Mijn vlieg ervaring van vandaag


Met vrouw en kind lekker uitwaaien en de bug ook even laten hellingen op de glooiing van het kattukse strand

Edit:weet ff niet wat ik verkeerd doe met linken
Edit2: nu wel
 
Laatst bewerkt:
IMAG0539_zpshfcrcaed.jpg.html

Met vrouw en kind lekker uitwaaien en de bug ook even laten hellingen op de glooiing van het kattukse strand

Edit:weet ff niet wat ik verkeerd doe met linken
Foto is weggewaaid ... :confused: 8O

Zoek de foto met jouw web-browser (Iexplorer?) op, op de plek waardie staat.
Dan 1x klikken op het adres (http://www.mijnFotoIsErgens.nl/map/foto.jpg).
Toets Ctrl-C (of klik 'kopieren').
Edit jouw bericht.
Klik op 'Meer opties'.
Plaats de cursor op de plek waar je de foto wilt invoegen.
Klik op het icoontje "Afbeelding invoegen", boven, iets rechts van het midden.
Er verschijnt een pop-up windowtje, plak daarin (Ctrl-V of klik 'plakken').
Klik op 'OK' of gewoon 'enter'.
Als het goed is, zie je nu de afbeelding verschijnen in het edit-venster.
Klaar.
 
Vandaag om 12:30u op het veld, een mooie dag, ik had er zin in en dacht dat het bijna windstil zou zijn. Goh, wat viel dat tegen, toch nog een stevig briesje. Met m'n Diamond 5 vluchten gemaakt waarbij ik er twee met thermiek had. Verder wel heerlijk gevlogen, af en toe een belletje maar ook weer snel weggewaaid.
Daarnaast zou onze Big Lift na lange tijd weer eens gaan slepen. Deze had na lange tijd weer de sleepkoppeling teruggekregen. Ik had m'n BOT meegenomen om weer eens te oefenen op onze startkar. Na lange tijd kon eindelijk de motor gestart worden maar deze brandstof kist reageerde niet lekker op het gas. Heel de carbarateur eraf en weer erop en nog maar een keer testen en afstellen. Na wat stelwerk leek de motor stabiel te lopen. Eerst maar eens een proefrondje. Prima stijging en strakke vlucht met kwart gas. Alleen de landing ging ineens anders dan verwacht. Een tweede bounce na het landen deed het onderstel verdwijnen en het toestel landde om z'n buik. Wat bleek, oude lijm had het onderstel strak en clean eronder uitgeslagen. Bijna geen schade dus maar moet wel gerepareerd worden. Helaas geen sleepje gehad met m'n BOT maar nog ff wachen en dan gaat het toch eindelijk gebeuren bij The Hawks ;-).

Foto's hieronder.
 
Hey Eric, Die tip hebben we idd meteen doorgevoerd. Kwam erachter toen ik met de Diamond aan het testen was op de startkar, bij het opstijgen gaat dat niet recht en ontstond er een hele kleine beschadiging aan de voorlijst. Gelukkig niets bijzonders maar wel een waarschuwing om eea goed af te schermen.
Dus voor anderen, goed afschermen met foam of rubber (binnenband).
 
Gisterenavond een perfect vliegweertje. Lekker de Fox in de lucht steken. En ik vind 'm steeds leuker en leuker vinden. Er was geen zuchtje wind en geen belletjes dus hij kwam vrij snel weer beneden. Heb dus maar wat acrovluchtjes ermee gedaan. Heerlijk! Helemaal andere omstandigheden dan vorige week vrijdag toen er wel een goeie wind stond en de thermiek in de uitverkoop stond. Toen perste ik er vluchtjes uit over de 5 minuutjes. Voor goeie zwevers belachelijk weinig maar ik was toch dik tevreden ermee want:
a) 't is en blijft een schuimen Fox
b) de piloot heeft echt geen flauw idee hoe hij thermiek te vriend houdt.

Maar wel leuk!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet echt vandaag, maar....
Afgelopen 2 weken was ik voor een heugelijk familie feit bij onze franse kinderen en nu met kleinkind.
Natuurlijk wat te vliegen meegenomen.
Afgelopen dinsdag heb ik gevlogen op de Puy de Manse.
Een een flinke bult met massieve lift.
Op het Hellingzweef forum staat er meer over.
Gevlogen met mijn eigen 1.5 m zwever met NM29 profiel dat Berrie in zijn snelle helling zwever heeft. Eerder die week leeg gevlogen op 550 gram, nu met ballast op 1032 gram, als een speer. Vliegen super heerlijk, landen met zoveel lift is een crime.

