WK 1/10 en 1/12 in Nederland

Ik probeer het WK van afstand een beetje te volgen en volgens mij gaat het nu strak volgens schema.

Vooral Jilles en John gaan erg goed.
Succes aan alle NL deelnemers.
Zaterdag kom ik zeker even kijken.

Grt,
Michael

Zoals bij elk WK zijn er controverses.
Een compleet nieuw bandenreglement is niet makkelijk voor een organiserende club.
Alle lof aan de organisatie om het geheel weer in het gareel te krijgen en een strak WK neer te zetten!

Het 1:12 evenement was trouwens super om te zien! Jammer dat ik moest werken en alleen de 2e en 3e finale rondes met eigen ogen kon zien. Nog een extra thanks voor Joost voor het regelen van de pitspas!

Dat is niet zo moeilijk hoor.......... Als ze gisteren niet hadden vern#%*# hadden we nu wel 6 droge kwalies gehad ;-)

(sorry hoor maar als je de bal al op de doellijn legt dan kan ik zelfs scoren :lol: )

Als je al lang in de electro scene meegaat dan weet je onderhand wel welke variant nu weer komt.

2 sets banden voor 6 kwalies waarbij één set banden 2 runs goed zijn. Morgen 1 nieuwe set voor 3 finales die dus ook hooguit 2 runs presteert. Daar betaald men dan grof geld voor om mee te doen.

Is dat leuk voor de rijder? is een serieuze vraag.

Het heeft een meer tactische dimensie meegegeven, is het goed of slecht? Een vraag die idd veelvuldig naar voren komt al ben ik van mening dat het goed is, laat de heren "verslinders" ook maar eens zuinig doen.

2 sets banden voor 6 kwalies waarbij één set banden 2 runs goed zijn. Morgen 1 nieuwe set voor 3 finales die dus ook hooguit 2 runs presteert. Daar betaald men dan grof geld voor om mee te doen.

En dan te bedenken dat ze oorspronkelijk maar 2 setjes wilden toestaan voor 6 kwali's en 3 finales!

Alexander: Hoelang rij jij met een setje banden ? Op de WK's Pro 10 reden de toppers ook maar 1 heat met een setje. Daarna "presteerden" de banden ook niet meer. Zijn dan de banden slecht of zit het hem in het gebruik ?

Zit even de lijst te kijken... Hagberg in de C-finale en niet gereden, is zeker al vertrokken?

En dit viel mij op:

------------------------------------------------------------
Driver Executed Comment
Piotr Okonski Qualy used additive (cheating)
------------------------------------------------------------

Ze proberen het toch.....

Ja, erg gaaf inderdaad en over de laatste ronde gesproken, Hara was niet erg blij dat Jilles gewoon volgas gaf over de lus en hem zo passeerde. Wel leuk van wie hij het geleerd heeft aangezien Hara datzelfde flikte bij Jilles tijdens de laatste ETS op MACH, waardoor Jilles naast het podium greep :-)

[media=youtube]vhYhrkrqwWs[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Alexander: Hoelang rij jij met een setje banden ? Op de WK's Pro 10 reden de toppers ook maar 1 heat met een setje. Daarna "presteerden" de banden ook niet meer. Zijn dan de banden slecht of zit het hem in het gebruik ?
Frans, ik heb niet in die tijd gereden dat jij pro10 hebt gereden dus dat weet jij beter dan ik:D. Ik kan wel aangeven hoe het voor mij nu is.

Offtopic maar ik begin altijd op 61mm rondom. En daar rij ik op ongeacht of het een training, clubrace, NK of Benelux race is (voor de record, de Benelux race is voor mij een soort WK pro10 kwa gevoel). Is de training of wedstrijd voorbij gaat het de zakjes in voor de volgende training of wedstrijd totdat de banden op zijn.

Als ik alleen op de MACH zou rijden is het 9-10 runs op de voorbanden, op Deventer en Velp is de slijtage nihil voor mij en zou ik 12-13 runs op de voorbanden kunnen doen. Rucphen zit er weer tussen in etc etc. Gemiddeld kan ik ca. 11-12 runs doen met één set voorbanden en ca. 20-22 runs met één set achterbanden. Eén run is 7 minuten.

Grip is vrijwel constant van groot naar klein, er zit wel een optimum in kwa diameter maar ik zelf merk er niet veel van. Wat ik wel merk is dat met de 61mm voorbanden de voorkant wat onstabiel kan zijn in lange sweepers doordat de wangen van de banden wat te hoog zijn maar verder is het gewoon knallen. Aangezien er toch eerst wat trainingrondjes overheen gaan is dat ook zo weg.

We rijden met de 10.5t stock 7 minuten races en dat is op de meeste circuit blazen waarbij de rondetijden en snelheden niet onderdoen voor de modified tc die 5 minuten rijden. (alleen om aan te geven hoe snel het gaat)

Kwa slijtage vind ik het dus wel meevallen als je de snelheden en 7 minuten rijtijd in ogenschouw neemt. De foam die we nu gebruiken lijkt met de tijd beter te zijn ontwikkeld dan vroeger het geval was.

Laatst bewerkt:
Proficiat aan Jilles van het Belgische Tamiya Team!!! ;)

Tamiya opnieuw wereldkampioen :banana:

Nu wachten op de 417 Groskamp worlds edition :D

LRSat-TrophyScream-2.jpg

Back