Test: Methanolmotor op benzine

Gisteravond weer laten lopen, motor liep erg onregelmatig, zie ik de gas-servo wilde bewegingen maken, had ik de ontvanger accu vanwege korte bedrading tegen de ontsteking aanliggen :weetnie:, tja da's vragen om storing. Ontvanger accu verplaatst, gewoon weer steady draaien.
- Toch stopte de motor regelmatig, na wat observatie blijkt er toch lucht bellen in de slang van klep naar carb te ontstaan...?
Dit gebeurde vandaag nog steeds ondanks slangetje vervangen. Slang tussen klepje en tank ontstaan geen lucht bellen in...
- Tevens meerdere malen vol gas afstelling geprobeerd echter slaat (te) vaak af. (klepje met meerdere afstellingen geprobeerd tussen 70 & 80%. Toen bleek dat het klepje, na afslaan vol gas, gestopt was. Als ik dan het servo snoertje los neem vd ontvanger en weer terug plaatst doet het klepje het weer. Eea reproduceerbaar bij vol gas...

Wat nu, kan ff niet verder tot ik begrijp waarom bovenstaande 2 zaken gebeuren.
Kan het klepje of de elektronica niet tegen trillingen?
Heb ik misschien een defect exemplaar van het electronica bordje ?
Gekke is dat eea prima stationair en half gas blijft lopen totdat de lucht belletjes de carb bereiken natuurlijk...
Ik weet ut ff niet meer...:oops::frustie:
 
Hoe zien die belletjes er uit? Als een heel fijn neveltje? Of echt afzonderlijk te onderscheiden belletjes?
Het neveltje zie ik vaak en leidt bij mij in ieder geval nooit tot problemen. Als je losse belletjes ziet die steeds groter worden, heb je denk ik een warmte probleem.

Het probleem met de driver, dat je klepje stilvalt, kun je het beste even met Hans Meijdam opnemen, want van dat deel heb ik gewoon niet zo heel veel verstand.
 
Hoe zien die belletjes er uit? Als een heel fijn neveltje? Of echt afzonderlijk te onderscheiden belletjes?
Het neveltje zie ik vaak en leidt bij mij in ieder geval nooit tot problemen. Als je losse belletjes ziet die steeds groter worden, heb je denk ik een warmte probleem.

Het probleem met de driver, dat je klepje stilvalt, kun je het beste even met Hans Meijdam opnemen, want van dat deel heb ik gewoon niet zo heel veel verstand.
Losse belletjes die steeds groter worden en ze ontstaan vanuit de kant van het klepje. Carb is koud, niet ijskoud maar warmt niet op of zo.
Klepje inpakken of juist niet en alleen uit de lucht stroom halen?
IMG_8473.jpeg

Vwb contact Hans, ga ik doen.
 
Losse belletjes die steeds groter worden en ze ontstaan vanuit de kant van het klepje. Carb is koud, niet ijskoud maar warmt niet op of zo.
Klepje inpakken of juist niet en alleen uit de lucht stroom halen?
Bekijk bijlage 616112
Vwb contact Hans, ga ik doen.
Slangetje op de foto boven is reeds vervangen door slangetje zelfde binnen diameter als die tussen tank en klepje.
En klepje zit reeds op het hout gemonteerd ipv de motor steun.
 
als de slang of het klepje nogal vibreert tijdens de motorloop dan herken ik dat... in mijn testbokje zie ik luchtbelletjes ontstaan in het hoogste punt van de lus van de leiding, op een of andere manier ontstaat er gasvorming als de brandstofleiding hevig vibreert
leidingkje fixeren en probleem was weg
 
Brandstofslangen zo KORT mogelijk, met zo weinig mogelijk bochten, liefst in opgaande lijn.
Trilling tegengaan, benzine is wat gevoelig voor cavitatie.
Ik kan het niet zien op de foto, dus check ook even of het stuikrandje van de solenoid helemaal tegen het metaal van het huisje aan ligt.
 
Back
Top