Verder natuurlijk met de geballastte Pace VXL2. Met #16 keycam op het kielvlak en ballast voorin om het zwp goed te houden.
Jammer dat de lens toen nog steeds niet goed in de camera zat, het is nu verholpen maar voor deze opname te laat.

Ook is de camera erg naar beneden gericht waardoor ik meteen ook flink down moest trimmen. Niet verwacht dat zo'n betrekkelijk klein ding daar zoveel invloed heeft.


Ik heb nog nooit gevlogen in zoveel lift, zover ik de 2.5 m Pace durfde te vliegen was er overal een fenomenale lift. Zeker een omweg waard, hoewel, de Puy de Manse ligt op 20 minuten van het Lac de Serre Poncon, een favoriete vakantie bestemming van velen.

Rick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vliegen super heerlijk, landen met zoveel lift is een crime.

Staat er ergens/wie weet waar dan wel, een soort 'handleiding landen bij hangvliegen'. (Starten is geen punt.)

Ik heb vanmiddag met een vliegmaat op een dijk langs de Noorzeekust staan uitvogelen hoe dat op zo'n dijk nou zo ongeveer zou moeten (althans, we denken dat het zo zou kunnen . . . :?).

Erg lastig om een kist 'netjes' aan de grond ( . . . ) te krijgen . . . :confused:


jan.
 
Wat een straf om daar je (klein)kinderen in de buurt te hebben :rolleyes:

Twee jaar geleden heb ik vakantie gehouden aan het Lac de Serre Ponçon. Die bult heb ik gemist ... :hammer:
 
vanmiddag nog even gezwiept hier om de hoek in de polder ....ging best goed, <1, 3,5,8,6 minuten, er zat vanalles bij. Ik zwiep langs een fietspad, en toch telkens weer leuk de reakties van publiek...altijd positief en belangstellend :thumbsup: "sow!!! das hoog :D" hahaha
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even de ASK23 en Diamond uitgelaten, rond twee uur wilde de Diamond niet meer naar beneden ;-), gestart en zoals de ASK bleef hij maar zakken tot 50 mtr boven de grond hij ineens omhoog en bleef maar doorgaan. Op een gegeven moment toch maar vol down gegeven en ik was m ff kwijt. Ik zag het even niet meer, dan maar weer up en draaien, en daar had ik m weer in het vizier, dan maar rustig dalen en in de gaten houden. Wat een kist, heerlijk maar wel een zenuw momentje. Daarna nog meer thermiek gevonden maar niet meer zo hoog gegaan, echt een geweldige middag gehad.
 
Zo...ik weet niet hoe het in de rest van het land was, maar wie in het midden van het land niet is wezen vliegen heeft wat gemist. Wat een feest. Zonnetje, weinig wind, bulten thermiek.
Lekker gesleept geworden met mijn Cirrus door de Jodel van Serge. En alle vluchten op een gegeven moment zelf maar afgebroken omdat het maar door bleef gaan.
Geweldig!
 
Ook hier KONINKLIJKE thermiek. Wat een feest!!! Ik heb me suf gevlogen. s'Ochtends rond 10.00 uur zag ik de eerste uitwassen van thermiek condenseren. Snel nog even wat kluswerk gedaan en toen op de fiets naar een weiland gesjeesd, want voordat het dichtgroeide door overontwikkeling wilde ik de lucht in. Rond elf uur voor het eerst de lucht in. Weinig motor nodig gehad. Alles mee gemaakt. M'n eerste "stofzuiger" van 2014. Zwaluwtjes die de ondergrens van een bel aangaven, vliegen met buizerds (die mij volgden!! Heerlijk, paradijselijke ervaring blijft het) Ooievaars die onverstoorbaar ongelofelijk voorbij zwoven. Tegen 13.15 uur maar gestopt met uitputtingsverschijnselen, honger, dorst en een zere nek.
 
Hmm vanochtend en vanmiddag gezwiept hier om de hoek in de polder.Met de ballo DLG. veel wind....4 tje....af en toe een belletje / rodeo vliegen...leuk..soms vluchtjes van 8 min + oid..

toch net ff te veel wind, ben er wel chill van geworden.
 
Het is niet helemaal modelbouw maar wel een ervaring;
iedereen die een klein beetje bekend is in de vliegerij weet wat hier aan de hand is

140426_Ronan_solo_zpsdffd46ff.jpg


Mijn zoon is solo gegaan! Helemaal gaaf.
 
Back
Top