KJ66 Conversies

hoi Gerald
ik zit zeker elke maand in Veldhoven met een overnachting in een hotel.
kan een keer een bakkie komen doen.
Gr Limme
 
ik zal Felipe vragen of ie foto's stuurt van de mammoth.
die stuur ik dan wel door naar jou Gerald
ik weet die kamer nog wel ,maar hij heeft em verandert , omdat met heel warm weer de motor uit ging.
hij heeft wel een compressor van 85mm erin,maar de motor is ook groter natuurlijk;)

Ik zal kijken wat ik kan doen Gerald
 
hij heeft wel een compressor van 85mm erin,maar de motor is ook groter natuurlijk;)

Ik zal kijken wat ik kan doen Gerald
Zou mooi zijn, zo'n ding heb ik ook nog op in de planning liggen, 85mm turbine met 90mm compressor, 30kg stuwdruk...... maar da's voor later ergens......:cool:
 
als je langs komt dan heb ik ze wel Gerald , of ik kom naar jou
ik heb nu zo,n 16 verschillende turbines hier gehad
 
Dat kan :rolleyes:.

Het inknijpen kán de verdamping behoorlijk bevorderen als deze wat traag is, zéker bij de korte kamer van de wren kan dat handig zijn. Het ristricteerd echter ook de lucht doorgang en dat is wat ik bij de grote motor echt niet kan gebruiken, ik heb daar alle lucht nodig die er is. Het zou dan een optie kunnen zijn om de diameter te vergroten naar bijvoorbeeld 8mm zodat dat geen issue meer is. Ik kan echter geen 8mm inconel buizen vinden tegen een interessante prijs. (alles is te vinden voor de rijke vinder...;))

Vanwege de langere buizen en de grotere hitte in de kamer lijkt het me niet nodig, zoals ik eerder opmerkte, een acceleratie van 50.000 naar 110.000 in één seconde lijkt me lastig om te verbeteren...

Maar ik denk dat de gekrimpte sticks hun grootste voordeel halen bij kleine motoren met korte kamers.

Groetjes,
Gerald
:D acceleratie van 50.000 naar 110.000 , het kan worden verbeterd met
een holle as , dan is de hele rotor- sistem is niet veel zwaar versnelt
beter ( idee van Tomas Kamps ) een beetje hulp :proost: in het me
denken :teacher::pc::yes::yes:modeljet
 
Dat kan :rolleyes:.

Het inknijpen kán de verdamping behoorlijk bevorderen als deze wat traag is, zéker bij de korte kamer van de wren kan dat handig zijn. Het ristricteerd echter ook de lucht doorgang en dat is wat ik bij de grote motor echt niet kan gebruiken, ik heb daar alle lucht nodig die er is. Het zou dan een optie kunnen zijn om de diameter te vergroten naar bijvoorbeeld 8mm zodat dat geen issue meer is. Ik kan echter geen 8mm inconel buizen vinden tegen een interessante prijs. (alles is te vinden voor de rijke vinder...;))

Vanwege de langere buizen en de grotere hitte in de kamer lijkt het me niet nodig, zoals ik eerder opmerkte, een acceleratie van 50.000 naar 110.000 in één seconde lijkt me lastig om te verbeteren...

Maar ik denk dat de gekrimpte sticks hun grootste voordeel halen bij kleine motoren met korte kamers.

Groetjes,
Gerald
Hallo Gerald
:D:p:D inconel buizen , pandorra - engines.de daar kun je vinden maar
van 7 mm :n00b::-|:shock::D:D modeljet,,, uit Maastricht
 
Nou Gerald , ga er maar eens even voor zitten, want ik heb nieuws voor je.
Nou ja ,nieuws , ik denk dat je dat al eigenlijk moet weten als je op jetpower geweest bent.

Volgend jaar zomer komt de nieuwe turbine van Behotec uit.
De JB 220
Deze motor heeft een diam. van 113mm
En de motor kan 22kg halen .

het gewicht is 1640 gram en verbruik van 720 ml /min.
voor zover ik weet is de motor langer gemaakt en dus ook de brandkamer ,om uitblazen tegen te gaan.
veel onderdelen zijn van titanium gemaakt wat 1/3 scheelt in gewicht met rvs of inconel.

de compressor heeft nog een grotere inlaat diam . dan die van jou ,maar hoe groot precies weet ik nog niet
Maximaal toerental is 123k.

ik heb gehoord dat het turbine wiel 72mm moet zijn ,maar weet niet zeker.

