Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat een goed idee, zo simpel maar je moet er even opkomen (of afkijken !!)De wijzerplaatjes zijn geprint van verkleinde foto's.
Maarten, in de meeste smederijen hangt de balg aan het plafond, en de lucht wordt daarvandaan naar ergens onder in het vuur geblazen. Daar zal dus een vorm van een kanaal zitten tussen de balg en de vuurhaard.In de maquette speelt dit detail geen rol omdat we toch niet weten hoe dit er precies heeft uitgezien en verder is van de inrichting straks toch niet veel te zien...Wat ik me afvraag bij die blaasbalg, wat is z'n functie?
Want als die de kolen moet aanjagen zal de lucht nog wat naar beneden verplaatst moeten worden en anders zal ik het niet snappen.
Geheel correct.in de meeste smederijen hangt de balg aan het plafond
Allereerst, zie : Smederij - WikipediaWat ik me afvraag bij die blaasbalg, wat is z'n functie?
Precies wat je hierboven zegt, maakt dat ik reageer!Indien je nu de aanblaaslucht van de onderkant inblaast, dan worden de kolen van de onderkant voorzien van zuurstof en het geheel komt, ook in de kern op een hoge temperatuur.
Door het aan de onderkant inblazen van de lucht krijg je nu een grootvuur, waarin je staal kan verhitten tot smeedtemperatuur.
Indien vragen, dan hoor ik dit wel, groet, Henk.