Hoe zit dat nu, zijn er bij de T10CP ook 2 verschillende versies (Vliegtuig-Helie) zoals de FF9 of niet?
Die van mij is in ieder geval "Vliegtuig" want op het gas zit een ratel en standaard staat ie in "Acro".
Er zit ook een klein metalen stripje met een oogje bij. Ik veronderstel dat dit dient om de ratel te vervangen als je hem wil "ombouwen" naar helie?
In de handleiding is daar niets over terug te vinden.....![]()
De in Europa geleverde versies hebben beide HELI en AIRPLANE software vandaar de benaming T10CP (en de twee verschillende metalen plaatjes meegeleverd, waarvan standaard ratel is gemonteerd).
In de USA, en waarschijnlijk nog enkele landen, hebben de "Airplane" versies "T10CA" en "HELI" versies "T10CH" benaming. Maakt aanvankelijk bij de T10 niet zoveel meer uit want ook daar hebben beide versies de soft voor Airplane en Heli alsook glider. Heeft in hoofdzaak iets te maken met de opstelling van de switches en de reeds ingebouwde al dan niet ratel op het gas.
Bij de voorloper de FF9 was er trouwens een verschil in de montage van de ratel voor het gas. De Europese versies hadden een volledig achterplaatje dat vrij eenvoudig toeliet om de Airplane of Heli versie met metalen plaatje om te bouwen. Bij de USA en Oosterse versies was de gas ratel op de traditionele manier ingebouwd waarbij je het heveltje en veertje moest verwijderen. Dus iets meer foefelwerk. Dit was vooral de bedoeling omdat een Amerikaan zijn zender niet zelf wenst om te bouwen maar pasklaar wil geleverd zien. In tegenstelling tot de Europeanen die zelf eens graag in het binnenwerk snuffelen en de flexibiliteit waarderen om zelf je zender te kunnen aanpassen.
mvg,
Danny

Laatst bewerkt: