het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Ziet er netjes uit Danny, ben reuze benieuwd hoe het vliegt.

Maar..... ben je niet bang dat na verkoop van tijd de lak van de draden gaat doorslijten, met als gevolg, kortsluiting en een uitgefikte 4in1?

Bij elke crash (lees: onbedoeld harde landing), krijgt die bedrading wel een tikje, de draadjes zullen hierbij in de lengterichting langs elkaar schuren. Op den duur slijt de laklaag door lijkt me.

Paul

Goede opmerking idd, Paul.
Ik weet dat deze draden kwetsbaarder zijn dan de kunststof isolatie. Ik zal uiteindelijk eerst moeten merken dat wat ik wil bereiken werkt, anders gaat het eenvoudig weer terug naar originele staat. Ook bij dit staartje heb ik aan de kant van het schroefje een 1cm stukje naald, ingewikkeld in een stukje plakband, geschoven tegen het eerste knakken van het koolstof staartje. Deze zit vrij strak in het pijpje geduwd waardoor ik niet bang ben voor de draden in de staart. De buitenkant moet ik maar af en toe even goed inspecteren.
Daar is de 'walk arround' uiteindelijk altijd voor bedoeld, hehe...

Groetjes

Hoi Danny leuk dat je ideen ook in de praktijk brengt ben benieuwd wat dit weer oplevert.Ben nog zeer content van het koeling modje:thumbsup:.Wat is er gebeurt met je landingsgestel gemodificeerd of ongelukje?Heb je de nieuwe helicopter al vergeleken met de oudere wat is het verschil tussen een nieuwe en een met vliegervaring.Gr jaap

Haha, zie ik nu ook pas,

Landingsgestel ziet er uit als een paar oude "friese doorlopers".

Hoe vliegt ie nou Danny ???

Paul

Off-topic,

Ik drink weinig bier en als ik het drink is het Palm uit een flesje. Kan je ook koelribben maken van lege whiskey-flessen ????

Paul

Dat slijten zal heeeeeel erg meevallen....

Ik ben oo kwel benieuwd hoe het effect is. Met de meeste FP met losse staart motor heb je het probleem dat met een zakkende spanning de staart minder effect heeft. Een oplossing is een goede gyro maar dat is eigenlijk geen optie op zo'n klein formaat....

Even off-topic, maar weet iemand of er nog vorderingen zijn mbt de CP versie van de 4#3 ???

De 4#3 vliegt bij mij nog steeds goed, gisteravond weer een aantal packjes gevlogen en het blijft super om in de huiskamer rond te zoemen !
De motoren werken nog prima, de 2 koellichaampjes op de hoofdmotor doen hun werk prima.

Wie weet een verkooppunt in nederland waar kwalitatief goede schroevendraaiertjes te koop zijn voor de 4#3B?
De reviews bij het setje van de RCvliegshop zijn niet echt denderend...

Van de week de walkera binnen gehad (6 dagen over gedaan vanuit HK, inclusief het weekend en vrij van invoerrechten :D )Heb zelf een eerste vlucht met de 4#3B gemaakt, gewoon uit de doos, de accu opgeladen en de lucht in.
Nou da's nog eens andere koek als een lama zeg! echt een rap opdondertje.

Heb bij een ongelukkige landing dat verticale geleidertje van de swashplate (die op het main frame vast zit) afgebroken van het frame, dat wordt superlijmen :P

Heb realflight G4 draaien en de 4#3 als model op de simulator gezet, dat wordt nog aardig wat uurtjes oefenen voordat ik die onder de knie heb!
Zit er nog wel aan te denken om volgende maand een "goedkope" FP rtf er bij te halen (honeybee FP???) om realtime ook al wat ervaring op te doen, een grotere FP vliegt stabieler, toch? (zo lijkt het wel in de simulator in ieder geval :D).

Ik ga hier van de week in ieder geval eens informeren bij de lokale sporthal wat de kosten zijn voor het huren van een zaaltje, inmiddels zitten we hier met 3 lama's en da's best krap in één woonkamer!

Hmmm link krijg ik niet goed voor elkaar.Maar zoek eens op YOUTUBE naar WALKERA MICRO 3D 4g3 VIDEO.Gr

Laatst bewerkt:
euhm ik denk niet dat dat 3d filmpje van hem is omdat er nogal chinese letters in staan en die 4#3b op de een of andere manier een cp heli is geworden daaro

nee, weet ik silent scope;P maar vind het wel gaaf, met zo'n klein cp helitje in zo'n kamer gewoon inverterd, snap je?!

Wie weet een verkooppunt in nederland waar kwalitatief goede schroevendraaiertjes te koop zijn voor de 4#3B?

Hoi Wiebe,

Eerder heb ik ook bij niet nader te noemen site een setje 'niet zo heel goede draaiers' gekocht. ;-)
Na lang zoeken kwam ik op onderstaand bedrijf uit. Hier heb ik twee schitterende draaiertjes vandaan voor niet teveel geld.

Zie hier, deze types zijn top:

PH00x60 en PH000x60 Pagina 25...onderaan blz

Artikelnummer 630096 en 630109

Bel ze eens op. Ze waren bij mij zeer vriendelijk, de volgende dag had ik deze perfecte schroevedraaiers binnen...

Laatst bewerkt:
Hoi Wiebe,

Eerder heb ik ook bij niet nader te noemen site een setje 'niet zo heel goede draaiers' gekocht. ;-)
Na lang zoeken kwam ik op onderstaand bedrijf uit. Hier heb ik twee schitterende draaiertjes vandaan voor niet teveel geld.

Zie hier, deze types zijn top:

PH00x60 en PH000x60 Pagina 25...onderaan blz

Artikelnummer 630096 en 630109

Bel ze eens op. Ze waren bij mij zeer vriendelijk, de volgende dag had ik deze perfecte schroevedraaiers binnen...

Top, dank je wel. Ga ermee aan de slag.

Mogen daar ook andere heli's vliegen dan de 4#3B? Uiteraard wel van hetzelfde formaat...
Ik heb daar ook wel belangstelling voor.

Willem.

Ik heb ook wel belangstelling in een indoor meeting, dan neem ik ook m'n mini titan mee. Ik ken ook iemand met een honey bee king die ook wel interesse heeft om te komen.

Wie heeft interesse en wie organiseert dit ?

We kunnen ook een nieuw draadje openen in "meeting" , op het nieuwe stukje subforum ?

Bas

Back