WK ISTC&1/12 Thailand: Rheinard pakt tweede wereldtitel

Inmiddels is het 15 jarige mannetje wereldkampioen geworden!! Naoto Matsukura is de 2008 1/12 IFMAR World Champion nadat hij de 3e finale heeft gewonnen. Juhu Levanen 2e.

Masami was de laatste met een Asso. Ik weet alleen niet of hij in 2004, 2002 en/of 2000 met een Asso reed of met een Yokomo (ook een Asso toch? :D) In ieder geval reed Masami in 1996 met een Asso, de RC12LC Deze heb ik ook, aangepast tot RC12L4... :D, kun je nagaan hoe weinig deze auto verandert was. Nu met de R5 hebben ze een totaal ander concept.

Laatst bewerkt:
Masami reed met de Yokomo: die was een klein beetje aangepast vanwege het rijden op asfalt. Masami had ook in 2004 de beste banden voor asfalt, al dan niet in combinatie met het smeermiddel.

Masami deed nu zelf niet mee, maar heeft wel zijn bandjes gedeeld in Team Associated ( de winnaar en de nr 2 )
3e is Hubert Honigl geworden uit Oostenrijk.
Jilles zou 6e zijn geworden in zijn 3e achtereenvolgende WK 1:12 A finale.

Knap gedaan voor een 15 jarige!

Er was wel wat hulp van Team Masami.

Vroeg me eerst nog af of ze T-bar of link reden maar de asso's reden een link auto.

Wie weet wat de CRC rijders gebruikte?

De prestatie van Jilles is ook knap, weer een A finale. En dat terwijl die heel weinig 1:12 rijd.

Final official results
1. Naoto Matsukura - 20pts (9,10,10)
2. Juho Levanen - 19pts (10,9,9)
3. Hupo Honigl - 16pts (1,8,8)
4. Marc Rheinard - 14pts (7,7,1)
5. Hideo Kitizawa - 12pts (8,4,4)
6. Jilles Groskamp - 11pts (4,3,7)
7. Simo Ahoniemi - 11pts (6,5,3)
8. Andy Moore - 11pts (5,6,5)
9. Teemu Leino - 9pts (3,2,6)
10. Dasiuke Yoshioka - 4pts (2,1,2)

Knap gedaan voor een 15 jarige!

Er was wel wat hulp van Team Masami.

Vroeg me eerst nog af of ze T-bar of link reden maar de asso's reden een link auto.

Wie weet wat de CRC rijders gebruikte? Gen X

De prestatie van Jilles is ook knap, weer een A finale. En dat terwijl die heel weinig 1:12 rijd.

Jilles had teweinig bandjes die redelijk gingen en teveel die niet gingen. Net als in 2004.
Ook al had Asso nog met de L4 gereden, dan hadden ze ook gewonnen.
Wat dat betreft wordt het WK tourwagen een stuk interessanter.

Iemand enig idee wat dit op de achterbanden is ?

5172-2008-11-09ISTC2008Day2025.jpg

Inderdaad dat is hoogstwaarschijnlijk zonnebrandcrème. Is één van de betere smeermiddelen voor foam banden bij grote hitte en wordt ook vaak gebruikt over een ander smeermiddel heen om te zorgen dat dit beter in de band trekt in plaats van te verdampen.

Masami is op dit moment het snelste met een 18 in 5.01, gevolgd door Marc met een 18 in 5:03 en Hara met een 18 in 5:04. Wordt spannend.

Jilles heeft 18 in 5:10 staan dacht ik.

Groet Robert

Nieuwe update.
1. Masami Hirosaka (JP)- Yokomo
2. Atsushi Hara (JP)- Hot Bodies
3. Surikarn Chaijedusirya (TH) - Hot Bodies
4. Ronald Volker (DE) - Hot Bodies
5. Jilles Groskamp (NL) - Tamiya
6. Hayato Matsuzaki (JP) - Hot Bodies
7. Andy Moore (UK) - Hot Bodies
8. Teemu Leino (FI) - X-Ray
9. Juho Levanen (FI) - Team Associated