multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die van mij 1035 gram, ik win! :lol:

(Heb er 7 cellen Sub-C NiMH van 4500 mAh in zitten, blijft hij ruim een half uur mee in de lucht. Voordeel is ook dat hij veel minder windgevoelig is.)

Hoe heb je die erin zitten? Foto's graag :yes: :thumbsup:


Vandaag voor het eerst met de EZ gevlogen, deze vliegt veel makkelijker dan mijn Wing Dragon. Nog even snel voor een fotosessie de lucht in om even voor het aankomende noodweer gefotografeerd te worden. Daarna snel de landing ingezet, slimme beslissing want 1 minuut later hadden we te maken met windkracht 9 richting het Noordzeekanaal. Was het toch bijna een EasyBoat geworden :confused: 8-O

Ht002-1.jpg
 
Hoe heb je die erin zitten? Foto's graag :yes: :thumbsup:
Gewoon er in stoppen en en zo ver als je kunt naar achter schuiven. Er zit zelfs een uitgespaard stukje waar hij mooi in klemt.
Zwaartepunt ligt wel een stukje te ver naar voren maar dat merk je alleen met het weggooien.
De standaard Speed 400 kan het aan maar met een brushless is het natuurlijk leuker.

Gisteren de accu nog eens gewogen: 512 gram, dus bijna de helft van het vlieggewicht.
Trotse eigenaar van een Kilostar :mrgreen:
 
Ik heb zojuist een EasyStar gekocht en alle onderdelen zijn nagenoeg binnen (brushless motor komt als het goed is morgen binnen).
Mijn vraag is, wat is een goede indeling van je lipo/ontvanger/batt in je cockpit van de EasyStar voordat ik alles ga indelen?
Ik gebruik 4 NiMH 2000mA voor mijn R700 ontvanger, de R700 en een Dymond 1350mA lipo, is de indeling zo juist:

easystar_indeling.gif
 
Zo heb ik mijn brushless motor met regelaar met bec ingebouwd de ontvanger zo ver mogelijk naar achteren en de Lipo helemaal voor in.
De camera zit onder de vleugel in gebouwd en zo is mijn zwaartepunt precies goed.


 
Gewoon er in stoppen en en zo ver als je kunt naar achter schuiven. Er zit zelfs een uitgespaard stukje waar hij mooi in klemt.
Zwaartepunt ligt wel een stukje te ver naar voren maar dat merk je alleen met het weggooien.
De standaard Speed 400 kan het aan maar met een brushless is het natuurlijk leuker.

Gisteren de accu nog eens gewogen: 512 gram, dus bijna de helft van het vlieggewicht.
Trotse eigenaar van een Kilostar :mrgreen:
Hoei, een EasyStar me Obesitas. :lol: ;) :D


Ik heb zojuist een EasyStar gekocht en alle onderdelen zijn nagenoeg binnen (brushless motor komt als het goed is morgen binnen).
Mijn vraag is, wat is een goede indeling van je lipo/ontvanger/batt in je cockpit van de EasyStar voordat ik alles ga indelen?
Ik gebruik 4 NiMH 2000mA voor mijn R700 ontvanger, de R700 en een Dymond 1350mA lipo, is de indeling zo juist:
Ik vind het lekkerder vliegen met wat meer gewicht voorin, dus het balanspunt meer naar voor. Wat Clumsy ook zegt, alleen bij het opgooien duik je wat meer voordat je snelheid oppakt (ziet er wel spektaculairder uit als je eerst bijna een buikschuiver maakt om toch op te stijgen ;)).

Doordat de motor nogal omhoog gericht staat, moet je bij vol gas flink tegentrimmen om de EZ vlak te houden. Voor je het weet overtrek je hem en valt-ie uit de lucht (kom daarna vanzelf wel weer vlak, da's het mooie van een EZ).
 
hoj,

weet iemand hoe snel een easystar vliegt op een NiMH 7/1400-AA-S (M6) accu en op een NiMH 8/1400-AA-S (M6) accu met de standaard permax 400 motor ?
en welke zou je aanraden als 2e accu bij een 6 cellen accu ?

alvast bedankt,

niels
 
hoj,

weet iemand hoe snel een easystar vliegt op een NiMH 7/1400-AA-S (M6) accu en op een NiMH 8/1400-AA-S (M6) accu met de standaard permax 400 motor ?
en welke zou je aanraden als 2e accu bij een 6 cellen accu ?

alvast bedankt,

niels
Bij 7 cellen (heb ik ook) 200 per uur, bij 8 cellen ruim 300 :mrgreen:
Wat een vraag zeg... kocht je dat ding als beginnerstoestel of racer?

Tweede deel van je vraag is mij niet helemaal duidelijk maar ik denk dat je 7 of 8 cellen wil horen, 6 cellen is echt wat weinig.
 
Bij 7 cellen (heb ik ook) 200 per uur, bij 8 cellen ruim 300 :mrgreen:
Wat een vraag zeg... kocht je dat ding als beginnerstoestel of racer?

