E-REVO topic

haai,

Ik heb zelf een e-revo brushless MMM.
Nu mijn vraag is welke onderdelen kunnen best al vervangen worden door aluminum of andere upgrade parts. En welke onderdelen zou je toch al zeker op vooraad moeten hebben?
 
Welkom, je bent nieuw hier zie ik.
Lees eerst eens wat in het topic.
Bovenin dit topic zie je: Zoeken in deze discussie.
Tik een zoekterm in en je vind alles wat je nodig hebt ;-)
 
Welkom, je bent nieuw hier zie ik.
Lees eerst eens wat in het topic.
Bovenin dit topic zie je: Zoeken in deze discussie.
Tik een zoekterm in en je vind alles wat je nodig hebt ;-)

Ik heb al wat in het forum gelezen, natuurlijk niet alles want dan ben ik nog een jaar bezig :confused: .
ik zal nog eens wat zoeken :p
 
En zijn assen nog het belangrijkst, ligt ook aan de rijstijl.
Zelf maar 2 assen gebroken in 2,5 jaar.
Verder pas vervangen voor beters als er wat gebroken is, als het maar geen alu is ;-)
 
Hey,

Ik heb vandaag een nogal verontrustend geluid gehoord in m'n ERBE.

Zonder iets geks gedaan te hebben, is ie begonnen met ratelen. Het ene moment erger dan het andere, eerst was het alleen bij het afremmen, later ook bij accelereren en gewoon rijden. Toen ben ik eigenlijk meteen gestopt. Eerst dacht ik dat er iets mis was met de verbinding tussen de spur en pinion, gezien ik daar al eerder (makkelijk te verhelpen) issues mee gehad heb. Maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb de motor even van de spur afgezet en wat rondgerold met de auto. Het lijkt erop dat hij bij elke 'ratel' ook moeite heeft om over een soort van weerstand heen te komen, en als ik hetzelfde achteruit doe, blijven de wielen zelfs hangen en 'sleep' ik de wielen over de grond alsof iemand de remmen induwt.
Nu heb ik het vermoeden dat dit probleem komt uit het achterste differentieel, omdat ik het idee heb dat t meest van het geratel daar vandaan komt, en dat als ik m alleen rol op de voorwielen het stukken minder schokkerig gaat. Het lijkt erop dat ik die dus uit elkaar moet gaan schroeven om de schade te bekijken/te verhelpen.

Ik reed voor zover ik weet gewoon over paden van gravel/asfalt op het moment dat hij begon met ratelen. Een minuutje of tien eerder heb ik wel een enorm grote stok door mn mudflaps voor de achterassen geramd, maar deze heeft alleen de flap zelf kapot gemaakt, en heeft tussen de as en de bovenste A arm klem gezeten (ik heb m vrijwel direct eruit gehaald). Dat is het enige merkwaardige wat ik die run heb meegemaakt, en het lijkt me zo raar dat het hierdoor komt omdat ik 10 minuten daarna pas geratel hoorde.

Nu vraag ik me af of mijn gedachtengang klopt, en wat ik in hemelsnaam gedaan kan hebben waardoor dit opeens gebeurd is.

TL;DR: ERBE ratelt, niks geks mee gedaan, lijkt van het achterdiff te komen, wat deed ik verkeerd, is t serieus en of makkelijk te verhelpen.

Tevens voor uw amusement, de intens kapotte mudguard:
10ehc02.jpg
 
Check de borgpennen in de aandrijfassen eens, en dan in het bijzonder die van de center aandrijfassen. even het deksel aan de onderkant verwijderen.
Hey,

Ik heb vandaag een nogal verontrustend geluid gehoord in m'n ERBE.

Zonder iets geks gedaan te hebben, is ie begonnen met ratelen. Het ene moment erger dan het andere, eerst was het alleen bij het afremmen, later ook bij accelereren en gewoon rijden. Toen ben ik eigenlijk meteen gestopt. Eerst dacht ik dat er iets mis was met de verbinding tussen de spur en pinion, gezien ik daar al eerder (makkelijk te verhelpen) issues mee gehad heb. Maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb de motor even van de spur afgezet en wat rondgerold met de auto. Het lijkt erop dat hij bij elke 'ratel' ook moeite heeft om over een soort van weerstand heen te komen, en als ik hetzelfde achteruit doe, blijven de wielen zelfs hangen en 'sleep' ik de wielen over de grond alsof iemand de remmen induwt.
Nu heb ik het vermoeden dat dit probleem komt uit het achterste differentieel, omdat ik het idee heb dat t meest van het geratel daar vandaan komt, en dat als ik m alleen rol op de voorwielen het stukken minder schokkerig gaat. Het lijkt erop dat ik die dus uit elkaar moet gaan schroeven om de schade te bekijken/te verhelpen.

