als ik het goed begrijp heb je eerst maal doek voor polyester gebruikt met epoxy
en ga je nu doek voor epoxy gebruiken met polyester
waarom denk je dat dit nu wel gaat lukken?
Natuurlijk kan je alles door elkaar gebruiken maar het klinkt niet echt logisch.
Het is nochtans makkelijker dan de meeste mensen laten uitschijnen. Het mengen van harder en epoxy is het moeilijkste , volg exact de aanwijzingen op de pot ,
DE MENGVERHOUDING MOET JUIST ZIJN ! en is voor elke fabrikant anders
Na 8 rompen durf ik beweren dat ik stilaan weet hoe het moet.
1:Je neemt keperdoek 400gr knipt dit op maat van je romp 2x voor 2 lagen
2: je weegt 1 doek zodat je weet hoeveel epoxy je moet klaarmaken, gewicht doek is gewicht epoxy.
3: je neemt een kwast en smeert heel je romp in ( normaal 1/2 van de aangemaakte epoxy)
4: je drukt het doek in de epoxy en je begint vanaf boven met behulp van de kwast de lucht die nog onder het doek zit eruit de tamponneren, gebruik hiervoor de epoxy die nog over is om het te vergemakkelijken.
5: laag 1 klaar ga 15 min een kop koffie drinken
6: maak opnieuw een hoeveelheid epoxy klaar ( zelfde hoeveelheid als eerste x)
7: neem doek 2 en leg deze in de nog vochtige epoxy van de eerste laag
8 herhaal stap 4
9: tamponneer zolang tot alle epoxy die je klaargemaakt hebt op is
10: hou steeds een schaar bij de hand om indien nodig het doek in te knippen als je de ronding niet goed kan vormen. de flappen leg je gewoon over elkaar, die kan je later makkelijk vlak schuren.
11: maak het niet moeilijker dan het is , als het vlot verloopt ben je na 2u klaar en kan je de romp 1 week wegzetten om uit te harden.
12 neem na 1 week een schraap staal en schraap de grootste oneffenheden vlak, laat de romp nog minstens een week verder uitharden en neem dan een schuurpapier om alles fijn te schuren.
Veel succes wat je ook beslist