E-REVO topic

nogmaals geen idee, maar het maakt toch niks uit?
Je hebt al bijna de sterkste veren erin zitten, en als er gewoon olie inzit is het gewoon goed.
 
Is het mogelijk om de originele talons los te koken en opnieuwe te lijmen.
Of beter gewoon nieuwe kopen.
Zit al een tijdje nieuwe te zoeken, maar dit kost uiteindelijk weer wat geld en wil eerst nog Es' de originele terug op punt hebben.
Is het nodig om ook bij deze een gaatje of 2 in te prikken en wat ducktape?
Grtz
 
Dat is zeker mogelijk, niet te lang koken trekken de velgen "krom" en voorzichtig beetje bij beetje het rubber van de velg los halen.
Trek handschoenen aan, voorkomt blaren op je duimen. Neem dat van me aan!! Lol.
 
Koken kan , hou er wel rekening mee dat het rubber en plastic zachter wordt ,voor de velg in het algemeen niet zo erg , voor het rubber wel ,is na het koken sneller geneigd om te gaan scheuren , zeker traxxas rubber.

Suc6
 
Heb ook olie verandert naar 750CPS per shock. Diffs kosten natuurlijk niet zoveel als je er eentje van ebay kan scoren :).

edit:
Ben nu ook even bezig om een nieuw diff in elkaar te zetten, maar nu ben ik deze schroefjes vergeten te kopen (KLIK). Kan ik ook toevallig deze gebruiken? Of hebben die andere nog een extra functie dan een grotere inbus-maat?
 
Je links doen het niet.
Ik zou even kijken of de schroefdraad en de dikte hetzelfde zijn.
Dan kan het wel denk ik.
 
Zie nu ook dat deze dingen goed om moeten. Nooit eerdeer aan gedacht. Al zou het niet zoveel uit maken of de ronding nu aan de binnen of buitenkant zit. Maar als je het goed wil doen moet de ronding tegen de behuizing aan zitten en de platte kant tegen de tandwielen.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zonet m'n gearbox even schoon gemaakt en wat lagers vervangen. Toen ik eenmaal mijn gearbox wilde monteren op m'n auto, ging er ineens een lampje boven mijn hoofd branden :);). Ik kwam op het idee(nog niet eerder tegen gekomen) om m'n motor meer stevigheid te geven. Ik heb dit gedaan d.m.v 2 ringetjes op elkaar te doen en daardoor heen een schroef te doen.

Et voilà:
full

full


EDIT:

Maat ring
Diameter(Buiten-ring groot): 15.50MM
Diameter(Binnen-ring groot): 8.50MM

Diameter(Buiten-ring klein): 10.00MM
Diameter(Binnen-ring klein): 5.50MM
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zonet m'n gearbox even schoon gemaakt en wat lagers vervangen. Toen ik eenmaal mijn gearbox wilde monteren op m'n auto, ging er ineens een lampje boven mijn hoofd branden :);). Ik kwam op het idee(nog niet eerder tegen gekomen) om m'n motor meer stevigheid te geven. Ik heb dit gedaan d.m.v 2 ringetjes op elkaar te doen en daardoor heen een schroef te doen.
wat heb je ermee bereikt?? De kop van de schroef is net zo groot gebleven en die ringen brengen daar geen verandering in. Of zie ik iets niet??

ajuus
emiel
 
Wat ik nu precies heb gedaan is het voorkomen van de beweging in de motor.

Normaal gesproken zit de motor vast met een schroef (instellen van mesh) en word de heatsink over een kunstof buis heen geschoven. Met deze opstelling zit de motor dus eigenlijk maar op 1 schroef stevig vast en de (motormount) heatsink alleen maar ergens over heen geschoven. Nu kan dit geheel wat bewegen, ik kan de motor naar boven beneden links en rechts bewegen, waardoor de mesh van de pinion gear en spur veranderd.

