Winter's Hollandse tweedekker 1/75 POF bouw door Stephan Kertész

Bedankt weer allemaal voor de mooie woorden en de likes.
Ik heb even moeten wachten maar zojuist toch nog iets kunnen doen nadat de lijm genoeg uitgehard is.
Het stukje hout voor de kroon zit op zijn plek. En nu kan ik het geheel ook beter zien. De manen zijn dus nog veel te breed en daar moet iets vanaf. Ook de kroon moet wat beter in vorm voordat ik de details ga uitwerken.
Op de foto's zie je altijd andere dingen dan in het echt.

IMG_5020.JPG

IMG_5020a.jpg

IMG_5021.JPG

IMG_5022.JPG

De kroon word nog een hele uitdaging. Morgen ochtend maar eens een poging wagen om de kroon details te maken.

Ik ben iets van halverwege de kroon. Ik kijk me helemaal scheel op dat onderdeel. het is erg klein, de bolletjes zijn 1 mm in doorsnede en daar moet je omheen frezen met een freesje van 0,3 tot 0,6 mm. zonder te trillen.
zoals ik al zei nog een weg te gaan tot deze kroon klaar is. Misschien morgenavond.
IMG_5023.JPG

IMG_5024.JPG

IMG_5025.JPG

IMG_5026.JPG

Ziet er absoluut niet verkeerd uit.

Vriendelijke groet,

Jaap
Bedankt Jaap, altijd mooi om een trouwe volger te hebben.

Begint steeds mooier te worden wow.... mischien als ie klaar is een mal van maken, zodat je er een afgietsel van kunt maken?!.
Just a idea ;)

Thanks, kunnen we proberen. Maar op SOS zit Skutnik en die maakt dit soort dingen al digitaal. Nog makkelijker. Hoewel ik de voorkeur geef aan gewoon lekker zelf maken, de bouw en het maken van onderdelen is het mooiste om te doen.

Respect Stephan, echt heel erg mooi.
Bedankt Clemens.

Vanmorgen was ik er een beetje vroeg bij, hond uitgelaten en gelijk begonnen. Ik had er zin in. David Bowie op mijn MP3 player en gaan.
De eerste 3 foto's zijn normale foto's

IMG_5027.JPG

IMG_5028.JPG

IMG_5029.JPG

Ik kan wel zeggen dat hij klaar is de kroon, althans ik stop met aanpassen en fine tunen. Voordat ik uitschiet en meer kwaad doe dan goed.
De macro's zijn meer gedetailleerd maar ook onvergeeflijk, hoewel het meeste niet zichtbaar is met het blote oog.

IMG_5030.JPG
IMG_5031.JPG

IMG_5032.JPG

IMG_5033.JPG

Nu kon ik mij ook een beter beeld vormen met de manen en daar heb ik maar gelijk gebruik gemaakt met mijn net nieuw gemaakte slijptol. Dat ging lekker snel, dus uitkijken. Maar de max. vorm zit er nu in. En we kunnen dus opnieuw de manen maken.

IMG_5034.JPG
IMG_5035.JPG

IMG_5036.JPG

Bedankt voor jullie bezoek.

Op zijn Curaçaos gezegd " hopi bon Swa !!"
Geen idee wat je zegt, maar bedankt. :zoeken:

Heel erg mooi, leuk om al de verschillende fasen te zien hoe de leeuw tot stand komt. Hier kan je erg trots op zijn.!
Dankjewel Jeroen, zometeen komt er een video online. Ik ben hem aan het uploaden.o_O dat duurt eventjes.

De kers op..............
We hebben hier liever vlaai, maar begrijp wat je bedoeld, thanks :)

Hij is schitterend geworden, mijn complimenten.

Vriendelijke groet,

Jaap
Bedankt Jaap.

Back