Tweede deel van je vraag is mij niet helemaal duidelijk maar ik denk dat je 7 of 8 cellen wil horen, 6 cellen is echt wat weinig.

xd,

nee ik vroeg mij dat gewoon af...
ik bedoelde welke van de 2 ( 7 of 8 cellen ) je aanraadt ? en of het veel verschil uitmaakt?..

grts,

niels
 
xd,

nee ik vroeg mij dat gewoon af...
ik bedoelde welke van de 2 ( 7 of 8 cellen ) je aanraadt ? en of het veel verschil uitmaakt?..

grts,

niels
Nu ben je al duidelijker ;)

Mijn vliegmaatje en ik vlogen vorige zomer allebei met een standaard Easystar met standaard motor: ik met 7 cellen 1400 NiMh en hij met 8 cellen.
Dat was wel een groot verschil, maar hou er rekening mee dat je regelaar het extra voltage moet aankunnen.




(Waar zit ie nu, dat vliegmaatje, nu ik brushless ben!? Kom maar op! :mrgreen: )
 
tzal een MULTIcont X-08 zijn die erbij zal zitten... moet lukken kan normaal tot 10 cellen aan ...
of heb ik het verkeert ?

grts,

niels
 
"Mijn vliegmaatje en ik vlogen vorige zomer allebei met een standaard Easystar met standaard motor: ik met 7 cellen 1400 NiMh en hij met 8 cellen.
Dat was wel een groot verschil, maar hou er rekening mee dat je regelaar het extra voltage moet aankunnen." Het punt is niet direct de spanning maar de stoom. Als je de spanning verhoogt gaat het aantal ampere's nog veel harder omhoog, dacht quadratisch.
 
hmm, ik kan geen duits ...
maar dit zijn de specs. van de regelaar die ik zal hebben...
Technische Daten:

Zellenzahl NiXX mit BEC 6 - 7

Zellenzahl NiXX ohne BEC 6 - 10

Impulslänge 1250 - 1750 μsec.

Zulässiger Dauerstrom max. 8 A

BEC-Spannung 5 V

BEC-Strom max. 1 A

BEC-Verlustleistung max. 0,5 W

Taktfrequenz 6 kHz

Abmessungen (LxBxH) ca. 20 x 10 x 6 mm

Gewicht mit Kabel ca. 7 g

Anschluss Motor/Akku blank/M6

zou die 8 cellen aankunnen ?

grts,

niels
 
Nee dit gaat niet goed. Twee redenen eerste, bij 8 cellen mag je de bec niet meer gebruiken(heb je dus een ontvangeraccu nodig). tweede, het aantal ampére's komt ruim boven de 8 uit, dus gaat de regelaar stuk:(
 
tzal een MULTIcont X-08 zijn die erbij zal zitten... moet lukken kan normaal tot 10 cellen aan ...
of heb ik het verkeert ?

grts,

niels
De spanning is het probleem niet zo. Maar een Permax 400 trekt bij vollast zo'n 7 Ampère. Als je een andere propellor erop zet, dan neemt het stroomverbruik snel toe. Evenals het moment dat de propellor echt vermogen moet leveren (klimmen, loopings, vol gas). Dan kan de stroom oplopen tot de kritische 8,5 Ampère. Je loopt het risico dat je regelaar in beveiliging springt. Het fijne van de Multiplex regelaars is dat in die stand alles uit gaat, ook je servobesturing. :evil:

Mijn advies: Bewaar de Multiplex X08 bij de rest van het huisvuil en schaf een goedkoop regelaartje aan die 30A aan kan. Dan zit je altijd goed, ook als je een dikkere motor, sterkere propellor of meer cellen neemt. Bij RCTechnics heb je zo'n regelaar voor €18,50 met een goed failsafe stand waarbij je in eerste instantie nog half gas kunt vliegen en als je dan nog door gaat blijven je servo's tot het meest kritische moment doorwerken (als je dan doorvliegt heb je het ergens goed gemist bij het uitdelen van verstand :D).
 
ik heb vandaag de easystar is even gecrashed :oops: :lol:
het regende een beetje en ik had de accu`s vol enz..
en ik wou vliegen.. wat doe je dan ?
juist ja , in de regen vliegen met je zender onder je shirt,
maar omdat ik een camera in de neus heb , zit de accu met tape "in" de zijkant onder de vleugel,
en als dat nat word plakt het niet meer...[ dacht dat`t wel goed ging ]
ik dus met het natte gras een grondstart maken [ typhoon 4W ].
en na een +/- 20 meter te stijgen zie ik men accu naar beneden komen.
das lastig.. gelukkig zat ik net in een bocht dus bleef hij cirkeltjes vliegen,
en net een 3 meter boven de grond stalt hij even...
recht op de neus, alleen een scheur in de neus :)
beetje lijm en je ziet er niets meer van.

hij wil dus echt lastig stuk :D
 
Dag vrienden

Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijk manier om te leren vliegen (in het echt, op de sim lukt het wel hoor).

Maar ik vond deze easy star kloon
Conrad Electronic - System Information

Is er iets wat ik over het hoofd zie? Want dit lijkt me toch wel erg goedkoop voor een volledige RTF set, ok, de batterijen zijn niet zo goed maar ik heb nog lipo's, en ik heb ook een mx-12 op 35Mhz, dus die kan ik er gewoon op gebruiken.

Dan alleen later nog een andere motor en dan heb je toch een volledig goede vlieger voor weinig euro'tjes?
Ik zou er ook wel rolroertjes inbouwen wanneer ik wat meer ervaring heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top