Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heeft dat zin? Het lijkt me dat het massatraagheidsmoment van het uit te boren deel een stuk kleiner (verwaarloosbaar?) is dan het massatraagheidsmoment van compressor en turbine.... acceleratie van 50.000 naar 110.000 , het kan worden verbeterd met een holle as , dan is de hele rotor- sistem is niet veel zwaar versnelt ...
Ik ook!Ik ben benieuwd wat deze doet straks bij 25graden en meer.
oke dan bewaar ik ze voor je
Het heeft ook amper invloed op het oppervlaktetraagheidsmoment (r⁴, doorbuigen) en weerstandsmoment (r³, torderen) dus wat dat betreft kun je gerust met boor(beitel) aan de slag als je wat verlichting wilt brengen.Klopt Ron, deze massa zit zo dichtbij de middelijn dat het inderdaad verwaarloosbaar zal zijn. Zéker als je bekijk hoeveel vermogen en koppel op de hele rotor staat. ...
Het heeft ook amper invloed op het oppervlaktetraagheidsmoment (doorbuiging) en weerstandsmoment (torderen) dus wat dat betreft kun je gerust met boor(beitel) aan de slag als je wat verlichting wilt brengen. Au, hoofdpijn, materie van dertig jaar gelee.Klopt Ron, deze massa zit zo dichtbij de middelijn dat het inderdaad verwaarloosbaar zal zijn. Zéker als je bekijk hoeveel vermogen en koppel op de hele rotor staat. ...
Ja klopt , vind je toch niet erg heh?,worden ze nog ergens voor gebruikt
Nee, natuurlijk niet, ik had er destijds een stuk of 20, voordat ik 20 turbines gebouwd heb ben ik 100 jaar oud, dus als je er iemand anders blij mee kunt maken ga je gang.
MVG
Edwin.
Zonet even je balanceer techniek geprobeerd op een 66mm kkk compressor. Met lagers van een 10 uur draaitijd gaat het lastig. 1 van de 10 pogingen spoelen en draaien leek te werken. Hij kwam een paar keer op hetzelfde punt terug. Daarna geprobeerd op de oude manier met stukjes plakband en voelen. Daar bereikte ik een duidelijk punt mee. Tot mijn verbazing zat het plakband op exact hetzelfde punt dat naar bovenkwam. Het werkte dus wel. Is echt een klein stukje schilderstap, 5x10mm oid dus erg weinig onbalans.
Waarom maken fabrikanten niet een motor op jouw manier? Waarom moet die van hun nu zoveel meer wegen? Zou die van jouw meer slijten en minder lang mee gaan? Blijft me verbazen.