Zo, de GR180 heefd zijn eerste test er op, heb er nu 15 vluchten mee gemaakt in m'n Avonds F16 en dat ging allemaal perfect. Afgelopen maandag op Rozenburg de laatste 3, was wel erg winderig maar dat mocht de pret niet drukken. Tijd om hem maar eens open te maken en te kijken of alles een beetje houd en niets aan het slijten is.
Dat viel eigenlijk reuze mee, hij zag er nog precies zo uit van binnen als toen ik hem dicht maakte voor de inbouw. Eigenlijk wel goed, hij is immers niet naar zijn max. power geweest, hij was gereduceerd van 19kg naar 11,5 kg zoals de JG100 die er in zat. De tor draaide dus eigenlijk "just cruizing...." met twee vingers in z'n neus.

Hoe dan ook, altijd goed om te zien dat er geen slijt sporen zijn en dat de lagers het prima houden. Altijd maar weer de vraag bij zo'n motor, het is immers geen uitgedokterde Jetcat of AMT, het moet zichzelf nog altijd bewijzen. Hieronder wat foto's
Voorkant nog bling-bling en compressor nog als nieuw, lang leve het fod kapje gemaakt van een 1,- euro zeefje:
Binnenkant, mooi brand patroon:
Hier kun je mooi zien waar deze motor zijn lomp vermogen vandaan haalt, het geheim zit hem in de speciale compressor met een gigantisch groot axiaal segment, hij is langer dan enig ander type:
....en hieronder het zaakje weer terug in elkaar gezet en in de kast in afwachting van m'n grote F16 z'n eerste vlucht. Al met al erg blij met het resultaat tot nu toe, straks komt natuurlijk de echte beproeving maar de eerste stap is gezet.
Groetjes,
Gerald