E-REVO topic

Omdat ikzelf ook met een Flux rij ben ik wel nieuwsgierig hoe je de aansluiting op de accu's hebt zitten.
Bij mij zijn deze inmiddels al aardig gammel geworden...

Ja ik weet het..... hoort eigenlijk thuis in ander topic.........
 
Zie nu je pics .. die off-set doen wel veel voor zo'n ERBE. Al met je Flux gereden?
Ja off-set velgen schelen een hoop gaat met hoge snelheid niet zo snel meer over de kop.
Nee nog niet mee gereden, en ik denk niet eerder dan volgend weekend.:(
@thehighlander
Er komen deans of traxxas stekkers op, en laat ze solderen(ik faal in solderen):D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoel eigenlijk de aansluitingen op de accu's. Of rij jij geen hardcase accu's waar de aansluitingen aan de grootste kant zit.

Als ik de accus aan de zijkant in de batterijhouder plaats dan zitten daar de aansluitingen in de weg.
 
Ik bedoel eigenlijk de aansluitingen op de accu's. Of rij jij geen hardcase accu's waar de aansluitingen aan de grootste kant zit.

Als ik de accus aan de zijkant in de batterijhouder plaats dan zitten daar de aansluitingen in de weg.
Nee bij mij komen ze er aan de zijkant uit, dus als ik ze in de accu houder stop komen de draden er aan de bovenkant uit.
Ik heb 2* hardcase 2s 5000mah 28c intelect, en 4* softcase 2s5000mah 25c intelect.
Bij de softcase komen ze uit de bovenkant, maar de draden zijn flexibel genoeg dat ze passen.
Nog even een 6s setje erbij .:D
 
Heb vandaag op het circuit in almelo de accu's leeg gereden. Helemaal geen problemen gehad, de aandrijfassen zijn er zelfs niet slechter op geworden.

Wel vind ik dat de Revo een beetje problemen heeft met krappe bochten. de long wheelbase draagarmen zullen hier ook niet bij helpen natuurlijk. maar de krappe bochten kwam ik alleen glijdend snel doorheen. wel leuk uiteraard, maar ik denk dat ik toch zo'n middendiff ga bestellen.

Ik had trouwens nog een vraag betreffende de Traxxas CVD's. Ik weet dat ik de TRX5153R en TRX5154R nodig heb. (de TRX5153 ivm de long wheelbase draagarmen)
echter kan ik nergens de center assen voor de ERBE vinden (of de gewone e-Revo)
weet iemand toevallig het nummer van de center assen?
 
vandaag voor het eerst een erbe in levende lijve gezien en mee gereden.
leuk man het was maar op 4 cellen maar de wheelies waren dikke pret .
ik heb apart nog naar de assen naar het midden dif gekeken maar kon er niks aan zien.
geen slijtage of zo .
en er is gister bij hobma modelbouw de hele dag gerost met de erbe.

wel vond ik het raar dat je meer op gras meer grip hebt dan op asfalt.
en wat een motor zit er in lekker dik.
ik stond bijna deze maar te bestellen ipv de summit .
maar de 2 bak trekt me nog iets meer .

groeten wiebe.
 
ik heb ermee op het strand gereden. dat zand zal wel erg veel weerstand geven. heb gisteren de accu's leeg gereden op het circuit in almelo, en de assen zijn er niet slechter op geworden.

Ben er ook achter gekomen dat traxxas geen center assen verkoopt.. (de stalen CVD's dan) beetje een tegenvaller vind ik. :/
 
Daar heb je de aftermarket parts voor ;) Van Hot-Racing ofzo zullen er best wel assen gaan volgen... Die hadden voor de gewone Revo zelfs een one-way centeras...

Geef ze ff de tijd om ermee te komen , zal vast niet lang duren gok ik met zo'n populair platform ;) Ten slotte is het de basis van verschillende modellen.
 
Vanavond lekker gecrost samen met m'n maat. Allebei brushless revo's. Mijn maat heeft er net nieuwe CVD's ingezet, maar dat was niet zo'n succes. Tot 3 keer aan toe de CVD uit de dogbone geschoten (bij verschillende assen). Heeft iemand enig idee hoe dat kan komen?
 
CVD's zijn kruiskoppelingen, als die er uit schieten zijn ze normaal gesproken kapot. een alternatief voor CVD's zijn dogbones (zo heten de assen, door hun vorm) deze zitten in cups.
de reden dat ze er uit schieten is waarschijnlijk omdat de veerweg van de revo extreem groot is. als de draagarmen helemaal naar beneden gaan, worde de afstand tussen de 2 cups te groot. (en zijn de assen dus te kort.)

je zou moeten kijken of je de veerweg kunt beperken, of andere aandrijfassen. (Ik wil zelf neit voor niets voor de originele Traxxas CVD's gaan. :) )
 
Back
Top