Ik begin steeds meer te twijfelen om te herintreden

full

Een tekening heb ik al.
Deze had mijn jongere broer destijds en die vloog heel leuk.
Ik denk toch aan elektro ivm opbergen thuis al vind ik Brutus zijn motoren ook geweldig.

full

Een tekening heb ik al.
Deze had mijn jongere broer destijds en die vloog heel leuk.
Ik denk toch aan elektro ivm opbergen thuis al vind ik Brutus zijn motoren ook geweldig.
Daarom , begin met wat je kent .
Dat schept vertrouwen en laat je op jouw tempo weer genieten . Daarnaast kun je eventueel als je daar behoefte aan hebt de dingen uitproberen die minder bekend zijn voor je .

Ha, leuk dat je misschien weer begint.
Ik ben benieuwd.

Ik zie dumpprijsjes op die T8FG van Futaba. Die gaat eruit omdat het een FASST systeem is, Futaba stopt met FASST. De Chinezen gaan nog ff door met FASST.

Veel sterkte met twijfelen maar mij is altijd verteld dat als je twijfelt je het gewoon moet doen.

in zoverre zit ik persoonlijk ook eerder op "team Bertus"
sub 250 gram kan alleen als het helemaal niet waait... wat het nou net best vaak doet.
met 150 + span komt dit in de regel wel goed

Ik heb in het verleden heel veel met dat spul gewoon buiten gevlogen en ook met wat wind. Dat hoeft het probleem niet te zijn. een Holiday zit ook in de 250 gram klasse met een beetje goede wil. en zo zijn er nog veel meer leuke mini warbirds die in deze klasse vallen. Die kunnen ook best wat wind aan.

stel, je gaat voor futaba
Fasst zijn ze inderdaad aan het afbouwen.
MAAR: de oudere 14 had FHSS en FASST
die 14 is al een paar jaar oud, maar komen af en toe voor best lage prijzen voorbij.
dan kun je alles eraan hangen..
En is de investering in de zender altijd zijn geld waard.

Qua wind en 250 gram:
Ik zeg ook niet dat het niet kan, het is meer "wat is leuk"
ik vlieg met mijn 450 klasse heli ook met windkracht 4..
het vliegt, en goed ook.
maar echt leuk? dat dan weer minder :D

Bertus>

Ik zou je aanraden even wat zenders te proberen op een club. Er is best een groot verschil in gemak
tussen futaba, opentx (wat jij taranis noemt) of ethos (wat op de nieuwe frsky zenders draait). En ook best een verschil
in kosten. Als ik moet gokken kom je met ethos het makkelijkst op weg, maar probeer dat zeker uit en neem
het niet van me aan. Voordeel van frsky (of een oudere futaba) is dat het veel scheelt op de ontvangerkosten.

Verder naast marktplaats even rondvragen op de club naar tweedehands laders. Nieuw kunnen ze nog best prijzig zijn,
tweedehands vaak een paar tientjes voor een prima lipo lader.

Servos: als je nieuw wilt, is corona een prima budget merk wat via aliexpress voor ca 10 euro per servo te krijgen is.
Er zijn genoeg alternatieven maar meestal duurder.

Vliegtuig: marktplaats, als je budget wilt. Of beter nog: vraag wie er nog wat heeft liggen op een club, waarschijnlijk nog
meer "gunfactor".

Je grootste kostenposten (kunnen) zijn:
- een nieuwere of betere zender
- meerdere of nieuwe ontvangers
Dat zijn denk ik de belangrijkste om echt iets over te beslissen, de rest volgt wel via marktplaats of dit forum.

Veel plezier!

p.s. Misschien een slechte maar wel extreme budget tip: al eens gedacht over een 35/40 MHz zender? Een gevraagd advertentie daarvoor
kon wel eens een _echte_ budget oplossing zijjn... Wel meteen met een paar ontvangers erbij dan.

Haha…. Tijdens de sleepdag in Kampen hadden we het er nog over he :D
Mn aanbod om wat terug te doen staat nog steeds…. die 10cc 4 takt zal te klein zijn voor een tiger 60, een 10cc 2 takt heb ik ook nog wel liggen voor je evenals een paar kannen brandstof, std servos kan ik je ook wel aan helpen

moet het electro dan laat ff weten wat je nodig bent dan heb ik vast wel wat. Voor je liggen

Oh, da's waar, klein nadeel, de Futaba heeft dan geen telemetrie, de 14 ook niet op (S-)fhss.

Ik heb voorlopig stof tot nadenken.
Wel moet eerst mijn gezondheid beter worden voor ik eventueel de stap weer wil maken, hebben we thuis besproken.
We hopen dat het vervolgd wordt.
Wel is brandstof afgevallen, omdat, als ik ga beginnen geen olie wil in huis.

Laatst bewerkt:
ik vlieg al ff brandstof, methanol en benzine, het is echt hoe je er mee om gaat.
ik heb in de opslag etc nooit spontaan olie op de grond gehad
al kan het natuurlijk met onderhoud wel ff rommelig zijn.
maar dat is niet zo heel erg vaak.

in start kosten zou het wel serieus schelen als je voor brandstof gaat..
en je kunt doorvliegen zonder meteen een rits accu's te moeten kopen.

Ik heb voorlopig stof tot nadenken.
Wel moet eerst mijn gezondheid beter worden voor ik eventueel de stap weer wil maken, hebben we thuis besproken.
We hopen dat het vervolgd wordt.
Wel is brandstof afgevallen, omdat, als ik ga beginnen geen olie wil in huis.

Duidelijk en begrijpelijk .

ik vlieg al ff brandstof, methanol en benzine, het is echt hoe je er mee om gaat.
ik heb in de opslag etc nooit spontaan olie op de grond gehad
al kan het natuurlijk met onderhoud wel ff rommelig zijn.
maar dat is niet zo heel erg vaak.

in start kosten zou het wel serieus schelen als je voor brandstof gaat..
en je kunt doorvliegen zonder meteen een rits accu's te moeten kopen.
Je heb me toch weer aan het twijfelen gebracht met brandstof of elektro.
Als er wat op mijn pad komt laat ik het horen.
Want ik heb nog veel vragen.
Maar zo fanatiek als ik eerst vloog zal ik niet meer worden ( hoop ik)

Je heb me toch weer aan het twijfelen gebracht met brandstof of elektro.
Als er wat op mijn pad komt laat ik het horen.
Want ik heb nog veel vragen.
Maar zo fanatiek als ik eerst vloog zal ik niet meer worden ( hoop ik)
Deze hobby is meer dan vliegen alleen .
Genieten is nog altijd nummer 1 .

Het genieten deed ik altijd met het vliegen.
Ik ben nogal een raar persoon.;)
Als iedereen rechts af ga ga ik zo i zo links haha.
Daar moet je ook een club bij vinden dat is al niet zo makkelijk. Haha

Had er al iemand gevraagd hoeveel kanalen je nodig denkt te hebben? Is ook een kostenaspect.

Back