Rene Neefe
PH-SAM
Gisteravond weer laten lopen, motor liep erg onregelmatig, zie ik de gas-servo wilde bewegingen maken, had ik de ontvanger accu vanwege korte bedrading tegen de ontsteking aanliggen
, tja da's vragen om storing. Ontvanger accu verplaatst, gewoon weer steady draaien.
- Toch stopte de motor regelmatig, na wat observatie blijkt er toch lucht bellen in de slang van klep naar carb te ontstaan...?
Dit gebeurde vandaag nog steeds ondanks slangetje vervangen. Slang tussen klepje en tank ontstaan geen lucht bellen in...
- Tevens meerdere malen vol gas afstelling geprobeerd echter slaat (te) vaak af. (klepje met meerdere afstellingen geprobeerd tussen 70 & 80%. Toen bleek dat het klepje, na afslaan vol gas, gestopt was. Als ik dan het servo snoertje los neem vd ontvanger en weer terug plaatst doet het klepje het weer. Eea reproduceerbaar bij vol gas...
Wat nu, kan ff niet verder tot ik begrijp waarom bovenstaande 2 zaken gebeuren.
Kan het klepje of de elektronica niet tegen trillingen?
Heb ik misschien een defect exemplaar van het electronica bordje ?
Gekke is dat eea prima stationair en half gas blijft lopen totdat de lucht belletjes de carb bereiken natuurlijk...
Ik weet ut ff niet meer...

- Toch stopte de motor regelmatig, na wat observatie blijkt er toch lucht bellen in de slang van klep naar carb te ontstaan...?
Dit gebeurde vandaag nog steeds ondanks slangetje vervangen. Slang tussen klepje en tank ontstaan geen lucht bellen in...
- Tevens meerdere malen vol gas afstelling geprobeerd echter slaat (te) vaak af. (klepje met meerdere afstellingen geprobeerd tussen 70 & 80%. Toen bleek dat het klepje, na afslaan vol gas, gestopt was. Als ik dan het servo snoertje los neem vd ontvanger en weer terug plaatst doet het klepje het weer. Eea reproduceerbaar bij vol gas...
Wat nu, kan ff niet verder tot ik begrijp waarom bovenstaande 2 zaken gebeuren.
Kan het klepje of de elektronica niet tegen trillingen?
Heb ik misschien een defect exemplaar van het electronica bordje ?
Gekke is dat eea prima stationair en half gas blijft lopen totdat de lucht belletjes de carb bereiken natuurlijk...
Ik weet ut ff niet meer...