Mijn vlieg ervaring van vandaag

vandaag gaan vliegen op de helling in steckenborn (aan de ruhrsee)
we moeten daar perfecte oostenwind hebben en dit was helaas niet het geval.
we moesten het stellen met NO wind, waarbij het erg moeilijk starten was (turbulente aanvoer)
maar als je weg raakte en op zoek kon naar de thermiek, dan was je voor een uur weg.

monsterbellen passeerden keer op keer.
3 bochten draaien en ik zat 100meter hoger!

helaas waaiden ze snel over de helling dus het was keer op keer doorsteken naar de volgende, of we zaten achter de helling te draaien.


ik heb me alvast rot geamuseerd, en een prachtig decor voor me gehad vandaag!
natuurlijk ook filmpkes onboard!
 
wat een middagje
om een uur of 2 maar even wezen vliegen met dit mooie weer ,dus spullen ingepakt en ff naar het veld .
vliegtuigen in elkaar gezet en hop de lucht in ,wat een thermiek ,zo veel had ik nog nooit meegemaakt ,man wat ging dat iederekeer hard omhoog ,en ook nog met een paar buizerds gespeeld ,dit was echt het toppunt ,wat mooi wat mooi was dat .
een top dag .

gr paulus
 
Geen slecht weer vandaag :-)

Poosje F5J geoefend met mijn Cumulus. De kubnst is om zo laag mogelijk te beginnen en toch de 10 minuten vol te vliegen. Dat lukt geregeld met een beetje moeite...

120323_Cumulus_practice1.jpg


...en soms héél gemakkelijk

120323_Cumulus_practice2.jpg


...en soms niet :-)

120323_Cumulus_practice3.jpg
 
Fantastisch gevlogen vandaag met de Reichard Surikata.

Voor het eerst gemerkt wat thermiek is. Geweldig, zelfs nog rondjes gedraaid samen met een buizerd. Super gevoel, de laatste onfortuinlijke landing kan daar zelfs geen verandering in brengen. Kwam tijdens de landing in een soort stall, waardoor de vleugel het eerst aan de grond kwam, met als gevolg dat de vleugelhelft nu in twee delen is.

Img_1584.jpg


Het ziet er goed repareerbaar uit, de tip zelf heeft verder geen schade, de vleugel zelf wel, zal daar e.e.a. aan moeten repareren.
 
Ook in Boxmeer vandaag super thermiek rond de middag!!
Nieuw hoogte-record te pakken....negenhonderdvijfennegentig meter
Toen heb ik de remkleppen maar uitgetrokken....

sssssst, niet verder vertellen hé...:rolleyes:

Was met de solution XL....

Heerlijk!!!
 
Geen slecht weer vandaag :-)

Poosje F5J geoefend met mijn Cumulus. De kunst is om zo laag mogelijk te beginnen en toch de 10 minuten vol te vliegen. Dat lukt geregeld met een beetje moeite... ...en soms héél gemakkelijk ...en soms niet :-)

Zooooo herkenbaar en het zijn de mooiste vluchtjes! Vechten om die paar meters. En op lage hoogte is dat veel beter zichtbaar dan op grotere hoogte, had vandaag ook een vlucht die daar op lijkt:

climaxx%202012-03-24b.gif


Enige verbeterpunt, de vlucht was voor F5J 3 seconden te lang: 10:03. Balen.

Heerlijk!

Groet,

Jacob Bos
 
De Twister vliegt goed, het zwaartepunt kan nog iets naar achteren. 50% van de worpen leidden tot soms heel lange vluchten waarbij het op hoogte steeds harder omhoog ging.

Ik kan ken evt alle data van de twister via de mail sturen qua uitslagen, zwaartepunten, instellingen ed.

Heb heb zelf meerdere gehad en vlieg er nog steeds met 2. Indien intresse stuur maar een PB'tje.
 
