Met een Craptrap , bedoel je dan zo'n klassiek benzine filtertje voor in een leiding ?
Nee...
Een craptrap in deze context, is een klein tankje (kan van alles zijn, meestal knutsel ik iets uit een injectiespuit, of zoiets) wat zodanig geconstrueerd is, dat gas wel, maar vloeistof NIET kan passeren.
Zoiets als dit:
Een oude injectiespuit, aan de bovenkant afgedopt, en de aansluiting aan de uitlaat komt bovenin de craptrap uit.
De doorvoer naar de tank, is het pijpje wat tot halverwege de spuit loopt, en die opening zit in de hartlijn van de spuit.
De drab loopt naar beneden, maar HOE ik ook vlieg, verticaal, rechtop, rugvlucht of meskant, de drab kan niet door naar de brandstoiftank (uiteraard, zodra het ding halfvol zit, wel, maar dit is ruim voldoende opslagcapaciteit).
Aan het eind van de vlucht trek ik het plugje aan de bodem los, en laat hem uitlekken.
Op die manier blijft je brandstoftank schoon en je sproeiers open.
Maar bij sommige (vooral grotere) toestellen, of toestellen waar je er lastiger bij kunt, gebruik ik ook wel eens een 60 ml tankje, zelfde idee, maar dan kun je meerdere vluchten toe.