zoom met de himax 2025-4200 een bom.

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum
J

javan

Guest
ik heb nu een himax 2025-4200 op de zoom gezet met een 10t.
de snelheid dat die pallen draaien!!!
nu regel ik in mijn graupner de trv adj en verlaag ik die om de snelheid te minderen.
doen jullie dit al zo?
in de mc12 zitten ook geen curves,moet ik ook maar eens overwegen..
heb altijd zonder gevlogen met de speed 400 stock.
groeten,jan

Yup, voor de hardcore 3D fanaat is de 4200 de bomb.
Het schiet echt als een raket omhoog met volle pitch. (helaas heb ik dat maar 5 keer kunnen doen voordat het plastic tandwiel :bye: zei)

Wil je wat rustiger (meer vergelijkbaar met de 400 motor), langere vluchtijden en een koelere motor had je beter de Himaxx 2025-3200 kunnen nemen.

Je kan er beter een 9T of een 8T tandwiel op zetten.
Met de 8T blijft de motor het koelste. Het is ook raadzaam een koelblok om de motor te monteren.

Bid elke vlucht maar dat je je plastic tandwieltje niet stript ;)
Heb binnenkort metalen tandwielen, dan ga ik ook weer zoomen :D

ik schrok ook flink met de himax 4200 voor het eerst op mijn heli met 10 tands erop, dan wil ie wel weg :wink:

headspeed was tegen de 2800 rpm aan, ik vond het een beetje te :D
heb nu een 9 tands op de main en 10 op de tail (die inmiddels weer in verschrotte witte zooi toestand is)

vloog ie eindelijk goed, begint ie als een idioot te piro-en op 1 meter hoog.

gelukkig geen schade verder.

ik heb het vermoeden dat mijn 10 tands niet de juiste module is.

nu dus word het zoeken naar tandwielen..de fun houd ook nooit op..
je compenseert toch de duur van je vliegtijd door een lagere toerental in te stellen op je zender.minder gas..trv adj bij mij...

sh*t had maar gezegd, had ik ook wel gewild, hadden we maar 1 keer shipping hoeven betalen.

ik wacht jouw ervaring wel even af.

Sh*t, idem voor mij dus.

Welliswaar zelfs na de laatse crash wederom geen tandwieltjes verpest (en beide typen nog op voorraad).

Echter binnenkort ook brushless, dus ...... zal ik ook wel gaan strippen.

@ Gerard
We zullen Michels ervaringen even afwachten, daarna kunnen we evt wel samen bestellen.
Ben benieuwd.

Oeps... sorry guy's :oops:

èh... ga je strippen Erwin? ;)

Verwacht ze volgende week, dan zal ik m'n ervaring posten.

bart1.gif

Voor jou wel hoor. :wink:

Niet dat ik er voor ga strippen, maar ik wik ook graag de metalen tandwieltjes, dus zet mij svp ook op de lijst. Zojuist m'n derde motor om zeep geholpen en het tandwiel van de aandrijfas van de heck-rotor ( het nieuwe, kunstof, tandwiel is ook al weer defect. Als iemand mij duidelijk kan maken hoe ik hier foto's kan plaatsen, doe ik dat even.

Theo de Kramer

Willem-jan, bedankt voor de info.
Hierbij een foto van het heck-rotor tandwiel van de zoom (vernieuwde versie!!) Dit is het resultaat na 3 weken 2x per dag een accu leeg hooveren
afb7373.jpg

Theo de Kramer

Hmm..
Met die metalen tandwieltjes zal dat andere tandwieltje nog harder slijten.
Uiteidelijk toch maar de snaar-aandrijving maken?

theo, bij jou is absoluut de gear mesh te strak geweest, de witte strippen 10 keer eerder dan de paarse, ik heb die zelfs nog nooit beschadigd gehad.

theo, bij jou is absoluut de gear mesh te strak geweest, de witte strippen 10 keer eerder dan de paarse, ik heb die zelfs nog nooit beschadigd gehad.

Is dat dan af te stellen?

Theo de Kramer

eerlijk gezegd denk ik weing, maar als ik bij jou kijk is er een diep spoor in het paarse tandwiel gesleten terwijl bij mij grijpen de tandwielen perfect in elkaar, bij mij is het onmogelijk zon diep spoor erin te trekken al slijten alle tanden er ineens af :wink:

hoe zit dat bij jullie michel/erwin ?

Gerard, gebruik jij iets om deze tandwielen te smeren?
Ik doe er altijd een klein beetje teflon-vet op bij het monteren, maar ik denk dat ik ze nu maar droog monteer. Ze maken trouwens wel een sympathieker geluid met een beetje vet.
A.s zondag ben ik voor het eerst sinds 4 weken een dagje vrij. Ben jij dan in Son en Breugel bij goed weer? Ik wil weleens een Zoom zien met een brushless motor. Volgens info van Verspaget komt Protech half tot eind september zelf met een brushless. Ik weet eigenlijk niet of ik daar op wil wachten.
Theo de Kramer

ik smeer ze niet, trekt alleen maar veel vuil aan.

as zondag is ons veld niet beschikbaar voor recreatievliegen we hebben dan een jaarlijks terugkerende wedstrijd waardoor het veld in gebruik is, ik zit ook nog eens in de organisatie dus ben vrij aardig bezet die dag :wink:

verspaget wist niet eens van het bestaan van de protech brushless tot ik hem ervan vertelde :D

overigens sprak ik matthew watkins, de zoommania testpiloot van protech, die heeft uiteraard de protech bruschless erop, dat het een prima motor was, maar dat de himax toch meer pit had, en de hackers het meest, maar ook het hoogste kostenplaatje.

ik zou voor de himax set gaan.

ik zou voor de himax set gaan.

Vanmorgen was ik bij Verspaget, maar die heeft dit niet. Wie wel, welke regelaar en welk prijskaartje? (ik las van Michel dat voor mij de meest geschikte de 3200 was, i.v.m. mijn ervaring (gebrek daaraan) :oops:
Jammer, dat er zondag geen zoom te zien is bij jullie.

Theo de Kramer

ik zou altijd de himax 2025-4200 nemen, je kan altijd de curves lager zetten, het is de meest ewzen goede set voor de zoom.

www.allerc.com is die set 116 dollar
snel netjes, en in 4 dagen in huis.

Back