Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt JaapPrachtig stukje werk.![]()
Vriendelijke groet,
Jaap
Bedankt Hilbert, mooi compliment. Er gaan inderdaad veel uren in onze hobby. Maar het is ook erg leuk om te doen.Ontzettend knap gemaakt, ook petje af voor de uren die erzijn ingestopt, maar dan heb je wel wat moois![]()
Bedankt Erik, ik geef je helemaal gelijk. Ik vind dit tot nu toe 1 van het moeilijkste wat ik aan het doen ben. Zelf natuurlijk nog niet 100% tevredenHeel mooi Stephan! Van hout iets maken dat op een leeuw lijkt is al moeilijk zat. Daarbij is het je ook nog gelukt om de leeuw een goeie gezichtsuitdrukking te geven. Knap hoor![]()
Bedankt PatrickZeer mooi![]()
Bedankt Boris, ik heb ook het gevoel dat het vlugger gaat. Die toegevoegde manen grof in model brengen ging eigenlijk best snel.Mooi man, gaat je goed af![]()
Nee, alles blijft naturel, althans komt er wel veroudering middels bitumen. In elk geval geen kleuren. Daarom ook dat ik hem volledig van hout wil maken. De leeuw op de Prins Willem is van hout en Fimo klei gemaakt, vandaar dat die geverfd is.Ben eigenlijk wel benieuwd, als de leeuw af is, ga je hem dan verven (of is dat vloeken in de kerk)? Blijft die naturel of misschien heb je al een andere aanpak in gedachten?
Dankjewel Jan voor het compliment, in het Engels noemen ze deze methode rotary carving. Volgens mij is daar geen goede vertaling naar het Nederlands voor. Maar als je dat op YouTube intikt vind je heel veel kleinkunstenaars die deze methode toepassen. Heel veel met rendiergewei, tagua noten (plantaardig ivoor) en hout.Zit met bewondering te kijken naar je houtsnijkunst.
Chapeau.
Dankjewel TimZeer mooi gemaakt![]()
Stapje voor stapje …… het gaat er goed uit zien, Stephan.Allen weer bedankt voor de likes, mooie woorden en ook voor alleen het kijken. Het word gewaardeerd.
5 uurtjes totaal gewerkt vandaag.Er gaat echt veel tijd in het frezen. Natuurlijk niet 5 uur in 1 keer, maar ik ben vanmorgen om 10 uur ergens begonnen en net een half uur geleden gestopt met veel pauzes tussen door. Ik heb een goede dag gehad zullen we maar zeggen.
Veel gedaan maar niet op het oog. 1 zijde van voor en zijkant is klaar, achterkant van die zijde moet nog. Ik moet eerst uitvogelen welke delen er tegen de achterkant aankomen. Morgen toch maar weer eens de bouwtekeningen erbij pakken in CAD om het verloop van de boeg te bekijken.
Het resultaat van vandaag.
Bekijk bijlage 609212
Bekijk bijlage 609213
Bekijk bijlage 609214
Bekijk bijlage 609215
Bekijk bijlage 609216
Bekijk bijlage 609217
Bedankt voor het bezoek.
Dankjewel Peter, net als bij jouw schip, veel geduld en stapje voor stapje. Dat werkt altijd.Stapje voor stapje …… het gaat er goed uit zien, Stephan.
Gr. Peter
petje af voor dit mooi werkstukje!!
Puik stukkie werk Stephan. Ook ik maak een buiging.![]()
![]()
Heren bedankt voor de mooie woorden, ze dragen zeker bij, een soort vitamines of weer door te gaan.En zoals iedereen reeds voor mij heeft gezegd "mooi geworden", sluit ook ik mij daarbij aan.
Zal zeker niet misstaan op het model.