Beste collega's,
Voor een eenvoudige toepassing zou ik een koelplaatje (15x10 mm) willen bevestigen op een electromotortje, doch een mechanische verbinding van de koelplaat is konstruktief niet mogelijk. Ik zou met zelfklevende thermal tape dit koelplaatje kleven op een vlakke zijde van de motor (ipv koelpasta te gebruiken)
In de handel bestaat er : Thermal Adhesive Tape Heatsink
(voor een blad met afmeting: 10 x 10 cm, +- 5,5 euro)
thickness 0.30mm• Thermal conductivity: 0.9 W/m.K)
Wat zijn der ervaringen met een dergelijke tape...?
-is de lijmkracht nog voldoende groot zodat de koelplaat niet loslaat bij hogere temperaturen .......
-een nadeel is wel dat dergelijke tape ook al een thermische weerstand heeft van +- 1W/mK (maar heeft dit wel een grote impact op de eindtemparatuur ?)
- ik had ook gelezen op internet dat men bv ook secondenlijm kan gebruiken om een koelplaat te bevestigen......(maar ra ra... wat zou de thermische weerstand van een dergelijke lijm zijn ?)
groeten
Steffe
Voor een eenvoudige toepassing zou ik een koelplaatje (15x10 mm) willen bevestigen op een electromotortje, doch een mechanische verbinding van de koelplaat is konstruktief niet mogelijk. Ik zou met zelfklevende thermal tape dit koelplaatje kleven op een vlakke zijde van de motor (ipv koelpasta te gebruiken)
In de handel bestaat er : Thermal Adhesive Tape Heatsink
(voor een blad met afmeting: 10 x 10 cm, +- 5,5 euro)
thickness 0.30mm• Thermal conductivity: 0.9 W/m.K)
Wat zijn der ervaringen met een dergelijke tape...?
-is de lijmkracht nog voldoende groot zodat de koelplaat niet loslaat bij hogere temperaturen .......
-een nadeel is wel dat dergelijke tape ook al een thermische weerstand heeft van +- 1W/mK (maar heeft dit wel een grote impact op de eindtemparatuur ?)
- ik had ook gelezen op internet dat men bv ook secondenlijm kan gebruiken om een koelplaat te bevestigen......(maar ra ra... wat zou de thermische weerstand van een dergelijke lijm zijn ?)
groeten
Steffe