Mijn vlieg ervaring van vandaag

830 in een kwartier is inderdaad wel heul erg veul. Klinkt als mogelijk een kapotte servo, een overbelaste servo or kortsluiting.
 
Ik ben ook een ASW20 aan het opbouwen en twijfel aan een vast wiel of een retract maar als ik dit lees denk ik dat ik voor de vaste optie gaat... scheelt weer 1 kans op error... :-( maar vraagje welke retract heb jij er in zitten? (weet heeft niks met het probleem te maken want het is vermoedelijk de servo maar ben even benieuwd.
 
Als je het niet vertouwt of aandurft, om je intrekbare wiel te voeden vanaf je vliegaccu, zou je kunnen overwegen de retract servo een eigen accu te geven (+ en - draad retract servo direct naar een eigen stroombron, en alleen de puls-draad in de ontvanger prikken). wat er dan ook gebeurt, je intrekbare wiel kan dan nooit je ontvangeraccu onderuit trekken.
 
Volgens mij werkt dat niet, in elk geval niet bij Multiplex. Daarbij heb je de puls en de min nodig. Maar voor het overige heb je dan gelijk, en zonder plus kan de stroom die het wiel trekt in elk geval de overige functies niet beïnvloeden
 
  • Like
Reactions: Cnn
Als je het niet vertouwt of aandurft, om je intrekbare wiel te voeden vanaf je vliegaccu, zou je kunnen overwegen de retract servo een eigen accu te geven (+ en - draad retract servo direct naar een eigen stroombron, en alleen de puls-draad in de ontvanger prikken). wat er dan ook gebeurt, je intrekbare wiel kan dan nooit je ontvangeraccu onderuit trekken.
Goeie tip Paul, ga ik op m'n ASW27 doorvoeren.
 
+ & - draadjes v.d. 2de accu direct naar de wielservo. Daarnaast een servodraadje met pulse en - naar de ontvanger. Als er dan ooit een keer hoge stromen lopen, blijft je ontvanger netjes gescheiden.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
dat doe je al door ze in de ontvanger te steken.Daarmee zijn ze onderling verbonden.
Niet helemaal, want alleen de min van beide accu's moet met elkaar verbonden worden. De plus niet. Als je dat doet trekt een blokkerend wiel alsnog beide accu's leeg.
N.B.
Er bestaan ook servo zekeringen. Die kun je zo kopen of instellen dat hij bij de stroom van een geblokkeerde servo, afkoppelt.
 
Rode draad servo met de 2 de batt. verbinden, niet met de ontvanger, maar je hebt bij een 2S lipo wel een HV servo nodig anders moet je er een losse bec tussen zetten.
 
Niet helemaal, want alleen de min van beide accu's moet met elkaar verbonden worden. De plus niet. Als je dat doet trekt een blokkerend wiel alsnog beide accu's leeg.
N.B.
Er bestaan ook servo zekeringen. Die kun je zo kopen of instellen dat hij bij de stroom van een geblokkeerde servo, afkoppelt.
we zijn het eens! impliciet bedoelde ik dat ook, in mijn eerdere post gaf ik al aan dat je de puls en de min nodig hebt m.a.w zonder plus,maar goed om het nog even expliciet te maken.
 
Kl....! :(
Ik heb nog een K8 van Flair te koop, ruwbouw klaar.
Voordeel...geen intrekbaar wiel maar een schaats :rolleyes:
 
Vandaag een paar mooie thermiekbellen uitgedraaid met toch nog stevige wind. De mini graphite laat zich
dan van zijn beste kant zien, tot mijn verrassing. Steken gaat prima, en waar het met een RES kist waarschijnlijk worstelen was geweest
lukt het nu gewoon om terug te steken naar de volgende bel bovenwinds! Leuk! :thumbsup:

Helaas eindigde het feest met een domper, de twee aanwezige vliegtuigen wisten elkaar feiloos te vinden in de laatste bel, en gingen in een
sierlijke spiraal samen naar beneden. De graphite hield er alleen 1 gebroken vleugelbout aan over, maar het andere slachtoffer besloot zijn
vliegaccu door de kap naar buiten te werpen. Het blijkt dat ze dan niet meer best sturen...

Een zwaar gewonde dus :oops::confused::eek:
 
Ik heb ze bewust vervangen door nylon bouten, en dat lijkt te werken. Aan de andere kant had het hier ook fataal af kunnen lopen
als er meer gegaan waren in de vlucht. Ik hoop maar dat 4 nylon bouten in de praktijk genoeg blijkt, het is nu in ieder geval bewezen
dat ze hun werk doen bij een "tip strike".
 
Helaas eindigde het feest met een domper, de twee aanwezige vliegtuigen wisten elkaar feiloos te vinden in de laatste bel, en gingen in een
sierlijke spiraal samen naar beneden. De graphite hield er alleen 1 gebroken vleugelbout aan over, maar het andere slachtoffer besloot zijn
vliegaccu door de kap naar buiten te werpen. Het blijkt dat ze dan niet meer best sturen...

Een zwaar gewonde dus :oops::confused::eek:

In het begin kon ik nog sturen, en ik zag de accu aan zijn snoertje onder de zwever hangen. Toen kwam dat onvermijdelijke moment waarop de stekker losschoot........
Ik heb besloten om geen reanimatiepoging te doen dus deze gaat de kliko in!
 
Back
Top