In/op welke voertuig rijdt u?

  • Topicstarter Topicstarter ak73 pro a
  • Startdatum Startdatum
M'n Volkswagen Polo 6N2 1.4

Zo heb ik 'm gekocht :


En zo is ie nu :)


M'n ex motor : Yamaha R6 uit 2002.




Rij nu een Kawasaki Z750 die ik wat "getuned" heb qua uiterlijk door middel van extra kappen, uitlaat enz.
Om diverse redenen zet ik daar geen foto's van op 't forum.
'T is laatste tijd nogal vaak raak met motor diefstallen hier in de buurt :mad:


En als laatste.. m'n vervoermiddel voor door de stad te komen :p


Foto was gemaakt toen ik 'm pas had.
Nu zijn een flink aantal stickers eraf, de standaard bok eronderuit, de uitlaat ook eraf ( liep 100km/h op de autoteller .. kreeg teveel boetes en ik werd verstandig doordat ik bijna 'n ongeluk ermee had )

Ben nog van plan om er een andere kappenset op te doen, aangezien ze nu wat beschadigd zijn :)
 
Dat kan veel lager , op de foto heeft het meer weg van een terreinwagen.
Mijn opa heeft ook een polo ( de 1600 ) daar hebben we woensdag de koppakking eruit geblazen...:(

wie zegt dat t de bedoeling is om 'm lager te leggen?
Dat dat tegenwoordig 90% van de jeugd hun instelling is, hoeft niet te betekenen dat dat ook voor mij geldt.
De achterbumper ligt al laag genoeg ivm andere bumper ;)

En tja.. ik ben ook niet zo'n ventje die alleen maar omdat zn auto uitgebouwd is de woonerven gaat vermijden, of er 'n minuut over doet om over de verhoging te komen.

Hop.. gas erop en erover, geen enkel probleem en toch n mooie auto hebben.

Op de foto lijkt het sowieso een stuk hoger dan in 't echt.
Kan iedereen beamen die 'm al gezien heeft :worship:
 
Dat kan veel lager , op de foto heeft het meer weg van een terreinwagen.
Mijn opa heeft ook een polo ( de 1600 ) daar hebben we woensdag de koppakking eruit geblazen...:(

lager = meer kosten = trager over een drempel
lekker orgineel en tegen de 70 over den bult hahahaha !!!
nee, lekker tegen de 10km/u erover, en schuin over zeker hahaha ...

Srry, maar lach ze lekker uit... macho's !
 
Op zich heeft zo een verlaagde auto ook zijn voordelen in de woonwijk.
Lekker veilig voor omwonende als ze met 5km/h over een drempel moeten :D
 
Is inderdaard erg veilig dat verlagen , maar met 70 km/h over een drempel vliegen doe je maar 2x en dan zijn je shocks kapot ! Of bedoel je van die slappe verhogingkjes daar zou ik later ook wel mn mini overheen werpen met gangetje of 80
 
Verlagen heeft in mijn ogen totaal geen zin.
Net zoals 16inch wielen leggen onder n 6n2 Polo.
Oké het ziet mooier uit, maar je voelt ELK steentje! en dat is niet overdreven, heb 't zelf bij een vriend elke keer als ik in z'n auto zit.

Mn pa heeft ook een uitgebouwde T4 Bus met 19inch velgen, daar heb je hetzelfde effect. De band is dan zo "dun" dat je gewoon alles voelt.

Nee bedankt, dan maar niet zo'n ventje die stoer wilt overkomen :)
 
ik rij nu een focus trend diesel uit 2006. Nog paar maandjes en dan krijg ik weer wat anders.

maar die knalt over elke drempel heen zonder ook maar het gevoel dat je staat te stuiteren. drempels die voor 50 bedoeld zijn gaan met 80 net zo goed. en dan ligt er ook nog standaard 300kg aan gewicht in de auto wegens spullen van mijn werk.

van mij mag die best wat harder in de vering want hij hangt mij nu teveel door in de bochten.
 
Inderdaad, de wegligging van een Focus is super, voor mijn rijstyle in ieder geval:mrgreen:
 
Ik rij in deze Volvo 960 ( model V90 ), en wat mij betreft gaat hij ook NIET weg..

