Nóg meer powerrrrrrrr!!!!
Hoi, bij afgelopen JetPower heb ik een poosje gesproken met Dieter Albisser van JETMAX | Home en hij vertelde dat hij in het voorjaar met een nieuwe turbine wiel en NGV komt. Hij heefd reeds 66mm, 70mm en 85 mm. Daar is inmiddels een 55mm bijgekomen en de nieuwe zal een 74mm worden.
Nu wil ik misschien toch iets meer vermogen voor mijn grote F16 en zat eerder al te denken aan de 85mm variant om daar een 30kg motor omheen te bouwen, tekeningen zijn al een heel eind klaar. Echter wordt dat een andere klasse motor die een stuk groter en zwaarder zal worden en zoveel vermogen heb ik nu ook weer niet nodig. Plus, dan raak ik m'n voordeel van licht gewicht kwijt, ik wil de F16 nog vol stoppen met allerlei gadgets zoals remparachute, flares en rook systeem dus kan het gewicht goed ergens anders gebruiken.
Nu kan het mogelijk zijn om de nieuwe 74mm turbinewiel in mijn GR180 te zetten met een iets grotere compressor wiel, we gaan de KJ66 behuizing dus proberen nóg iets verder uit te wringen.... Nu draait mijn GR180 met een 74mm compressor met een inlaat diameter van 56mm. Ik wil eens gaan kijken of we dat nog verder kunnen rekken met het nieuwe turbine wiel naar 78mm bij een inlaat van 61mm. We zouden zomaar eens uit dat kleine keteltje een kilootje of 3-4 meer kunnen halen naar 23kg...... Én dat met nog steeds hetzelfde gewicht van 1100 gram, ongelooflijk!!! Maar, het is natuurlijk eerst uitproberen, ik ben erg benieuwd en hou jullie op de hoogte.
Groetjes,
Gerald
Hoi, bij afgelopen JetPower heb ik een poosje gesproken met Dieter Albisser van JETMAX | Home en hij vertelde dat hij in het voorjaar met een nieuwe turbine wiel en NGV komt. Hij heefd reeds 66mm, 70mm en 85 mm. Daar is inmiddels een 55mm bijgekomen en de nieuwe zal een 74mm worden.
Nu wil ik misschien toch iets meer vermogen voor mijn grote F16 en zat eerder al te denken aan de 85mm variant om daar een 30kg motor omheen te bouwen, tekeningen zijn al een heel eind klaar. Echter wordt dat een andere klasse motor die een stuk groter en zwaarder zal worden en zoveel vermogen heb ik nu ook weer niet nodig. Plus, dan raak ik m'n voordeel van licht gewicht kwijt, ik wil de F16 nog vol stoppen met allerlei gadgets zoals remparachute, flares en rook systeem dus kan het gewicht goed ergens anders gebruiken.
Nu kan het mogelijk zijn om de nieuwe 74mm turbinewiel in mijn GR180 te zetten met een iets grotere compressor wiel, we gaan de KJ66 behuizing dus proberen nóg iets verder uit te wringen.... Nu draait mijn GR180 met een 74mm compressor met een inlaat diameter van 56mm. Ik wil eens gaan kijken of we dat nog verder kunnen rekken met het nieuwe turbine wiel naar 78mm bij een inlaat van 61mm. We zouden zomaar eens uit dat kleine keteltje een kilootje of 3-4 meer kunnen halen naar 23kg...... Én dat met nog steeds hetzelfde gewicht van 1100 gram, ongelooflijk!!! Maar, het is natuurlijk eerst uitproberen, ik ben erg benieuwd en hou jullie op de hoogte.
Groetjes,
Gerald