ron van sommeren
Forum veteraan
Shear webbing moet ruimte tussen de ribben volledig vullen. Waar zich geen webbing bevindt, is de vleugel minder bestand tegen knikken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En buigstijfheid. Torsiestijfheid komt vooral uit beplanking en/of krimpfolie.... normaal zet ik de sheer webbing strakken tussen de ribben, dit voegt extra torsie stijfheid toe. ...
Hoi finn, normaal zet ik de sheer webbing strakken tussen de ribben, dit voegt extra torsie stijfheid toe. Je hebt ze nu al gelijmd zie ik, anders een plankje bij hobby in halen van 2 mm waar ze je van kan snijden, verder mooi verslag.
Ben benieuwd of je al een kleuren schema bedacht hebt.
Gr rinie
Zag dar ron dit ook al schreef , dubbel advies dus.
En buigstijfheid. Torsiestijfheid komt vooral uit beplanking en/of krimpfolie.
Als je de vleugels tegen elkaar gaat lijmen let er dan op dat de vleugels 100% recht tegen elkaar komen.
Zorg voor een goede en vooral rechte ondergrond. Check van tevoren de bouwplank en / of tafel of deze 100% recht is.
Grt,
Arnoud.
In het verleden is gebleken dat de fundatie van het landingsgestel (rib doubler op de tekening) niet stevig genoeg is en dat het is aan te raden om de hoeken van de rib met de fundatie extra driehoeken te plaatsen om de krachten zo beter op te vangen.
Bij de latere bouwdozen van Goldberg zat ook een extra informatie sticker met deze informatie.
Doe er je voordeel mee en succes verder.
Oei, helemaal zwart is wel erg zwart hoor. Dat vliegt niet fijn. Ik zou in ieder geval een goed contrast aanbrengen met de onderkant van de vleugel. Ook de vleugeltippen en wat puntjes van de staart zou ik van wat kleur voorzien zodat je de oriëntatie beter kan zien.
Bouw ze verder!
Goede tip. Altijd doen.... als extra zekerheid een gaatje door het hout en het scharnier boren en deze dan met bv een cocktail prikker extra te borgen. ...