Windfreak

Het is al een tijdje stil hier. Eigenlijk is de Windfreak af, wat mij ophoudt is de programmering. Ik heb een Spektrum NX8, en de besturingsmogelijkheden van dat ding sluiten niet zo erg aan bij de Windfreak. Zo heb ik dus 2 hoogteroeren, 2 spoilers, en een richtingsroer (en een motor, maar dat is het minste probleem). Er is een Australiër die ik via internet ken, die mij geweldig helpt bij het onder de knie krijgen van die NX8, dus eigenlijk werkt alles nu, alleen is er één mix die nog even niet lukt... als je de spoilers aanzet, móét daar een UP uitslag van het hoogteroer bij (de fabrikant legt daar veel nadruk op). En die mix wil nog ff niet lukken.
Waarom niet... omdat we dat dubbele hoogteroer niet als zodanig in het programma hebben zitten, want de kleppen moesten op een afwijkende manier aangestuurd worden omdat de Windfreak de standaard opties van de NX8 niet snapt, of omgekeerd....
Misschien is de conclusie wel dat we die programmering op een heel andere manier moeten aanpakken, dan wordt het terug naar af.

Ik heb 'm nog maar een jaar of zo... toen ik 'm kocht dacht ik dat dit een nogal toegankelijk systeem was...

Zonder die mix kan je wel gewoon vliegen toch? Alleen moet je dan zelf up trekken als je de spoilers trekt.

Met de meeste modellen met spoilers ga ik die mixer toch pas instellen als ik na een tijdje weet hoeveel up ik überhaupt moet trekken.

Back