Ik ben vandaag naar Elten getogen om de thermiek ervaring op te doen met de sagitta .Thermiek was er wie abschuss.Sagitta laat zich goed verttellen als er thermiek is .Eenmaal in een goede bel gaat het omhoog als een kanon .
Dankzij medicatie is de pap nu op (tranadol voor voorhoofdsholte ontsteking).

Maar ik heb veel opgestoken .De Sagitta zelfs merrdere malen op de neus moeten zetten met butterfly vol open om uit de thermiek te komen ,wat ook perfect gaat .

Mijn ouwe heer ook nog laten vliegen met de sagitta en deze was goedgekeurd.
 
vandaag voor het eerst eens de thermiek gevoelt :D
ik heb altijd met motormodellen gevlogen en ervaarde thermiek als turbulentie maar als je model dan in eens omhoog gaat... :-)
ik heb van mijn oom een robbe quincy gekregen van 1.60 uit het speed 400 tijdperk en heb daar dus een speed 400 size brushless motortje op de neus gezet. verder zit er een 2500 3s accu in en een gewone 6x4 prop (geen klap die komt er aan) gewoon een rondje vliegen en gas los en dan zegt een clubgenoot dat ik naar die akker moet gaan vliegen omdat daar een vogel zit te cirkelen en dan zie je je vleugeltip opeens omhoog gaan! en als je dan wat meer naar die richting gaat ging het hele model langzaam omhoog echt heel leuk om te zien maar helaas was het na 5 min. al weer weg of ik was hem kwijt dus was het weer tijd voor elektrische thermiek 8) verder is het model uitgerust met alleen hoogte en richting met een forse v stelling en als nog kan het model op zn kop en rolls maken

heerlijk weer vandaag en hopelijk maandag nog steeds :-)
 
verder is het model uitgerust met alleen hoogte en richting met een forse v stelling en als nog kan het model op zn kop en rolls maken

heerlijk weer vandaag en hopelijk maandag nog steeds :-)

een zwever is gemaakt om thermiek te draaien ;) niet om acro te vliegen! daar zijn extra 330s voor ;)

als ik u was, klappropje er op, lichtere accu, en je zal dat ding nogal eens zien stijgen! ;)
 
ok ik had er een 10x4.7 slow prop op maar die kon ik elke vlucht vervangen. daarna een 9x6 klap maar die presteerde minder als de 10x4.7 maar die is weg plotseling en niet meer terug gevonden dus nu ben ik aan het kijken of ik van die 10x4.7 een klapprop kan maken :-)
de motor heeft een zeer lage rpm 800kv 3s dus het kan vast wel :-)
 
ok ik had er een 10x4.7 slow prop op maar die kon ik elke vlucht vervangen. daarna een 9x6 klap maar die presteerde minder als de 10x4.7 maar die is weg plotseling en niet meer terug gevonden dus nu ben ik aan het kijken of ik van die 10x4.7 een klapprop kan maken :-)
de motor heeft een zeer lage rpm 800kv 3s dus het kan vast wel :-)

zelf een propje fabriceren zou ik niet aandurven :) lage rpm of niet, het is maar zo sterk als de zwakste schakel...

aangezien je maar een klein toestel hebt, is een klappropje niet erg duur :)


maar je kan het natuurlijk altijd eens proberen! dat is wat modelbouwers doen.
 
En vandaag weer heeeeeel wat thermiek gedraaid! Mooi zeg! Zelfs met een groep van 4 ooievaars mee omhoog gedraaid. Wat was dat mooi!
 
Het was goed weer vandaag en de thermiek gaf duidelijk aan waar die zat,
Toen ik na enkele minuutjes zoeken op 180 mtr een mooie bel had gevonden en er in wilde draaien zal, naar ik vermoed, de rudderhorn van het hoogteroer afscheid hebben genomen van het roervlak zelf.
Nog geen 6 seconden later was mijn thermiek-/vliegdag alweer voorbij :(

Exit Reichard Blizzard

foto0015dc.jpg

foto0014l.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Top