WK 1/10 en 1/12 in Nederland

@robert en Julius, Martin heeft aangegeven dat hij alle 3 E- finales van rclive heeft gekregen dus weet niet of mijn filmpje nog interessant is :D maar als je het filmpje nog wilt hebben geef je mail adressen dan stuur ik het met wwe transfer.

Zit even de lijst te kijken... Hagberg in de C-finale en niet gereden, is zeker al vertrokken?

En dit viel mij op:

------------------------------------------------------------
Driver Executed Comment
Piotr Okonski Qualy used additive (cheating)
------------------------------------------------------------

Ze proberen het toch.....

Nee hoor. Hij was erg 'onhandig' met het waterproofen van zijn auto met een afgeplakte bus WD40 voor de rijdersstelling . . . .

Klopt hij was dus met die bus WD40 op 2 meter afstand van mij, zijn bandjes aan het insmeren.
Dom Dom Dom !!

En de scheidsrechter zag overduidelijk, dat hij mooie sporen trok bij het weg rijden.
dus..............

Einde oefening voor die man

Hoewel ik weet dat de auto's elkaar niet veel ontlopen, is het wel erg opvallend dat Xray ontbreekt in de top 10, kiezen zij ervoor om de net-niet toppers te contracteren? Merken als Tamiya, HB en Yokomo zijn wel goed vertegenwoordigd.

Marcel

geloof dat het bij Xray meer een geval van non-communicatie was tussen de toprijders, allemaal eilandjes. Tamiya, Yokomo en HB zijn rijders die samen zoeken naar alle mogelijkheden van de auto, scheelt enorm tijdens zo'n evenment (van horen zeggen ;-) ) Daarnaast waren er blijkbaar 3 verschillende prototypes van de xray in omloop, ook niet makkelijk vergelijken dan....

Bij Tamiya heb ik altijd het idee dat ze echt als team opereren, en daar hebben ze ook meerdere toprijders, wat ervoor zorgt dat als er al een keer iemand anders minder presteert, er wel een andere klaarstaat. Ik denk dat het Tamiya geen marketingtechnisch veel oplevert dat ze meestal succesvol zijn op WK's.

Marcel

De belangrijkste oorzaak is volgens mij dat Lemieux en Hagberg hun nieuwe set banden verkeerd hebben ingezet. Ze zaten net in de heat waarin het is gaan regenen.

Teun

precies: gegokt en verloren. Als je directe concurrenten in de 4e serie hun nieuwe banden rijden is de kans als jij dat ook doet kleiner om een hoog puntenaantal te halen. Als je dan in serie 5 en 6 goede punten haalt kan dat genoeg zijn om de finale te halen. Nu was voor hen de regen spelbreker. Vergeet ook niet dat er van de 25 rijders die A finale kunnen halen er normaal gesproken al 7 std ingevuld kunnen worden omdat die personen boven de rest uitsteken. Dan hou je nog 3 plaatsen over die onder 18 rijders verdeeld moeten worden. Dan zou het wel eens kunnen zijn dat je de finale niet haalt. Helemaal met het gegochel van de blokken tijdens de stemming inzake het wel of niet meetellen van de laatste 2 series.

Back