Vliegers omgeving IJmond

Status
Niet open voor verdere reacties.
uiteraad houd ik je op de hoogte
t is altijd erg gezellie
over brokenwings heb ik t gisteren met ragger en erik gehad en dat schijnt ook een mooie show tezijn
we gaan t uitzoeken en laat t weten


Hemelvaart wil ik toch wel naar fms als dat doorgaat [ik ook]
Maar komen meer mooie events
Google maar brokenwings wil ik heen met ragger [ik ook]
En ieder die mee gaat
Ook jets over pampa is erg leuk als je van snelheid houd
Dan heb je nog harzewinkel en reidt [ik ook][ik ook]
En la fartee in frankrijk [nee]
Weet niet of ik t juist schrijf maar dat zijn leuke shows
Oja en in ocktober 2012 jet power [nee]
Wel jammer dat lerthe niet meer door gaat [grrrrrr]
Leuke show maar vooral lekker vreten en zuipen
Anders binnenkort effe de agenda doorlopen op de club [geef je even een update dan?]
Oja wil ook nnog naar helifreaks in venlo ditjaar
En je heb ook hier in nederland leuke meetingen [ik ook]

Geen FLOZ dit jaar???
 
als de baas en 2e baas het toelaten wil ik ook graag naar een stel meetings toe, lijkt me helemaal lollig met een leuk cluppie!
Hemelvaart heb ik vakantie, dus dan wil ik een caravan huren en daar 4 dagen gaan staan (en vliegen natuurlijk:D)

Uhh, Huren 8O, ik weet nog een heule mooie te koop voor een redelijke ACH prijs :thumbsup:
 
whahahaha, maar dan moet ik dat ding weer ergens stallen enzo...ik denk dat ik het bij huren houd.
Bovendien is de planning nog steeds om een andere auto te kopen, en we denken sterk aan een Chevy van, ideaal voor vervoer van vliegers en kan ook nog een paarden-trailer achter.
En dan kun je in zo'n ding ook nog prima pitten!!! (1 druk op de knop en de bank achterin wordt een bed:D)
Uhh, Huren 8O, ik weet nog een heule mooie te koop voor een redelijke ACH prijs :thumbsup:
 
@3DFresh
Heb het filmpje nog eens gekeken en moet je toch wel een beetje gelijk geven....was inderdaad te dichtbij en met teveel snelheid dat ik binnenkwam...
In het filmpje ziet het er erger uit dan het was, maar het verdiende zeker geen schoonheidsprijs.....
Zal vanaf nu zeker wat meer de veiligheid in acht nemen en de ruimte benutten die er is.
 
@3DFresh
Heb het filmpje nog eens gekeken en moet je toch wel een beetje gelijk geven....was inderdaad te dichtbij en met teveel snelheid dat ik binnenkwam...
In het filmpje ziet het er erger uit dan het was, maar het verdiende zeker geen schoonheidsprijs.....
Zal vanaf nu zeker wat meer de veiligheid in acht nemen en de ruimte benutten die er is.

Hey Edwin,

Dat is goed om te horen. Hopelijk gaat het banaf nu beter en ff geen kisten meer slopen.
Die snelle kisten zou ik nog even laten staan. Eerst gewoon vlieguren maken.

Kreeg net mail uit Engeland van 3D Masters dat de kaartverkoop
nu is begonnen. Ook dat de kaartcontrole verscherpt wordt.
Ging vorig jaar een beetje mis.
 
wow......1 conclusie teveel....
Het snellere blijf ik leuker vinden!
Het gewone vliegen en landen gaat prima, en uiteraard hoop ik wel ze vanaf nu heel te houden door minder risico's te nemen, maar dat kan ook met die kisten....
In het begin ging het fout door onervarenheid, gehaast zijn en onoplettendheid, daarna door overmoedig te zijn en teveel risico.
Ik heb op de harde manier aardig wat lessen gehad nu en ga daar zeker lering uit trekken:yes:
Hey Edwin,

Dat is goed om te horen. Hopelijk gaat het banaf nu beter en ff geen kisten meer slopen.
Die snelle kisten zou ik nog even laten staan. Eerst gewoon vlieguren maken.

