multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
algemeen kan je zeggen diameter zorgt voor trekkracht en de spoed voor snelheid.

ik vlieg zelf ook een easystar met brushless motor (robbe) met een 5,5 x 4,7 prop.
grondstart zonder wielen is mogelijk zonder problemen..
ik zou zelf niet voor de optie kiezen om een v uit de staart te halen had eerst eens met wat andere props geexperimenteerd.

Welke prop is dan aan te raden op deze motor???:

RCtechnics Internet Store

Is trouwens een 7x6 prop en andere is een 6x4 prop.

Maar kleinere prop= wel meer A op de regelaar toch?

Nou, nou, vanavond dus de Easy Star plaksessie. Kersverse UHU POR en de Easy Star is weer helemaal ragklaar. Hij was afgelopen week bij windkracht 4+ hard de grond in gegaan. :evil: Wel een schattig neusje aan overgehouden. Ook de LiPo was weer behoorlijk banaanvormig geworden door de klap. Maar met beleid is deze weer rechtgedrukt en werkt nog steeds perfect. ;)

easy-080523_crashed_very_hard1.jpg

easy-080523_crashed_very_hard2.jpg

De regelaar voor de standaard motor is nu helemaal achterin geplaatst in de achterste holle ruimte. De extra ontvanger (Spektrum AR6200) zit in de voorste holle ruimte. Alle kabeltjes zijn verlengd. En de heleboel is weer bij elkaar geplakt.

easy-080527_rebuild1.jpg

easy-080527_rebuild2.jpg

En de EDF's (Elektro Ducted Fans) van een tijdens de maiden zwaar gecrashte HPI 486MB (plaatjes hier en hier) overgenomen van de eigenaar en even ter illustratie vrij erop geplaatst. De eerste optie vind ik het mooiste staan. Die zal het dus wel worden. Met een 2S LiPo geven de twee EDF's evenveel stuwkracht als de Permax 400 motor met 6x4 prop.

easy-080527_rebuild3_edf_opt1.jpg

Alternatieve opstellingen zijn op het staartstuk voor een betere luchtstroom langs de staartvlakken (dus beter te sturen). En meer achterop de vleugel geplaatst.

easy-080527_rebuild3_edf_opt2.jpg

easy-080527_rebuild3_edf_opt3.jpg

Ja, vind ik ook.
Op de staart vind ik trouwens ook wel aardig, maar ik denk niet dat je dat voor mekaar krijgt qua zwaartepunt...

Zo, vandaag de EDF's getest. De plaatsing boven voor op de vleugels gaf de meest stabiele vlucht dus uiteindelijk dat maar even erop geplakt met wat tape om verder te testen. Grootste voordeel was dat er geen wegtrekken van het vliegtuig door het draaien van de propellor was.

De resultaten.... ;)

Later de 3S LiPo in combinatie met de gewone (APC 6x4) prop gebruikt. Daarmee kun je dus gewoon vertikaal starten, oneindig blijven stijgen, onbepekrt loopings maken en vanaf de grond vanuit stilstand starten. 8O Dus er moeten nu maar wielen onder de EZ. :lol: ;)

-edit-
De EDF's en ESC's komen dus van dit vliegtuig

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je soms geen filmpje met de 3s lipo? Om het verticale stijgen eens te zien :D
Nee, ze hebben alleen maar dat met de EDF's gefilmd want dat was iets "unieks". Met een prop vliegen is zo "gewoontjes" dat het niet meer wordt vastgelegd. Ik zal het komend weekend wel doen. :cool:

:confused: Heb je die 6x4 in de duct gezet? Ik wil ook vertikaal starten :twisted:
Nee, de APC 6x4 Electric Pusher is een normale prop die ik weet terug gezet heb nadat de EDF's er weer af waren.

Net gemist, wat voor motor heb je er dan inzitten?
De originele Permax 400. 8O Wel een kwalitatief goed LiPo: Graupner 2000mAh/3S1P. Die leveren ook daadwerkelijk wat er op het stickertje staat. Gezien het enorme verschil in gewicht van sommige merken die dezelfde capaciteit hebben, heb ik daar ook zo mijn twijfels over. Mijn Graupners bollen ook niet op na 40x laden. Sommige Chinese cellen duidelijk wel bij de eerste keer al. :?

De originele Permax 400. 8O Wel een kwalitatief goed LiPo: Graupner 2000mAh/3S1P. Die leveren ook daadwerkelijk wat er op het stickertje staat. Gezien het enorme verschil in gewicht van sommige merken die dezelfde capaciteit hebben, heb ik daar ook zo mijn twijfels over. Mijn Graupners bollen ook niet op na 40x laden. Sommige Chinese cellen duidelijk wel bij de eerste keer al. :?

Hmm, moet ik ook zo'n 6x4 gaan halen. Ik gebruik een 3s 2500mah 25c Evo van flightpower, ook goeie accu's maar het blijft een tikje sloom. Verticaal stijgen en grondstarts lukken in ieder geval niet.

Hmm, moet ik ook zo'n 6x4 gaan halen. Ik gebruik een 3s 2500mah 25c Evo van flightpower, ook goeie accu's maar het blijft een tikje sloom. Verticaal stijgen en grondstarts lukken in ieder geval niet.
Ik heb deze prop erop zitten. Het is wel zo dat als je flink vol gas doorkachelt het motortje ontzettend heet wordt. Niet vreemd als je een 6V motor zo'n 11V voor zijn kiezen geeft. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back