E-REVO topic

Zo, dat zijn er al 6 :-).
Ik ken er ook nog twee uit de buurt van Aalsmeer, en nog een rijder uit noord-holland. Zijn we al met z'n negenen. Nu nog een datum en een wedstrijd leider?
 
hoi alle maal ik heb een e revo in nog helemaal ogineel maar wil heel graag lipo rijden maar de regelaar heeft geen cut off en aangezien ik twee motoren heb weet ik dus niet hoe ik die externe cut off moet aan sluiten weten jullie misschien een oplossing of de op lossing voor dit probleem het betreft de twee orgineele moters en de orgineele regelaar hoop dat julli mij kunnen helpen alvast bedankt

Deze LVC gebruik ik naar tevredenheid. Graupner Online-Shop Gewoon in de plaatselijke modelbouwshop gekocht.

Let wel op de opmerking van Bricks, http://www.modelbouwforum.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=1382871
dit wist ik niet, sloot de zaak verkeerd aan en heb daardoor bijna de boel opgerookt!
 
Zo, dat zijn er al 6 :-).
Ik ken er ook nog twee uit de buurt van Aalsmeer, en nog een rijder uit noord-holland. Zijn we al met z'n negenen. Nu nog een datum en een wedstrijd leider?

Je mag mij ook noteren, moet die ERBE wel even leverbaar worden :(

Ik was er afgelopen weekend in Purmerend bij. Op zondag was het nog veel mooier. Een leuke wedstrijd gezien met zo'n 8 nitro buggys en truggys en 2 electro wagens! (helaas geen e-revo) Mag je raden welke auto's 1 en 2 eindigden. Juist de electro's :)
 
Stap eens naar een organisatie die de traxxas dagen organiseert en zorg dat er een revo klasse komt ;-) . Dan komen de mensen wel toestromen lijkt mij. Gewoon kenbaar maken dat er animo voor is.

En dat de revo net als de slash was uitverkocht zegt niet zoveel, want als er 10 revo's en 100 slashes waren dan zijn er wel mooi 10x zoveel slashes verkocht voor ze op waren ;-)
 
@ jeroen, die electro's waren geen revo's.:(. Mijn inschatting is dat we het deze mannen hooguit moeilijk kunnen maken. Winnen van ze zal een te grote opgave zijn. Daarom de drang om een "eigen klasse" te organiseren.

volgens mij werkt het zo dat er eerst animo moet zijn, voordat de organisatoren iets oppakken. De wil is er wel, maar dat houdt snel op als er maar 4 auto's op komen dagen (waarvan er eentje van de organisator is)

@I xyxyx I, kijk ook eens naar de hoeveelheid reactie's op het forum bij de revo en de slash en de rustler. Er is ook een grote schare revo volgers.
 
Laatst bewerkt:
@ jeroen, die electro's waren geen revo's.:(. Mijn inschatting is dat we het deze mannen hooguit moeilijk kunnen maken. Winnen van ze zal een te grote opgave zijn. Daarom de drang om een "eigen klasse" te organiseren.

Ik denk dat een E-Revo nog wel aardig maa kan komen hoor.
Ik bedoel, de E-revo is immers geen electro conversie van een nitro revo (aka, het zwaartepunt zo'n 40 centimeter boven de kap) maar een specifiek voor electro gebouwde auto. de accu's hangen op het laagste punt, op zelfde hoogte als de diffs. wat gewichtsverdeling betreft zit het heel erg goed in de E-revo.
(jammer genoeg kan ik het zelf niet bewijzen, omdat ik absoluut geen goede bestuurder ben. )
 
Wat je zegt, aardig meekomen. Ik ben er niet van overtuigd dat de revo een mugen zal verslaan (bij gelijke kwaliteiten van de bestuurders). Bij bijvoorbeeld een mugen ligt het zwaartepunt nog lager. Zie bijgevoegde foto

mbx6t3.jpg
 
Hmm, bij dit chassis staan de accu's echter rechtop.
Is er een (relatief simpele) mannier om het na te rekeken waar het zwaartepunt zou zijn?
Ik bedoel, bij de Revo liggen de accu's helemaal plat onder in de auto, waardoor de motor iets hoger ligt. bij deze wagen liggen de accu's rechtop, maar de motor ligt hierdoor wel lager.
ook valt me op dat de accu bak vrij klein is. in de revo past zonder enig probleem 6s 5000mAh, ik betwijfel dat dat hier zou lukken.

Ik weet neit welke sneller zou zijn, maar ik geloof nooit dat de verschillen erg groot zullen zijn. laat ik het zo zeggen, ik denk dat de banden welke gebruikt worden, en de intelling van de vering vele malen grotere verschillen op zal leveren dan het type chassis in dit geval. :)

Hmm, lijken accubakjes van een Savage Flux te zijn, dan zouden de accu's ook gewoon moeten passen. ik vind eht alleen wel erg vreemd dat hij de accu's rechtop zet.
Ik bedoel, als je al zoo bezig gaat om het zwaartepunt laag te maken, leg je de accu's toch plat als je daar de ruimte voor hebt? of zie ik dat verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
De vraag was toch of een ERBE gelijk aan, of sneller was dan nitro rijders? Die mugen is ook brushless...

