Bertus>
Ik zou je aanraden even wat zenders te proberen op een club. Er is best een groot verschil in gemak
tussen futaba, opentx (wat jij taranis noemt) of ethos (wat op de nieuwe frsky zenders draait). En ook best een verschil
in kosten. Als ik moet gokken kom je met ethos het makkelijkst op weg, maar probeer dat zeker uit en neem
het niet van me aan. Voordeel van frsky (of een oudere futaba) is dat het veel scheelt op de ontvangerkosten.
Verder naast marktplaats even rondvragen op de club naar tweedehands laders. Nieuw kunnen ze nog best prijzig zijn,
tweedehands vaak een paar tientjes voor een prima lipo lader.
Servos: als je nieuw wilt, is corona een prima budget merk wat via aliexpress voor ca 10 euro per servo te krijgen is.
Er zijn genoeg alternatieven maar meestal duurder.
Vliegtuig: marktplaats, als je budget wilt. Of beter nog: vraag wie er nog wat heeft liggen op een club, waarschijnlijk nog
meer "gunfactor".
Je grootste kostenposten (kunnen) zijn:
- een nieuwere of betere zender
- meerdere of nieuwe ontvangers
Dat zijn denk ik de belangrijkste om echt iets over te beslissen, de rest volgt wel via marktplaats of dit forum.
Veel plezier!
p.s. Misschien een slechte maar wel extreme budget tip: al eens gedacht over een 35/40 MHz zender? Een gevraagd advertentie daarvoor
kon wel eens een _echte_ budget oplossing zijjn... Wel meteen met een paar ontvangers erbij dan.