WILLEM BARENTSZ - KOLDERSTOK 1:50

Hello Vriende

Uiteindelijk is alle vulstukkies aan de stuurboordkant aangebring ...

微信图片_20220111162407.jpg

En vanoggend is alle uitgesnijde geschutpoorten deksels weer teruggelijm.

微信图片_20220112123534.jpg

微信图片_20220112130057.jpg

Terwijl deze bedrijf nou rustig staan terwijl de lijm uitdroog, heb ik reeds begin om de geschutpoorten aan de bakboordkant uit te snij. Zo gaat ik maar aan terwijl ik noch de kans het. Tot volgende keer. :)

Nouw moet ik natuurlijk diezelfde aan bakboordkant doen.

Jazeker Heinrich het is het mooiste als de beide kanten ongeveer gelijk zijn.
Of je laat aan bakboordszijde de kanons eruit steken, dat kan ook.
Zoiets als wat Herman ( Herby ) met zijn Victory heeft gedaan. Dan kun je de Willem Barentsz op twee verschillende manieren bewonderen. :rolleyes::rolleyes:

Alle geschutpoorten aan de bakboordkant is uitgesnij, roden agtergrond is geplaast ( de laaste twee kort gelede - vandaar de klampen) en de eerste vier geschutpoortdeksels is vasgelijmd. Uiteraard is de bakboordzijde noch niet geschuur vandaar alle potloodmerken.

微信图片_20220113095450.jpg

Stuurboordzij het eerste schuurbeurt gehad en ziet zo daaruit.

微信图片_20220113095442.jpg

微信图片_20220113095458.jpg

De verwachting is dat wanneer de romp in de Tung olie gezet word, de geschutpoortlijnen mooi afgetekend behoort te vertoon.

Alle geschutpoorten aan de bakboordkant is uitgesnij, roden agtergrond is geplaast ( de laaste twee kort gelede - vandaar de klampen) en de eerste vier geschutpoortdeksels is vasgelijmd. Uiteraard is de bakboordzijde noch niet geschuur vandaar alle potloodmerken.

Bekijk bijlage 475769

Stuurboordzij het eerste schuurbeurt gehad en ziet zo daaruit.

Bekijk bijlage 475770

Bekijk bijlage 475771

De verwachting is dat wanneer de romp in de Tung olie gezet word, de geschutpoortlijnen mooi afgetekend behoort te vertoon.
Zo met de doorlopende beplanking is het toch de mooiste oplossing. Complimenten Heinrich. Want het was denk ik wel weer grensverleggend om in de romp te gaan snijden. Met even slikken bij de 1e snede?
Gr. Peter

Zo met de doorlopende beplanking is het toch de mooiste oplossing. Complimenten Heinrich. Want het was denk ik wel weer grensverleggend om in de romp te gaan snijden. Met even slikken bij de 1e snede?
Gr. Peter

Ik heb dit natuurlijk op de Haarlem ook gedoen, maar bij de WB moes ik zo snij dat de deksels behoue blij. Een grote ademteug!!!!:)

Ik vind het ook super goed gelukt, zal niet eenvoudig zijn geweest om die poorten er zo netjes en zonder schade uit te snijden of zagen,:thumbsup:

Ik vind het ook super goed gelukt, zal niet eenvoudig zijn geweest om die poorten er zo netjes en zonder schade uit te snijden of zagen,:thumbsup:

Baie dankie Piet. Dit was wel spannend, maar op de einde niet zo moeilijk - dit is maar net zeker maakt dat de lem van de X-Acto altijd super-skerp is, tijdzaam snij en een zijde van albei kant snij om zeker te maakt dat ik niet de hoekjes oorskrij. Maar aan de einde toch goed blij dat beide de beplanking en de geschutpoorten goed gelukt heb!

Back