KJ66 Conversies

Deze bedoel ik Gerald.
P1010277-1.jpg

Ik ben benieuwd wat deze doet straks bij 25graden en meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt Ron, deze massa zit zo dichtbij de middelijn dat het inderdaad verwaarloosbaar zal zijn. Zéker als je bekijk hoeveel vermogen en koppel op de hele rotor staat. Er wordt gerefereerd naar Kamps maar ook hij is uiteindelijk over gegaan naar een massieve as. Minimaal voordeel weegt niet op tegen de complexere bouw methode.

Ik ben benieuwd wat deze doet straks bij 25graden en meer.
Ik ook! :D

Grt,

Gerald,

Ik moet zeggen dat je in zeer korte tijd erg veel hebt bereikt. Mijn felicitaties daarvoor. Jij bouwt sneller een turbine dan ik een kist.

Gert-Jan

Zonet even je balanceer techniek geprobeerd op een 66mm kkk compressor. Met lagers van een 10 uur draaitijd gaat het lastig. 1 van de 10 pogingen spoelen en draaien leek te werken. Hij kwam een paar keer op hetzelfde punt terug. Daarna geprobeerd op de oude manier met stukjes plakband en voelen. Daar bereikte ik een duidelijk punt mee. Tot mijn verbazing zat het plakband op exact hetzelfde punt dat naar bovenkwam. Het werkte dus wel. Is echt een klein stukje schilderstap, 5x10mm oid dus erg weinig onbalans.

Waarom maken fabrikanten niet een motor op jouw manier? Waarom moet die van hun nu zoveel meer wegen? Zou die van jouw meer slijten en minder lang mee gaan? Blijft me verbazen.

ja ,net even alles nagekeken ,en ze zitten allemaal rond de 1600 gram.
ze maken het misschien net iets dikker.
ook hebben ze allemaal die ring rond de ngv zitten met bouten.
dat scheelt ook al.
De diffusors maken velen ook veel te dik.

Laatst bewerkt:
Klopt Ron, deze massa zit zo dichtbij de middelijn dat het inderdaad verwaarloosbaar zal zijn. Zéker als je bekijk hoeveel vermogen en koppel op de hele rotor staat. ...
Het heeft ook amper invloed op het oppervlaktetraagheidsmoment (r⁴, doorbuigen) en weerstandsmoment (r³, torderen) dus wat dat betreft kun je gerust met boor(beitel) aan de slag als je wat verlichting wilt brengen.

Laatst bewerkt:
Klopt Ron, deze massa zit zo dichtbij de middelijn dat het inderdaad verwaarloosbaar zal zijn. Zéker als je bekijk hoeveel vermogen en koppel op de hele rotor staat. ...
Het heeft ook amper invloed op het oppervlaktetraagheidsmoment (doorbuiging) en weerstandsmoment (torderen) dus wat dat betreft kun je gerust met boor(beitel) aan de slag als je wat verlichting wilt brengen. Au, hoofdpijn, materie van dertig jaar gelee.

Nee, natuurlijk niet, ik had er destijds een stuk of 20, voordat ik 20 turbines gebouwd heb ben ik 100 jaar oud :(, dus als je er iemand anders blij mee kunt maken ga je gang.

MVG

Edwin.

Ja klopt , vind je toch niet erg heh?,worden ze nog ergens voor gebruikt

gewicht stuwdruk

Zonet even je balanceer techniek geprobeerd op een 66mm kkk compressor. Met lagers van een 10 uur draaitijd gaat het lastig. 1 van de 10 pogingen spoelen en draaien leek te werken. Hij kwam een paar keer op hetzelfde punt terug. Daarna geprobeerd op de oude manier met stukjes plakband en voelen. Daar bereikte ik een duidelijk punt mee. Tot mijn verbazing zat het plakband op exact hetzelfde punt dat naar bovenkwam. Het werkte dus wel. Is echt een klein stukje schilderstap, 5x10mm oid dus erg weinig onbalans.

Waarom maken fabrikanten niet een motor op jouw manier? Waarom moet die van hun nu zoveel meer wegen? Zou die van jouw meer slijten en minder lang mee gaan? Blijft me verbazen.

Het is wel even wat anders een eigenbouw motor met iemand die er alles van af weet.
Of een motor waar er misschien wel een paar duizend van gemaakt worden, die lang mee moet gaan en hufter proef moet zijn.
Kan die van mij ook wel 20kg laten drukken maar ik weet dat ik de levens duur flink ga inkorten. maar jullie zijn goed bezig zo en volg het met plezier , maar slimmer te zijn dan fabrikanten niet kwaad bedoeld maar ik moet er wel om lachen . balanseren uit het handje is nooit perfect we doen het statisch en niet dynamische gr Gerrit Jan.

Laatst bewerkt:
Back