De brushless auto's die ik afgelopen weekend heb gezien accelereerden in ieder geval allemaal sneller dan de aanwezige nitro's. Deze maken eerst veel herrie en rook en komen dan pas van z'n plek :) Verder zal het erg veel afhangen van inderdaad afstelling en rijkwaliteiten.
 
Ik kan alleen nog maar uit eigen ervaring spreken: zaterdag kon ik de mugen niet bijhouden. (maar ik kon de revo van Bart Wubben ook niet bijhouden ):sad:
Ik ga zoveel mogelijk trainen om dat in de toekomst wel te kunnen. Daarom zoek ik naar wedstrijd mogelijkheden
 
Heren,

De roep is gehoord. Zondag 18 oktober organiseert traxxas.nl (oftewel Coenraad.Modelbouw) een indoor traxxas meeting. In het lommerijke plaatsje Diessen, nabij Hilvarenbeek. Is tenminste voor "iedereen";) ver weg.
Zie ik jullie daar?
 
Laatst bewerkt:
Net achter Eindhoven vanuit mij gezien .. royaal een uur rijden.

Wanneer is de meeting, eventuele kosten?

Even kijken of ik dan tijd heb, als ik dan tijd heb is het even kijken of iemand anders mee kan. Geen zin om dat stuk alleen te rijden.
 
Van MP :

Winter 2009
Zondag 18 oktober is vastgelegd voor eerste Traxxas Indoor Meeting.
Geen last van regen en wind, gewoon lekker binnen rijden.

We beschikken over een grote sportzaal van bijna 1000 m2.
Deze zaal is in 2 delen gesplitst.:

Deel 1
Aan deze kant kun je oefenen om over schansen te springen.
En om te kijken hoe ver je kunt springen is er een net gehangen om de auto op te vangen.

Deel 2
In het 2de deel van de hal is een circuits uitgelegd.
Daar houden we een wedstrijd in 4 klassen.

Reglementen:

klasse 1
Stock Slash: Standaard auto uit de doos zonder modificaties aan onderdelen. Gebruik van eigen zender/ontvanger en servo is toegestaan.
Ook mag de originele stekker vervangen worden voor iets anders. Auto moet gebruik maken van de standaard motor en banden.
Accu 7.2 sub c of 7.4 hardcase/ softcase Lipo.

Klasse 2
Pro Slash: De slash mag voorzien worden van een snellere motor en regelaar.
Banden moeten standaard blijven en auto mag voorzien worden met Traxxas option parts.
Accu 7.2 sub c of 7.4 hardcase/ softcase Lipo

Klasse 3

Rookie Offroad: Deze klasse is bedoeld voor beginners die eens op een circuit willen rijden. Er kan met de volgende modellen gereden worden: Bandit, Rustler, Stampede, Slash. Er zijn verder geen beperkingen zodat iedereen in deze klasse kan meedoen.

Klasse 4
E-Revo/ E-max: Geen beperkingen.. Elke E-revo en E-Max kan meedoen.. Ongeacht welke motor/regelaar, banden, enz..

Inschrijven:
Inschrijven kan door een mailtje te sturen naar info@traxxas.nl

Meld even in welke klasse je mee wilt doen en je kan meedoen aan de Traxxas Days.

Inschrijven kan tot de vrijdag voor de wedstrijd.
Inschrijfgeld bedraagt 5 euro.
Om 12:30 uur gaan de Hal open en vanaf 12.00 uur kan er aangemeld worden.
Rond 16:00 zal de prijsuitreiking plaatsvinden.

Waar:
Sportcentrum Hercules Rijtseweg 1 5087 BJ Diessen.(Brabant)
Partycentrum Hercules - Agenda
www.traxxas.nl
 
zucht... weer 150 km weg. is altijd zo'n eind fietsen.

maar ga wel proberen te komen. (m'n vader heeft een Slash en een E-Max, dus mischien wil hij ook wel komen. :p ) en uiteraard eens de mensen op de club (iig 2) vragen of ze er ook heen gaan.
uiteraard gaat de Slayer dan ook mee. ^_^
 
Ik zal ook komen kijken! Is voor mij gelukkig maar 20 minuutjes rijden..

Kan iemand mij helpen aan 11.1 lipo 5000mah die ook zo in de erevo past?
Heeft iemand ze liggen of weet iemand waar ik ze kan halen?
Vind dat de 3200 mah wel snel leeg is!

Thnx
 
de 5000mAh zippy flightmax accu's passen er zo in. :) daar rijdt ik zelf mee namelijk.

Oké, dat is mooi! Maar had gehoord dat lipo's sneller zijn? of zijn zippy's hetzelfde?
Waar heb jij ze gekocht?

thnx en groeten!
 
Back
Top