Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Als Ruud laatmaar zegt, zeg ik het ook... ;)
Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
kleinere Rexen zo als 250 en 450 hebben idd leading edge aan het heck,
en de uitslag van de heckrotor is niet veel meer dan 2 graden
om de heli naar links te draaien,
om hem recht te laten vliegen is dat ronde 5 graden (wat @Student zegt)
vervolgens is voor rechts om draaien de hoek rond 12 graden,

de heli in rate mode vliegen en het heck instellen,
dan heb je precies de bladhoek,
en de pitchslider moet dan in het midden staan,

suc6, Uwe
 
Andere oplossing is om de uitsparing in de tail-shaft (waarop de tail-hub is vastgezet) iets verder naar buiten vlak te vijlen, om de hub dus iets verder naar buiten te kunnen zetten (1mm ofzo), en dat geeft direct al heel wat graden extra waar je ze meest nodig hebt.
Zonder die aanpassing had ik regelmatig een tail-blowout bij harde 3D actie met mijn TREX450PRO, maar met die aanpassing gebeurt dat niet meer aangezien de tail nu veel harder kan compenseren.
 
da's waar haha.... maar een beetje nieuwe heli-kit hoort toch goed in elkaar te steken ;)

Ach... het blijft modelBOUW, he? het is nog steeds niet modelkoop of model-assemblage...

Anders kun je net zo goed LEGO kopen, da's dan ongeveer even interessant....

Groet, Bert
 
lego en secondelijm .. komt 't goed :)

Ik begrijp wat je wil benadrukken bert.
Persoonlijk heb ik de voorkeur om eerst naar betere oplossingen te zoeken voordat het gereedschap er aan te pas komt. :)
 
Vandaag 4 vluchten met m'n nieuwe X3, gain stond tikkie te hoog dus met snelheid begon hij te klapperen (en ja natuurlijk laptop leeg [emoji16])... Al met al geslaagd ... Pittig beestje hoor .. Voelt en vliegt als z'n grote broer [emoji106][emoji108]
 
lego en secondelijm .. komt 't goed :)

Ik begrijp wat je wil benadrukken bert.
Persoonlijk heb ik de voorkeur om eerst naar betere oplossingen te zoeken voordat het gereedschap er aan te pas komt. :)

Ik snapte jou ook wel hoor, zat een beetje te jennen, maar het is inderdaad vaak droevig met die 450 size hekrotortjes, de geometrie klopt vaak niet....

De vijl zou niet moeten hoeven, maar soms.... :(

Groet, Bert
 
Vandaag 4 vluchten met m'n nieuwe X3, gain stond tikkie te hoog dus met snelheid begon hij te klapperen (en ja natuurlijk laptop leeg [emoji16])... Al met al geslaagd ... Pittig beestje hoor .. Voelt en vliegt als z'n grote broer [emoji106][emoji108]

Gefeliciteerd Ruud,

ik heb het bijna niet anders verwacht,
leuke heli en ook een goed formaat voor even tussendoor maar vliegen.

Veel plezier verder mee,

Uwe
 
Vandaag 4 vluchten met m'n nieuwe X3, gain stond tikkie te hoog dus met snelheid begon hij te klapperen (en ja natuurlijk laptop leeg [emoji16])... Al met al geslaagd ... Pittig beestje hoor .. Voelt en vliegt als z'n grote broer [emoji106][emoji108]

Mooi apparaat dat ding Ruud.
Had hem bij Hobbymaniac al in mijn winkel wagentje zitten paar weeken geleden toen er rook wolkjes boven mijn hoofd kwamen van die CopterX 450SE.
Later voor mijn eerste "echte" heli toch maar voor een 450PRO v2 (cloon) gegaan en met het verschil maar wat goede servo's en een FBL erbij gehaald.
Enigste wat ik eigenlijk nu nog moet hebben is een motortje.
Gebruik nu een 3550KV ding van copterX.
Later maar naar een Scorpion 1700 of een 460MX van align kijken.
Heb al Lynx 6s frame deeltjes.
 