Ik reed voor zover ik weet gewoon over paden van gravel/asfalt op het moment dat hij begon met ratelen. Een minuutje of tien eerder heb ik wel een enorm grote stok door mn mudflaps voor de achterassen geramd, maar deze heeft alleen de flap zelf kapot gemaakt, en heeft tussen de as en de bovenste A arm klem gezeten (ik heb m vrijwel direct eruit gehaald). Dat is het enige merkwaardige wat ik die run heb meegemaakt, en het lijkt me zo raar dat het hierdoor komt omdat ik 10 minuten daarna pas geratel hoorde.

Nu vraag ik me af of mijn gedachtengang klopt, en wat ik in hemelsnaam gedaan kan hebben waardoor dit opeens gebeurd is.

TL;DR: ERBE ratelt, niks geks mee gedaan, lijkt van het achterdiff te komen, wat deed ik verkeerd, is t serieus en of makkelijk te verhelpen.

Tevens voor uw amusement, de intens kapotte mudguard:
10ehc02.jpg
 
Dit weekend besteld:

* Carbon spoiler : 21,90€

*ProGraphix kap( kleur nog onbekend)

*Wheelie Bar Rubber Tires on bleu aluminium Wheels (2)

*Traxxas Wheels Geode 3.8 Inch chrome

*Baldlands 3.8

*ledverlichting

Hopelijk snel binnen en eens alles klaar volgen de pics wel :)

Wish me good luck :D
 
Carbon spoiler moet je niet teveel van verwachten. Is gewoon een soort van sticker die op de spoiler wordt geplakt. Die stikker is stug (stugger dan je spoiler zelf) dus bij de eerste de beste crash breekt die sticker en brokkelt het carbon eraf.
 
Jup, dat zijn Trenchers, op desperado 1/2 inch offset velgen. Je krijgt ze verlijmd van proline (als ik de mythes moet geloven). Die had ik oorspronkelijk dan ook besteld, maar blijken nergens in de westerse wereld meer op voorraad te zijn. Uiteindelijk de 4 velgen en banden los gekregen, na een week of 4.


Nu heb ik gisteravond nog gepost over een ratelend geluid en een aantal van jullie hebben me raad gegeven waar ik op moest letten etc. Nu heb ik niets geks kunnen vinden, totdat ik mn achterste diff open maakte en dit zag:
wk1gz.jpg


Een spektakel van afgebroken tandwielen en kogeltjes. Blijkbaar is de kogellager tussen de center driveshaft en de diff opengescheurd, en heeft toen kogeltjes gelekt in de diff, waarna het bij het eerste geluid wat ik hoorde, waarschijnlijk al te laat was.

Hebben jullie enig idee waar ik een compleet achterdifferentieel kan krijgen? Ik heb geen zin om dingen te vervangen in die diff, om er later achter te komen dat er nog meer mis mee was.
 
Beste mede ERBE rijders,

na veel te lezen en kijken heb ik dit weekend ook een E-Revo bruhless gekocht.
Geweldige auto, nu al veel plezier gehad, hij heeft nog niet in het zand of de modder gereden, maar.... nu komt het... de Revo doet iets en nu weet ik niet of dit bij alle Revo's met MMM is of dat die van mij niet goed is.

Ik weet niet hoe ik het het beste uit kan leggen maar mijn Revo hapert soms in het begin een seconde (of iets minder), de ene keer trekt hij netjes geleidelijk op bij aardig vol gas of langzaam, en de andere keer begint hij met rollen en dan krijg ik een seconde een hapering en dan schiet hij weg.

Ik rijd met de 3s MAXTRAXX 4200 30c 60c burst LiPo accu's.

Nog even een vermelding, de vertanding is standaart 18-62, de motor word aan de buiten kant 66 graden en achterop 69, de esc word niet warmer dan 44 graden.
Dit is volgens mij wel goed, dus het zal niet de hitte zijn dacht ik

Natuurlijk heb ik al gezocht of gegoogeld maar nog niet met resultaat, misschien dat iemand van hier zo weet te zeggen dat dit klopt, of dat er iets met de ontvanger zender of MMM set is.

Iig bvd!
 
Laatst bewerkt:
Heeft volgens mij te maken met de versie software op je MMM, kan geen kwaad, en anders zul je andere software moeten installeren.
Ik vind het niet heel storend bij mij, merk het alleen als je langzaam wegrijdt
 
Back
Top