Kreeg net mail uit Engeland van 3D Masters dat de kaartverkoop
nu is begonnen. Ook dat de kaartcontrole verscherpt wordt.
Ging vorig jaar een beetje mis.
 
Gewoon doen wat je leuk vind.. echt! Ik heb al veel gedaan in de afgelopen 17 jaar dat ik aan modelvliegen doe. Ik heb nu de focus liggen op schaal vliegen en big scale vliegen. Helemaal geweldig!

Ik ben het er wel over eens, dat je pas met een sneller toestel moet gaan vliegen, wanneer je je toestel goed in controle hebt. Probeer niet te veel te switchen van kist (crashes daar gelaten hehe).
Een vliegtuig goed onder controle krijg je simpelweg door er veel mee te vliegen.

Verwacht dus in het begin met een speedkist niet direct 300 te gaan. (ja, simpel, gas open en gaan zou je denken, maar wat doet ie bij een kleine stuurvaud?).

Ben wel benieuwd naar je speedkisten. Blijf het facinerend vinden. Ik vind eigenlijk dat er deze zomer veel meer speedkisten moeten komen op het veld. Ik heb nog een Stinger liggen die ik maar eens gereed ga maken voor komend seizoen. :) (zie, teveel hooi op een vork, ik (ervaren vlieger) doe het ook :)

wow......1 conclusie teveel....
Het snellere blijf ik leuker vinden!
Het gewone vliegen en landen gaat prima, en uiteraard hoop ik wel ze vanaf nu heel te houden door minder risico's te nemen, maar dat kan ook met die kisten....
In het begin ging het fout door onervarenheid, gehaast zijn en onoplettendheid, daarna door overmoedig te zijn en teveel risico.
Ik heb op de harde manier aardig wat lessen gehad nu en ga daar zeker lering uit trekken:yes:
 
No worries Spike, ik ben eigenwijs genoeg om toch wel met snelle kisten te gaan vliegen..
Het hoeft ook niet meteen vol gas, zo dom ben ik nou ook weer niet, maar een beetje lekker snel is gewoon veel leuker (persoonlijke mening)
Met mijn gecrashte Leki ging het vliegen steeds beter en die had ik ook behoorlijk onder controle.(15cc OS Max erop en vloog voornamelijk veel volgas...)
Normaal gesproken waren landingen geen enkel probleem meer, ook niet met veel wind zoals de zaterdag voor Kerst, en 1e en 2e Kerstdag.
De noodlanding van afgelopen week werd veroorzaakt door een afgebroken uitlaat waardoor ik geen vermogen meer had.
Desondanks heb ik die toch nog met een behoorlijk wind redelijk neer kunnen zetten; dat het landingsgestel verbogen was is niet zo gek, ook in Duitsland hebben ze naast het veld van die mooie kluiten klei nl.

De crash was absoluut mijn eigen schuld, ik heb gewoon de afstand verkeerd ingeschat en had echt het idee dat ik ruim aan de goede kant van de boom zat...
Ter verdediging kan ik alleen aanvoeren dat, hoewel het veld erg groot was, ik als ik aan de kant van de bomen ging staan ik recht tegen de zon in keek.
Dus moest ik aan de andere kant van het veld staan, want links en recht van het veld mag niet gevlogen worden ivm bebouwing en een begraafplaats.
Die andere kant zorgde er wel voor dat ik dus tussen mezelf en de bomen door moest vliegen, wat helaas 1 keer goed mis ging....
Ik accepteer de, terechte!! aanwijzing van Jasper dat ik in het filmpje veel te dichtbij landde, dit was inderdaad onnodig want het veld was groot zat!

