Ik begin steeds meer te twijfelen om te herintreden

Er zijn vrij veel Spektrum dx6i te koop (heb er zelf nog een overcompleet liggen maar ben er nog niet uit of ik die als reserve wil bewaren). In mijn ervaring een betrouwbare zender en heel toegankelijk te programmeren, hoewel uiteraard met beperkte mogelijkheden.
 
de dx6i heeft als rottige nadeel dat de potmeter op de knuppels zelf rot worden.
de opvolger heeft dat dan weer niet.

spectrum heeft wel weer model match
maar spectrum gebruikers moeten nog wel eens opnieuw binden omdat het ding op de grond niet wil.
Al is dat de laatste tijd ook weer redelijk goed, als ik mij niet vergis

de meeste merken hebben hun eigen gezeur en geklooi.
persoonlijk ben ik blij met futaba. Maar in een spectrum vind ik mijn weg ook wel.
en zal ik op termijn in een ander merk ook mijn weg wel vinden, indien nodig.

je gaat iig voor vliegtuigen. dus op zijn hoogst 4 of 5 kanalen, meestal 6 kanaals zenders.
telemetrie zou ik lekker op de reservelijst qua opties zetten.
leuk als je het hebt, maar het is echt geen noodzaak.
net zoals alles, beetje kritisch zijn op wat je doet. Heb je getankt? zit er wel een volle accu in?

ik zie nog wel eens mensen halverwege een accu landen, om dan na een tijdje de rest van de accu leeg te vliegen.
daar vergeet men nog wel eens of die accu nu 1 vlucht, of 2 vluchten had gehad..
veel gezeur met spullen is te voorkomen door kritisch te zijn, en een beetje scherp dingen na te lopen.
 
  • Like
Reactions: jve
je gaat iig voor vliegtuigen. dus op zijn hoogst 4 of 5 kanalen, meestal 6 kanaals zenders.
Mmm... :rolleyes: Voor mij betekent dat minimaal 0, voor RC minimaal 1 kanaal...

telemetrie zou ik lekker op de reservelijst qua opties zetten.
leuk als je het hebt, maar het is echt geen noodzaak.
Wat ik heel fijn vind ( en zit ook in mijn eigenbouw single channel zender) is de terugmelding van de ontvangen signaalsterkte (omdraaien als het nog kan...)
 
Weer even een update.
Ik heb de 7 kanaals futaba gehad en wil ik eigenlijk weer.
Deze snap ik en hij heeft mogelijkheden genoeg.
Ook ben ik met het model weer wat verder.
Ik wil een driepoot en een viertakt of elektro.
En ja ik wil weer gaan vliegen.
Maar wel rustig aan.
Dus we zijn alweer een stapje verder.
 
Hoezo wist ik het eigenlijk al de hele tijd (dat je weer zou gaan vliegen)? ;)

Ik heb een zeer brede belangstelling, dus ik heb me, naast modelvliegen, ook met vele andere interessante zaken beziggehouden.
Soms ook met redelijk succes, wat medestanders vaak een opmerking ontlokte als: "wat zonde dat je er zoveel naast doet. Als je je alleen maar op .... zou concentreren, zou je daar veel beter in kunnen worden. Laat dat ... toch zitten"
Tja, ik ben zo blij dat ik daar nooit gevolg aan heb gegeven. Dan maar niet verder naar de top, maar wel gelukkig. Toch?
 
Hoezo wist ik het eigenlijk al de hele tijd (dat je weer zou gaan vliegen)? ;)

Ik heb een zeer brede belangstelling, dus ik heb me, naast modelvliegen, ook met vele andere interessante zaken beziggehouden.
Soms ook met redelijk succes, wat medestanders vaak een opmerking ontlokte als: "wat zonde dat je er zoveel naast doet. Als je je alleen maar op .... zou concentreren, zou je daar veel beter in kunnen worden. Laat dat ... toch zitten"
Tja, ik ben zo blij dat ik daar nooit gevolg aan heb gegeven. Dan maar niet verder naar de top, maar wel gelukkig. Toch?
Helemaal met jullie eens.
Ik ben al druk aan het bieden op marktplaats haha.
Wat ik wel leuk vind ik ben al eerder een keer gestopt.
Dit wordt mijn derde keer opstarten.
Maar iedere keer doe ik het wel anders.
Eerst kon het niet snel genoeg.
Toen groter daarna elektro.
Nu wil ik het goedkoop en maakt het me niet zoveel uit hoe het er uit ziet.
 
Oja ik vergat nog een ding.
Het moet wel een beetje gezellig zijn op de club.
Ik ben geen type van het aan de bar hangen.
Dus actieve club met wat vliegbewegingen zeg maar.
Dat wordt dus ook nog uitvogelen.
Wat past bij me en is niet te ver weg.
Stiekem vind ik dat het spannendste.
 
Die club heb ik nooit gezien sinds ik in de krimpenerwaard woon.(2010)


Deze vereniging is al zeker 20 jaar geleden verdwenen. Ik heb er eind jaren 90 leren vliegen! Zie mezelf nog m'n Renaultje 5 inladen met 2 houten 2-assers elektrozwevers en een karretje met autoaccu. Met die laatste laadde ik de 7 cellen 1700mAh vliegaccus op het veld.
 
Weer even een update.
Ik heb de 7 kanaals futaba gehad en wil ik eigenlijk weer.
Deze snap ik en hij heeft mogelijkheden genoeg.
Ook ben ik met het model weer wat verder.
Ik wil een driepoot en een viertakt of elektro.
En ja ik wil weer gaan vliegen.
Maar wel rustig aan.
Dus we zijn alweer een stapje verder.
Ja die Tx7 is een heel fijn ding. Die gebruik ik ook nog naast mijn Horus. Ooit mijn vorige verkocht omdat ik teveel zenders had/heb, maar spijt gehad en weer een andere gescoord op Marktplaats. Eigenlijk is het enige dat hij mist een proportionele schuif maar voor de rest volstaat hij voor de meeste modellen…….
 
Back
Top