Andere oplossing is om de uitsparing in de tail-shaft (waarop de tail-hub is vastgezet) iets verder naar buiten vlak te vijlen, om de hub dus iets verder naar buiten te kunnen zetten (1mm ofzo), en dat geeft direct al heel wat graden extra waar je ze meest nodig hebt.
Zonder die aanpassing had ik regelmatig een tail-blowout bij harde 3D actie met mijn TREX450PRO, maar met die aanpassing gebeurt dat niet meer aangezien de tail nu veel harder kan compenseren.


Waarschijnlijk heb jij de blade grip origineel erop zitten..
Ik had nl ook regelmatig blow outs bij zeer enthousiast rondvliegen.
Tot ik op de Vbar op een gegeven moment een rare waarde voorbij zag schieten na een vlucht..

ik heb nu mijn blade grips omgedraait. en de bladen ook weer natuurlijk..
nu heb ik veel meer uitslag in de richting die ik nodig heb.
en sindsdien is het me niet meer gelukt om een blow out te veroorzaken.
heb zelfs de pitch weer kunnen verhogen...
 
ik heb nu mijn blade grips omgedraait. en de bladen ook weer natuurlijk..
nu heb ik veel meer uitslag in de richting die ik nodig heb.
en sindsdien is het me niet meer gelukt om een blow out te veroorzaken.
heb zelfs de pitch weer kunnen verhogen...

Dat bedoel ik dus....

Groet, Bert
 
Een meeting bij ons op de club is geen optie.
De locatie leent zich er niet goed genoeg voor, en we hebben een beperkt aantal evenementen dat we kunnen / mogen organiseren per jaar.

Wat wel een optie kan zijn is een braak stuk liggend terrein bij ons in deventer aan de A1.
Voorzien van een asfaltweg naar een bouw terrein.

Als er echt animo is en mensen zijn bereid om naar deventer te komen, dan wil ik wel eens een balletje opgooien bij de gemeente of we daar een keer op een zaterdag in 't voorjaar mogen vliegen met een x-aantal personen.

in principe is het gewoon wildvliegen, maar ik denk dat je met zulke aantallen mensen beter even met de gemeente in overleg kunt zodat je geen gezeur krijgt op de dag zelf.
 
Super actie Sven

..als de gemende niks tegen heeft, en de politie het leuk vind,
ben ik een van de eersten die komt !!

Groet
Uwe
 
in principe is het gewoon wildvliegen, maar ik denk dat je met zulke aantallen mensen beter even met de gemeente in overleg kunt zodat je geen gezeur krijgt op de dag zelf.

Nee, dat is het niet.... Het is voor de wet geen wildvliegen maar vliegen in verenigingsverband. Dus vergunningsplichtig en dus KAN dat vervelend aflopen als je het toch doet zonder vergunning.

"In verenigingsverband" is het al zodra er twee of meer mensen met een overduidelijke vorm van onderlinge afspraak besluiten ergens een activiteit te houden, en dat geldt ook voor eenmalige gebeurtenissen.

Weet dus wat je je op de hals haalt als je naar het gemeentehuis gaat, want er word hoogstwaarschijnlijk géén mondelinge toestemming gegeven (doet vrijwel geen enkele gemeente), je zult vermoedelijk een aanvraag in moeten dienen, en de slapende honden zijn dan wakker...

Groet, Bert.
 
Informeren kan in mijn ogen geen kwaad bert, een datum word toch nog niet genoemd.

Toevallig ken ik iemand bij de gemeente, dus ik kan voorzichtig eens polsen.

Beter een geldige aanvraag en toestemming, dan gezeur op de dag zelf.
En ja het kan vervelend aflopen, dan houd t op.

Maar liever dat, dan met een onprettig gevoel met veel mensen daar zijn en problemen krijgen met politie en/of gemeente
 
.. als je iemand kent, prima ! psssst
maar denk ook aan limit,
...weet je nog dat ding van facebook of zo,
dat plotseling 10.000 mensen komen,

het is moeilijk, maar zou eeerg leuk zijn !!
 
Back
Top