Ik hoop na 1,5 jar uitstel wel zo snel mogelijk mijn andere Droom te kunnen waar maken.
Namelijk een TRABANT !!!! als hobby auto...


je zijramen aan de voorkant zijn getind.

regels:
PHP:
Lichtdoorlatingsmeter voor getinte autoruiten
Getint glas in autoruiten wint onder de automobilisten 
steeds meer aan populariteit. 
Men wil graag de warmteontwikkeling in het voertuig en de schadelijke werking van zonlicht ermee tegengaan.
Omdat het getinte glas ook het uitzicht van de bestuurder zodanig ernstig kan belemmeren
 at het de verkeersveiligheid in gevaar brengt heeft de Politie in Nederland de beschikking over een lichtdoorlatingsmeter, de “Tintman”. 
 
 
Politienorm
De Politie treedt op met de Tintman om de lichtdoorlaatbaarheid 
te meten, deze moet op de voorruit en voorste portierruiten 
altijd minimaal 50% zijn. Hierbij kan worden opgemerkt dat 
uit ervaring van KLPD opsporingsambtenaren is gebleken dat 
als door autoruiten niet naar binnen kan worden gekeken de 
gemeten lichtdoorlaatbaarheid beduidend minder bedraagt dan 50%.
 
 
Werkwijze
Weinig politievoertuigen zijn uitgerust met een “Tintman”. 
In het geval binnen uw regio op een politiebureau wel een 
geschikt meetmiddel aanwezig is, kan het voertuig bij het 
vermoeden dat één of meer ruiten niet aan de gestelde eisen 
voldoen, op grond van artikel 160 lid 4 WVW 1994 voor een 
nader onderzoek naar dat politiebureau worden overgebracht. 
Als vervolgens bij meting blijkt dat de lichtdoorlaatbaarheid 
minder dan 50% bedraagt, kan een ‘aankondiging van beschikking 
worden uitgereikt. Hiervoor moet feitcode N420 B worden 
gebruikt. Tevens kan het kentekenbewijs deel 1 (A) worden 
ingevorderd, waarna betrokkene in de gelegenheid wordt gesteld 
om binnen 4 weken aan te tonen dat zijn voertuig weer aan de 
gestelde eisen voldoet


mooie auto btw. ;)
 
als je door de voorruit heen kijkt door de linkerzijruit zie je dat deze niet is getint. ik denk dat het komt omdat je door de rechter voorruit heen de schemer ziet die door de achterruiten wordt veroorzaakt. ik neem aan dat hij wel op de hoogte is van de regels.. en zo niet kan het een hoge boete worden :)
 
Op het moment rij ik nog een Hyundai Coupe FX 2.0L maar deze gaat aan het einde van deze maand vervangen worden door een Fiat 500 :) Nog geen foto van de 500 die wordt nu geproduceerd.

Voorbeeldje van de Coupe maar hier voor de deur staat ie in het donker blauw:
Hyundai_Coup%C3%A9_GK.JPG
 
Ik rij nu al bijna 2 jaar in mijn Honda Civic sedan uit 1999, aan het uiterlijk alleen OEM opties gemonteerd, geen rare bumpers etc voor mij. (originele voorlip, gril, window visors, wielen zijn wel aftermarket)

70.jpg


carbonvisiontrebbor3-k.jpg


Motorisch ook het een en ander aangepast, standaard is het een 1.4 met 90pk op de krukas. Na een ander inlaatspruitstuk, andere computer, grotere injectoren + turbo kit zit ik nu op 180pk op de krukas, setup loopt op BPultimate 98 en 7psi turbo druk (~0.4bar)

001.jpg


(uitdraai van de dynobank Klik!)
 
Hoi,

Ik zag die gekleurde ramen en dacht iets van wauw dat is iets voor mijn Trabant, ik begrijp dat je die wilt gaan rijden als hobby auto ?
Ik rijd er 1 om mijn kisten naar het veld te rijden en om in de picture te rijden....en dat lukt zekrs met een Trabant.

Mvg Robin
 
Back
Top