Switchen van kisten valt wel mee, er komt gewoon weer een verse Leki met dezelfde motor erop (die heeft de klap gelukkig overleefd) en dan beginnen we weer met een schone lei.
De Nemesis NXT zal ik op een gegeven moment ook wel mee gaan vliegen, maar dan moet ik eerst alles compleet hebben, en aangezien dat best prijzig is duurt dat wel ff.
Gewoon doen wat je leuk vind.. echt! Ik heb al veel gedaan in de afgelopen 17 jaar dat ik aan modelvliegen doe. Ik heb nu de focus liggen op schaal vliegen en big scale vliegen. Helemaal geweldig!

Ik ben het er wel over eens, dat je pas met een sneller toestel moet gaan vliegen, wanneer je je toestel goed in controle hebt. Probeer niet te veel te switchen van kist (crashes daar gelaten hehe).
Een vliegtuig goed onder controle krijg je simpelweg door er veel mee te vliegen.

Verwacht dus in het begin met een speedkist niet direct 300 te gaan. (ja, simpel, gas open en gaan zou je denken, maar wat doet ie bij een kleine stuurvaud?).

Ben wel benieuwd naar je speedkisten. Blijf het facinerend vinden. Ik vind eigenlijk dat er deze zomer veel meer speedkisten moeten komen op het veld. Ik heb nog een Stinger liggen die ik maar eens gereed ga maken voor komend seizoen. :) (zie, teveel hooi op een vork, ik (ervaren vlieger) doe het ook :)
 
De Nemesis NXT zal ik op een gegeven moment ook wel mee gaan vliegen, maar dan moet ik eerst alles compleet hebben, en aangezien dat best prijzig is duurt dat wel ff.
Hoei, de Nemesis heeft een behoorlijk hoge vleugelbelasting. Niet gek voor een speedkist. Maar dat betekent ook met hoge snelheid landen. Was in het begin wel wennen met de Monsun. Zoals zovaak, alles went. Maar vergt wel de nodige oefening. Oefen dat gewoon met begeleiding van een ervaren piloto die je binnen kan praten (je mag gewoon zelf roeren). Dat is niet kinderachtig of slecht voor je ego. Het zorgt er wel voor dat je je kist goed leert kennen en hem elke keer netjes en in één stuk naa het aan de grond zetten weer mee kunt nemen. ;)
 
Hoei, de Nemesis heeft een behoorlijk hoge vleugelbelasting. Niet gek voor een speedkist. Maar dat betekent ook met hoge snelheid landen. Was in het begin wel wennen met de Monsun. Zoals zovaak, alles went. Maar vergt wel de nodige oefening. Oefen dat gewoon met begeleiding van een ervaren piloto die je binnen kan praten (je mag gewoon zelf roeren). Dat is niet kinderachtig of slecht voor je ego. Het zorgt er wel voor dat je je kist goed leert kennen en hem elke keer netjes en in één stuk naa het aan de grond zetten weer mee kunt nemen. ;)

I agree!!

Als ik met de Moth ga vliegen van de zomer, wil ik ook graag dat er even iemand naast komt staan (bij voorkeur Ronald). Ik ben nogal een ragger en dat is niet iets voor de Moth. Dus even inhouden :) hehe
 
helemaal mee eens, dat ding ga ik echt niet zelf "ff " de lucht injagen....
Veel te mooie, snelle en kostbare kist (alleen de aileron servo's zijn al 84 euro/stuk8O) om zonder begeleiding te doen.
Zelfde geldt trouwens voor de El Bandito, ook een speedkist met die 80cc boxer erop:D
Ego probleem heb ik niet, wil graag hulp als ik denk die nodig te hebben:yes:
Hoei, de Nemesis heeft een behoorlijk hoge vleugelbelasting. Niet gek voor een speedkist. Maar dat betekent ook met hoge snelheid landen. Was in het begin wel wennen met de Monsun. Zoals zovaak, alles went. Maar vergt wel de nodige oefening. Oefen dat gewoon met begeleiding van een ervaren piloto die je binnen kan praten (je mag gewoon zelf roeren). Dat is niet kinderachtig of slecht voor je ego. Het zorgt er wel voor dat je je kist goed leert kennen en hem elke keer netjes en in één stuk naa het aan de grond zetten weer mee kunt nemen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top