb je gelijk in.Maar de man achter de stick is hetzelfde.Het zijn lastige/mooie machientjes die je moet leren temmen de een heeft er minder moeite mee dan de ander maar we zullen overwinnen.:yes:
 
Bedankt voor de tip, Jaap. Ik ga het morgen eens proberen. Al heb ik al een soort oplossing voor het probleem. Ik merk dat als ik rustiger het gas er op zet, dat de tail minder moeite heeft.

Vandaag heb ik dan eindelijk wat kleine vluchtjes kunnen maken. Moet er nog erg aan wennen. Ik heb nooit echt veel succes gehad met FP's. Ik vind zelf een CP veel makkelijker vliegen. Misschien wordt de 4g3 een uitkomst voor mij.

Maar ik heb nu weer een ander probleem. De heli blijft heel erg naar links trekken. Tegenstuur geven bij het opstijgen werkt nauwelijks. Waar kan dit dan aan liggen?
 
Maar ik heb nu weer een ander probleem. De heli blijft heel erg naar links trekken. Tegenstuur geven bij het opstijgen werkt nauwelijks. Waar kan dit dan aan liggen?

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij de mijne, de oplossing bij mijn 4#3B was om (vanaf de staart gezien) de linker balllink op de swashplate los te halen en deze 2 slagjes verder uit te draaien en weer terug te plaatsen op de swashplate (zodat de as langer wordt), hierdoor komt de kop (en de blades) meer horizontaal te staan. Als je even de tijd neemt met het trimmen krijg je het voor elkaar om hem zo af te stellen dat je de trim op je zender nagenoeg niet hoeft te gebruiken!
wel is het belangrijk dat je de heli redelijk snel op ca. een halve meter van de grond laag vliegen, anders blijf je last houden van het grond-effect.

Sorry als ik de verkeerde naamgeving gebruikt, ben ook maar net begonnen.8-O


Wat een rakkertje he
maak je al vorderingen?Gr jaap

't is me er eentje! heb nu 6 accu's weg en inmiddels heb ik er een trainingsgestel onder gefabriceerd (met dank aan de lokale chinees voor de sate stokjes). Kan nu echt wel al serieus hooveren met de rakker, ik heb dan een denkbeeldig vlak voor me van 50x50 waar hij lekker in blijft hangen. Valt me eigenlijk wel mee, 't was vooral eigenlijk even bekend raken met de heli, zijn instellingen en de zender (damn wat reageert de heli gevoellig op de sticks!), nog een paar accu's hooveren en dan ga ik voorzichtig een stapje verder :cool:

Moet wel bekennen dat ik het heli virus behoorlijk te pakken heb (inmiddels is er een HBFP op 2.4ghz in de bestelling :oops: )

Ook heb ik inmiddels een gesprek gehad met de beheerder van de lokale sporthal, het zou zo maar kunnen dat er binnenkort indoor gevlogen gaat worden onder de rook van Rotterdam , mijn voorstel is ingediend bij het bestuur. Als 't doorgaat zal ik nog wel even iets officieels plaatsen, alle soorten (sub)micro heli's zijn uiteraard welkom!(Willem01, dus ook de 4#3, de mijne is er dan ook :D)
 
Ook heb ik inmiddels een gesprek gehad met de beheerder van de lokale sporthal, het zou zo maar kunnen dat er binnenkort indoor gevlogen gaat worden onder de rook van Rotterdam

Kijk bbking, das leuk dat je iets probeert op te zetten. Hier zullen veel mensen wel enthousiast voor worden denk ik. Ik in elk geval wel!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem01
Mogen daar ook andere heli's vliegen dan de 4#3B? Uiteraard wel van hetzelfde formaat...
Ik heb daar ook wel belangstelling voor.

Willem.

Toch jammer dat niemand hier op reageert... Lijkt me een normale vraag.

@Willem01

Het is vast een normale vraag hoor, begrijp mij niet verkeerd. Helaas is het zo dat als niemand iets definitiefs onderneemt daar ook niemand antwoord op gaat geven lijkt mij... of wel? Beetje voorbarige reactie dus, maar dat is persoonlijk door mij opgevat. ;-)
 
Back
Top