Nu doordat het geheel wordt vastgeschroeft zit de motor nu op 2 punten stevig vast, waardoor er geen beweging meer is in de motor zelf en dat je mesh altijd goed blijft bij harde landingen.

Je moet het vergelijken met dit: Installed HPP Motor Bracket. Alleen is deze oplossing net zo goed en een stuk goedkoper :)!
 
Wat ik nu precies heb gedaan is het voorkomen van de beweging in de motor.
ik heb toch echt mijn best gedaan, maar ik heb geen speling in de motor en zeker niet zo erg dat het de pinion/spur afstelling vernaggelt. en de mijne zit al met 2 schroeven vast.....

ajuus
emiel
 
diff e revo

Hallo, IK heb me vandaag aangemeld op het formum.
IK ben Jeroen uit Lommel (BE)

Ik heb sinds 2 weken een Traxxas E revo 1/8 mamba monster brushless gekocht.
Ik rijd op 2x 2s Lipos 4500 Mah.

Na de 3de keer dat ik ging rijden (offroad) is er een lager in mijn achterste diff frut vaneen gesprongen met als gevolg dat alle tandwielen in dit diff vervangen moesten worden. na veel gesleutel was het terug opgelost en ging ik met een kamaraad ( en zijn 2 dagen oude E revo) nog eens rijden. mijn diff heeft het gehouden maar helaas is zijn voorste differentieel ook stuk.
aangezien we op totaal 4 s lipo rijden en dus niet het maximum uit de E revo halen vindt ik persoonlijk dat het nogal snel stuk gaat.
Heeft er hier al iemand ervaring mee? of een oplossing ?

Ook wat een tegenvaller is, is de "ballooning" van de banden. de controle en snelheid wordt minder. iemand een idee voor goede offroad gripbanden (die geen ballooning verschijnselen hebben)

Wil er ook nog even bij zeggen dat we niet zot rijden.. de gemeten max snelheid is 50 km/h en rijden op los zand. landing is dus ook zachter dan op harde ondergrond.

Mijn mening is dat frontflips of bruusk remmen echt een NOT is voor deze auto's, wel jammer dat de wagen dan bijna 700 euro kost.

hopelijk op snelle reacties en tips,

Jeroen
 
zou het kunnen dat je slipperclutch te hard is aangetrokken?

voor het balloonen tegen te gaan, kun je het beste je banden aan de binnenkant tapen.
een setje phalthline straat banden doen ook wonderen!
 
phaltline banden op offroad ?? Op asfalt zijn het zelfs bagger banden.
Roadrage voor onroad gebruik FTW

Op 4s je diffs eruit knallen ligt echt niet aan de auto, maar echt aan de gebruiker.
2,5 jaar nog geeneen diff kapot gekregen.
 
rij zelf ook al 1 jaar zonder enige diff(tandwiel) problemen. Waar ik wel veel last van had is dat de o-ringen in het diff zelf steeds kapot gingen.
 
De lagers in de diffs gaan in grut uit een en zo komen de balletjes tussen de tandwielen.
Welke handelingen kunnen de diffs dan kapotmaken? frontflip? of?... bij mij is het tijdens het rijden gebeurd, en bij mijn kameraad als hij in de lucht remde voor een frontflip te doen.

wat is dan de beste manier om die veer op te spannen van mijn spur?

alvast bedankt voor de snelle reacties
 
Denk eerder dat je diff is gegaan door de klappen die je e-revo maakt. Als je op de standaard vering en olie rijdt is dit gewoon te zacht om klappen op te kunnen vangen. Als je namelijk een bottom-out maakt dan krijgen je diffs de volle laag. Gebruik nu zelf in alle shocks 60WT olie (750CPS). En silveren veren voor, en blauwe veren achter.

Ik gebruik rode pushrods, aan beide kanten 1x blauwe spacer, de p-2 rockers. En heb mijn voorste pushrods in het buitenste gaatje van de draag-arm. En achter het middelste gaatje.
 
Back
Top