Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tijdens het maken van deze regelingen was ik ontzettend geconcentreerd hoe deze aankwamen bij de leeuw en de aansluiting bij de berghouten. Ook heb ik ze gebogen rond een malletje. Wat er uiteindelijk aan de hand is dat de bolling aan stuurboord en bakboord niet gelijk is. Door de overlengte die ik gehouden had ben ik bang dat ik ze niet allemaal gelijk heb afgesneden. Vandaar dat de bolling aan BB zijde hoger is komen te zitten. Ik had het niet direkt gezien en meer bezig hoe beide regelingen ten opzichte van elkaar liepen. Daarnaast zat tijdens het lijmen er behoorlijk wat klemmetjes op wat het zicht op de regelingen belemmerde. Toen alles goed vast zat had ik het ook gezien. Maar de triomf van ze zitten overheerste uiteindelijk. Ik had het inderdaad gezien maar vond het binnen mijn marge vallen. Maar nu ik nogmaals kijk..... er zit een verschil in van 2mm en dat is toch behoorlijk zichtbaar.. ook hier maar even een nachtje over slapen of ik besluit dit te veranderen.Prachtig werk Hans! Wat ik wel een klein beetje jammer vind (iets wat ik al op eerdere foto's ook heb gezien) is dat de galjoen regelingen niet symmetrisch zijn geplaatst. De regelingen aan SB zitten best wel een stuk lager als die aan BB, hetgeen ook weer op deze (onderste foto) goed zichtbaar is. En ik wil echt niet op iedere slak zout leggen, maar het valt op als je het model van voren fotografeert. Maar verder niets dan lof![]()
Dat begrijp ik helemaal Hans, maar als je de rest van het model ziet en de netheid waarmee gebouwd word, is het wel een blikvanger als je het model van voren ziet, vandaar mijn opmerking.Het is wèl de Hollandse bouwmethode waarbij functionaliteit boven vorm ging...
Ik plak ze op een stukje schilders tape wat ik ondersteboven op een plaatje heb liggen, dat gaat ook goedAls ik dergelijke kleine dingen moet bewerken, bij mij gaat het dan om houtsnijwerk, dan bevestig ik het werkstukje altijd met dubbelzijdig plakband op een vlakke plaat. je hebt dan je handen vrij om te schilderen zonder dat je het werkstuk vast moet houden. Met spelden gaat het ook, maar die zitten dan ook weer in de weg. Als het klaar is maak je het gewoon los van het plakband.
Constant
Het ging er hier niet om het te schilderen van de onderdelen. Maar meer hoe dit in elkaar ging passen aangezien er weinig ruimte was en de leeuwen het bord vast moesten houden. Dit kon ik beter doen op een malletje als op het schip zelf.Als ik dergelijke kleine dingen moet bewerken, bij mij gaat het dan om houtsnijwerk, dan bevestig ik het werkstukje altijd met dubbelzijdig plakband op een vlakke plaat. je hebt dan je handen vrij om te schilderen zonder dat je het werkstuk vast moet houden. Met spelden gaat het ook, maar die zitten dan ook weer in de weg. Als het klaar is maak je het gewoon los van het plakband.
Constant