GPS heeft 4 seconden vertraging in het systeem .met 200km/h leg je ongeveer 55m/s af vloeg je dus een vlakke baan over 250 meter in zowel wind mee als tegen wind .en pak hier het gemiddelde van dan is de gps toch redelijk accuraat .bij een wind snelheid van 15 km/h welke nooit constant is zul je dan misschien een marge hebben van 5km/h in beide richtingen . Dat laatste is gewoon mierenneuker .
Ik vind 190 nog steeds leuk snel voor zo een klein Delta toestel . Het is de beleving die telt .plus het heerlijke vlieggedrag van een Delta .
Dit lijkt mij best een realistische beoordeling, vanwege al die ophef en afkeur ga ik toch aan mezelf twijfelen…
moet ik eigenlijk niet doen ….
Ik heb even een logfile van gisteren opnieuw bekeken en op een paar momenten dat ik over de gehele breedte van het veld vlieg beter bekeken en zie meerdere stukken met een lengte van 400 meter waarbij de snelheid ver boven de 155 km/h gaat, dus van 155
(bocht uit) naar 180-190 en weer terug naar 155
(bocht in)
een totaal afgelegde afstand van 10,04 km over 5:35 min vliegtijd geeft een gemiddelde van 109 km/h
zal dan de GPS sensor afwijken ???
Nou, voordat ik die plaatste heb ik hem op een ontvanger aangesloten in de auto meegenomen en vergeleken met de autoteller
En dat leerde mij dat over een afstand van 46,8 km er maar 300 mtr verschil in de tripmeter zat, de teller in de auto (Audi A4 van 2020) gaf bij 100km/h 2 km/h meer aan en bij 140 gaf de audi 3 km/h meer aan…..
Ook dat lijkt me prima
Tja….. dit alles geeft mij sterk het idee dat de telemetrie sensor een redelijk beeld geeft…. Oke laten we dan de piek van 197km/h vergeten en een gemiddelde nemen over 300-400 mtr dan kan ik volgens mij wel
Concluderen dat de
Topspeed rond de 160-170 ligt
straks weer even vliegen en zal dan eens nog langere banen vliegen
