Lighting one , balsa delta leuk als clubproject.

Het was in ieder geval geen zware APC 7x10 brandstof maar een meer flexibele 7x10 APC.
Volgens mij heb ik ze regelmatig gekocht bij W&W als APC 7x10 E.
Beter zou een klappropje zijn, zijn ook in ongeveer die maten te koop.

GJ
 
Ik denk dat er ergens verwarring ontstaan is. Want het klopt dat een 2826 dezelfde maat behoud, ongeacht de KV. Maar ik heb de 2826 motoren liggen en Bart vliegt met een 2212 2450kv met 6x4 propje. Dan zit er toch echt wel verschil in grote van de motor. Maar zoals geschreven, ik wacht even af wat anderen erop schroeven.
Vandaag even bij Bart geweest en o.a de Lightning van hem gezien. De 2212 motor van hem is gewoon een 2826 motor qua formaat. Sommige chinezen zetten de binnenmaat kennelijk op de motor (dus statormaat) ipv de buitenmaat motor en dan heb je weet ik ook nog chinezen die dan weer de netto maat huis (dus alleen het dikke deel) en anderen de complete maat van huis en weer anderen de maat met evt borgring als maat nemen. Kortom, allemaal hetzelfde motortje op de KV's na.
 
Die van mij begint ook vorm te krijgen, morgen beplanken. Ik zit er wel mee te spelen om qua vervoer de vinnen afneembaar te maken...
of mss 1 centrale vin te plaatsten op het deksel die ik dan zo afneembaar maak ( eventueel zelfs met een rudder erop( servo mee afneembaar dan)

Ik post wel foto's als het zover is. Kit zit supergoed in elkaar, makkelijk te bouwen met de bijgeleverde bouwplaat
 
9C664F3C-9759-4125-9268-9BAF5F860A2F.jpeg
7A6ECA91-482D-4759-BE53-08B3347ACEB8.jpeg
7794592A-22B3-4636-ADAB-3A8FCA6F97C9.jpeg
1530F7A2-AA01-48E5-B3B9-04F0A7098A76.jpeg
22C115BA-62AD-4674-83C4-3BE52AEE75E2.jpeg
1B89B4AD-8C01-4466-8997-0F81019AAC90.jpeg
Ik had nog een setup van de Durafly EFXtra liggen, en aangezien “gang” alles is heb ik de mijne daaraan aangepast :)
Langs de middenste ribben met multiplex een dieper batterijcompartiment gemaakt, waardoor een 4s 2200 past.

vervolgens kwam bij een stoplicht de inspiratie voor het kleurenschema...

gaat best hard!
Superkitje om te bouwen, kwestie van een paar avondjes druk maken.

Hij komt inclusief lipo op 880gram, zowat een derde zwaarder dan de uitvoeringen op 3s, verrassend genoeg resulteert dat niet in een enorme landingssnelheid.
Aanradertje!
Ik vogel nog even uit hoe ik hier een filmpje van m’n telefoon kan posten...
 
Mooi gedaan Tom! filmpje van telefoon naar pc gaat eenvoudig met de app wifi file transfer. Anders direct van telefoon op YouTube zetten.

Mvg,

Bart
 
ook ik ben er een aan het bouwen, maar heeft iemand al een idee hoe je de vinnen demontabel erop kan zetten ?
ook ben ik geintereseerd in waar je APC prop 7x10E kan kopen, want de motorkeuze van GJ, wel hard kunnen met net niet al te veel herrie spreekt mij wel aan.
 
ook ik ben er een aan het bouwen, maar heeft iemand al een idee hoe je de vinnen demontabel erop kan zetten ?
ook ben ik geintereseerd in waar je APC prop 7x10E kan kopen, want de motorkeuze van GJ, wel hard kunnen met net niet al te veel herrie spreekt mij wel aan.
Dat steunribbetje wat samen met de hoofdrib het gleufje maakt overtrekken en uit hardhout maken, vin op die plek ook verstevigen, boutje erdoor en klaar...
 
Ook gereed en gevlogen.(paar weken terug al)
2835 3000KV (pikkepoelie) motortje, 5.5X5.5 (foeyonghai) propje, 3S 2650 lipo, 40 Amp ESC (el cheapo) gaat hard, 480 gram t.o.w.
Goede vlieger Bart, heule goeie moeige eigenschappen, goed ontwerp.
 
Als je de grootte van de uitslagen langs mechanische weg verkleind, heeft je servo het minder zwaar en zijn de uitslagen preciezer. Precies wat je wilt, lijkt me....

In de kern heb je gelijk hoor, maar ik monteer altijd servo's die minimaal 2x de benodigde kracht leveren voor het toestel. En rollen als een achterlijke is het leukste wat er is met zo'n delta :p (wel met flink wat expo)
 
Back
Top