Dan de volgende:

De Evojet B180VX
De vernieuwe 180 motor van evojet.
deze motor is ook 112 mm
En levert 18kg stuwdruk,bij 123k
gewicht 1660gram
deze motor is al te koop

De turbo jet 70 raptor van frank turbine reken ik niet mee , want hij levert wel 19kg ,in een huis van 112 mm ,maar weegt ook bijna 2kg

Als je dit allemaal al wist , dan heb ik het voor niets gemeld ha ha.
De Behotec komt pas volgend jaar zomer op de markt , dus wie weet dat jij het eerder voor elkaar hebt , zou leuk zijn.

Mvg,

Martin.
 
Laatst bewerkt:
Als ik alles zo even nakijk ,ben je toch nog steeds de winnaar van sterkte turbines in 113mm range.
en natuurlijk het gewicht niet te vergeten .

nu die 22 kg nog :p
 
Ja, ik wist het bijna allemaal..., behalve die Behotec JB220...
Dat lijkt heel erg als de "GR220" die ik op stapel heb staan voor komend voorjaar. Dieter Albisser gaat dan een nieuwe turbinewiel maken van 74mm. Ik ga er een 76mm compressor in zetten met een inlaat van 58mm, iets grotere variant van de speciale Schwitzer die ik nu al heb. Mooi gemaakt van Behotec, moeten we dat dan weer na zien te maken ha ha ha! :D De mijne gaat niet veel meer wegen dan de GR180, ongeveer 1200 gram exclusief startermotor.

het kan worden verbeterd met
een holle as , dan is de hele rotor- sistem is niet veel zwaar versnelt
beter ( idee van Tomas Kamps ) een beetje hulp :proost: in het me
denken :teacher::pc::yes::yes:modeljet
Ja, holle as is een goed idee maar ik heb grote moeite om dat gat mooi centrisch te krijgen en de as dan goed uit te balanceren. Ik denk dat ik genoegen heb met wat ik nu heb, een stevige stabiele as uit één geheel is ook wat waard.

Groetjes,
 
Vandaag voorlopig effe de laatste testen gedaan en dan ging het met name om die grotere voorgaten van 3mm. Motor is nu precies waar ik hem hebben wil, draait nu zelfs stationair zeer koel, iets wat de meeste commerciele turbines niet hebben. Bij mij draait hij daar 530 graden terwijl de meeste onder de 45.000rpm weer oplopen naar 630 graden. Ook acceleratie extreem goed. Ik was effe bang dat de grotere voor gaten voor vlam onstabiliteid zouden zorgen maar daar is gelukkig geen sprake van. Mijn grote hamvraag is nu wat hij op volle toeren doet, want daar ging het allemaal om.....moet ik nog effe op wachten totdat de sterkere pomp binnen is.

Nog éénmaal uit elkaar om te kijken hoe alles houd, maar daar verwacht ik nu vrij weinig van. Hier de kern van de motor met de uiteindelijke kamer. Voorgaten 3mm, achtergaten zijn hier 7mm maar die hou ik bij de volgende kamers iets conservatiever op 6,5mm
GroteFoto-7UZLEX66.jpg


Hier ook niks geen slijtage, lagers iedere keer na demontage lekker nat en in goede conditie:
GroteFoto-PFGO4LZJ.jpg


GroteFoto-PTNRYWCS.jpg


GroteFoto-N6L3PXBD.jpg


GroteFoto-6YQAVGFR.jpg


GroteFoto-36B6A3WC.jpg


Lastig om te zien hier maar daar bij het wit/blauwe begint de vlam, en dat is lekker ver naar voren zodat de kamer optimaal benut wordt:
GroteFoto-LENSXH6S.jpg


En hier de motor weer in elkaar, in afwachting van de andere pomp. Tis een mooi stukje metaal al zeg ik het zelf.....:cool:
GroteFoto-DBIFAYMA.jpg


GroteFoto-I3XDWO7L.jpg
 
Mijn verbrandingskamer is nu ook al 8mm langer dan de standaard KJ kamer. Hmmm, kijken of dat er straks allemaal in gaat passen....komt goed! ;)

Oh daar ben ik niet bang voor Gerald.

Ik ga er verder achteraan .
Ik heb een mannetje in Israel zitten die heel veel weet over alle turbines,dus ik zal hem dit direkt laten weten , misschien lekt er wel wat;)

ik zal hem ook gelijk vragen welke hij momenteel op de drones heeft.


Gisteren heb ik het nieuws binne gekregen dat ook de nieuwe sx en rx turbines van Jetcat geen verandering hebben aan de diffusors ,du nog gewoon de oude , net als bij mij op de foto
 
Laatst bewerkt:
oh, ik heb nog van die binnen coontjes voor je Gerald.
Zal even kijken hoeveel.
ja zeker een mooi stuk werk ,want stukje is het niet hoor,met dit vermogen.

Ja je hebt helemaal gelijk , de jetcat draait nu 600 graden idle .
ik kan dit wel verlagen ,maar het is mijn motor niet heh;)
 
Back
Top