Zender nostalgie

Dan ik ook maar mn 1e zender hier neer zetten :)
20211112_132932.jpg

Grt peter

Jef, er is een Kraft single stick onderweg, dus ik moet aan de klus, nu zie ik uitvoeringen met en zonder meter, is een accumeter standaard geleverd of later ingebouwd.

Bij mij was het standaard , maar niet aangesloten nu , je kan er niet zomaar de accu op aansluiten , het waarom kan ik niet uitleggen , ik ben geen elektronicus , op mijn Terratop is het wel aangesloten via een weerstand en zenerdiode , ik heb daar ergens een schetsje van , zal het eens opzoeken .

Groeten Jef

Jef, geen probleem ik heb de meter van mijn 4 kannaals Kraft omgebouwd volgens een schematje wat al eens hier op het forum beschreven is, als ik zo ver ben maak ik wel foto's met een verslagje.

Groetjes Jan

• Like
Reactions: jef
Dit was mijn eerste zender/ontvanger met servo's
Een Hegi ASW17 van 180cm mijn eerste RC model.
Ik heb het over begin 1970.
Wat was ik gelukkig en uiteraard zag ik ook dat sommigen smalend naar mij keken met van die blikken, wat doet dat jochie hier met zo'n pruts zender.
Die stonden daar met hun super dure zenders maar vlogen veel aan diggelen.
Met deze zender nooit geen storing gehad en nooit iets kapot gevlogen.
De lachende derde.
Ik heb hem altijd goed bewaard en onderhouden.
Bekijk bijlage 462536

Mijn eerste RC toestel vloog ik ook met een dergelijke Sanwa 2 kanaals zender.

upload_2021-12-3_22-9-11.jpeg

upload_2021-12-3_22-9-54.jpeg

Jaren 70.
De tijd van de brede broekspijpen en Kevers VW.

Iemand die nog blij wordt van een Robbe Futaba FC 28 , ligt ook al jaren in z’n koffertje te wachten op een nieuw baasje. Is toch een van de eerste uitgebreide computer zenders .

Zeker een mooie set ook bijna een poging gedaan, maar heb voor nu al genoeg spul.
Is die voor op de kast of gaan we die zien op de meetings

Voorlopig voor op de kast.
Ik werk nog 5 dagen in de week en dan is het best lastig om voor alle leuke dingen tijd te vindeno_O
Maar wat in het vat zit verzuurd niet:)

Jan

Hahaha ja in de kast is prima is zeker ook leuk om af en toe even naar te kijken.
Je kan hem tenslotte maar in je bezit hebben , gebruiken kan altijd nog als de tijd rijp is.

Back